AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Hei! Jeg skriver og surfer nå med min 9 dagers gamle nettbestilte Toshiba Satelite laptop fra amentio.no som jeg IKKE er fornøyd med! Møkk og slit å skrive med. Må gjenta skrivingen om og om igjen,- og for nesten hver eneste nettleservindu jeg åpner, blir nettsiden zoomet ut,- og jeg må fikse zoomingen. Kronglete tastatur,- alt er flatt, liker ikke touch-paden og selve musknappene er stygge - plasseringen er i det hele tatt ulogisk. Uansett - jeg har 14 dagers angrett og jeg skal returnere laptopen og få pengene tilbake slik at jeg kan kjøpe laptopen av min egen vilje (og ikke via andre) og derfor satse på et av disse merkene Asus, Acer eller HP. Hvilke nettsider anbefaler dere meg å gå inn å lese seriøse anmeldelser av laptoper? Ser etter en laptop med god prosessor / hastighet på core i3 - minst. Og en meget god batterilevetid. BRA kamera, LYD og HD skjermoppløsning. Det er disse tingene jeg legger størst vekt på. Og at den ikke skal veie så sykt masse som 3 kg og oppover. At laptopen er god til jobb/skole/hjemmebruk samt at den tåler programmer fint som Adobe Premier Elements og Photoshop elements. Hvilke merkenavn som følger etter hovedmerkene ovenfor anbefaler dere, og hvorfor? Takker kjempemasse for svar! Mvh TS.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Nå er det ikke slik at det bastant er at Hp er bedre enn Asus, Acer er bedre enn Hp for andre og omvendt etc. Du kan se mange tester på dinside.no, hardware.no. Det er så subjektivt hva man synes er bra utifra hva man skal bruke til, og jeg som avansert bruker har annerledes oppfatning av bra, så jeg vil ikke gi noen spesifikke tips, i tillegg til at jeg har jobbet for 1 av disse produsentene. Du kan også gå på komplett.no og se på utvalget der, tror du kan velge vekt der også. Google er din venn.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 OG FORRESTEN en ting til som jeg virkelig virkelig vektlegger STORT: Og det er at laptopen ikke blir VARM så det brenner i knærne mine og at den ikke lager irriterende lyder når maskinen er lenge i bruk eventuelt ved varme. Her trenger jeg tilbakemeldinger fra erfarne laptop-brukere innenfor disse merkene som også kan si noe om pc'en blir veldig varm eller ikke, og om den lager kraftige ulyder når den varmen kommer.
Henkie Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Først: Ikke hør på råd fra sånne som er bastante på at "asus er BEST!!! Ferdig med det" osv. Det er bare tullball Som AB skriver; ikke noe merke er best eller dårligst. Alle lager både gode og dårlige maskiner. Sjekk tester og finn en maskin dom passer din lommebok og specskrav. Så sjekker du på Google eller etter tilbakemld fra brukere der du kjøper den (Feks komplett) hvor fornøyde BRUKERE er med maskinen du lurer på.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Har du vurdert en MacBook? (vet det ikke er PC som du skriver, men hvis du ikke har prøvd, bør du absolutt!)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Har du vurdert en MacBook? (vet det ikke er PC som du skriver, men hvis du ikke har prøvd, bør du absolutt!) Er det core i3,4 eller 5 på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617408#og hvordan er den?? Er det et produkt man har abonnement på ? så litt sånn ut.. eller? Og hvordan er den i forhold til denne? hp Siden jeg har bestilt min fra amentio.no så er det så mye styr for å få pengene tilbake,- og gud vet hvor mange dager det tar før jeg får dem! Jeg har Toshiba satellite C660 - 11k, og hva kan være like stillegående, ha core i3, bra hastighet, knallgod skjerm som satellite men enda bedre batterilevetid, stor minne og god tastatur? Hvem kan overbevise meg om at en annen laptop er bedre enn denne?
Holahoy Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Er det core i3,4 eller 5 på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617408#og hvordan er den?? Er det et produkt man har abonnement på ? så litt sånn ut.. eller? Og hvordan er den i forhold til denne? hp Siden jeg har bestilt min fra amentio.no så er det så mye styr for å få pengene tilbake,- og gud vet hvor mange dager det tar før jeg får dem! Jeg har Toshiba satellite C660 - 11k, og hva kan være like stillegående, ha core i3, bra hastighet, knallgod skjerm som satellite men enda bedre batterilevetid, stor minne og god tastatur? Hvem kan overbevise meg om at en annen laptop er bedre enn denne? Og prisklassen bør forresten ligge på rundt 4000 kr og vekten rundt 2 kg. ts.
Gjest Iah Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Personlig ville jeg styrt unna HP. Jeg har erfaringer med alle de tre merkene som nevnes, og jeg har hatt utelukkende negative erfaringer med HP.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Personlig ville jeg styrt unna HP. Jeg har erfaringer med alle de tre merkene som nevnes, og jeg har hatt utelukkende negative erfaringer med HP. aha,- ok. jeg er åpen for absolutt alle anbefalinger på bærbare pcer. er så synd det er amentio det har med å gjøre,- hvor lang tid tar det før jeg får penga tilbake? har forresten veldig lyst til å gå for mac book pro men den koster så mye!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 aha,- ok. jeg er åpen for absolutt alle anbefalinger på bærbare pcer. er så synd det er amentio det har med å gjøre,- hvor lang tid tar det før jeg får penga tilbake? har forresten veldig lyst til å gå for mac book pro men den koster så mye! noen som har erfaringer med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610584#extra ? ts.
Henkie Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Denne er jo nokså nær kravene dine, og har superbra tilbakemld fra bruker: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617420#reviews
Gjest Iah Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Her er forøvrig en link til en artikkel om laptops og feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå