Wildrose Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Sannsynelighvis kommer jeg til å måtte trenge fysioterapi en del ganger, kan jeg få dekket reise ditt? Jeg vet det skrives på egenandelskortet, når jeg har fått frikort, betyr det da at jeg ikke skal betale egenandel til/fra behandling? Hvordan går jeg frem da? Må jeg legge ut først og så få de tilbake? Hvordan kan jeg få rekvisjon til drosje og hva skal til for å få dette? Feks. jeg har fått slitasjeskade på nederste ryggvirvler, og det er vondt og slitspmt for meg å ta offentlig transport. Hvis man får rekvisjon til drosje, må man ha en ny hver gang man er til behandling da?? Mange spørsmål, men jeg er helt grønn her. Har søkt mye på pasientreiser.no og Helio, men har ikke funnet helt det jeg er ute etter likevel. Så jeg håper det er noen som kan og vil svare meg. Tusen takk:) .
mille86 Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 når du har fått frikort trenger du ikke betale egenandel nei.. du bare viser frem frikortet også registrerer taxi mannen det. Rekvisisjon får du fra fast legen din.. det er en ny ordning at dette går elektronisk så du far ikke noen papirer i hånden.. tror taxi sentralen (pasient transport ) og lege kontoret ordner dette seg i mellom jeg bare satt meg i taxi, ble hentet og levert der jeg skulle så det ordner seg!
Gjest Krizzy Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 I frikortordningen for egenandelstak 1 inngår følgende behandling og helsetjenester: * lege * psykolog * poliklinikk (sykehus) * røntgeninstitutt * pasientreiser * medisiner og utstyr på blå resept Link: http://helfo.no/privatperson/frikort/Sider/hva-er-frikort-egenandelstak-1.aspx Egenandelstak 1 for 2011: 1 880 kr I frikortordningen for egenandelstak 2 inngår godkjente egenandeler for følgende behandling og helsetjenester: * undersøkelse og behandling hos fysioterapeut * enkelte former for tannsykdommer * opphold ved offentlig godkjent opptreningsinstitusjon * behandlingsreiser til utlandet i regi av Oslo universitetssykehus - Rikshospitalet HF Link: http://helfo.no/privatperson/frikort/Sider/hva-er-frikort-egenandelstak-2.aspx Egenandelstak 2 for 2011: 2 560 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå