Juli Skrevet 7. mai 2002 #1 Skrevet 7. mai 2002 Hjelp....jeg trenger litt råd angående samler til bryllup. Vi hadde bestemt oss om å ha Kjærlighet fra Gud, Gje meg handa di ven og O bli hos meg som salmer i vårt bryllup, mne så kommer min kommende svigefar å sier at det passer seg ikke da både Gi meg handa di ven og O bli hos meg hører til i begravelse, IKKE i bryllup...mye pga teksten... Hva synes dere om dette???12
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #2 Skrevet 7. mai 2002 O bli hos meg er definitivt en begravelses-salme. O bli hos meg, nå er det aftentid....-og mørket stiger, dvel o herre blid.....osv. Styr unna- det passe absolutt IKKE i bryllup. Gje meg handa di har nok også en liknende tekst, men den passer mye bedre likevel. Har hørt den spillt i mange bryllup. lykke til med valgene.
Niso Skrevet 7. mai 2002 #3 Skrevet 7. mai 2002 Vi brukte No livnar det i lundar (det er jo rette årstiden nå!), Kjærlighet fra Gud og Guds godhet sang i sinnet. Sistnevnte står i den nye salmeboken 97/98, men legger den også ut her jeg... Guds godhet sang i sinnet Det er ikke tillatt å legge ut hele salmer - moderator1212[ Dette Innlegg er endret av: HMSP den 2002-05-08 09:14 ]
CecilieB Skrevet 7. mai 2002 #4 Skrevet 7. mai 2002 Vi hadde Gje meg handa di, dvs. en venninne spilte den på fløyte. Ellers hadde vi Å leva det er å elska og Guds kjærleik er.. Den siste er absolutt ikke en bryllupssalme, men hva for en rolle spiller det. Presten synes det var hyggelig at vi valgte noe som ikke var så vanlig.12
Augustbrud02 Skrevet 8. mai 2002 #5 Skrevet 8. mai 2002 Vi har planlagt å bruke disse: -Alltid freidig -Gud signe vårt dyre ferdreland -Kjærlighet fra Gud Skulel så gjerna ha brukt No livar det i lundar, men siden vi gifter oss i august pasaser det liksom ikke helt.12
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #6 Skrevet 8. mai 2002 Vi brukte No livnar det i lundar Herre Gud ditt dyre navn og ære Deg være ære Vi kunne bruke Deg være ære da vi giftet oss midt i påsketiden. Men jeg syntes alle sangene var flotte samt det er noe som alle kunne synge etter da det er sanger de fleste lærte på skolen og i barnehagen.12
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #7 Skrevet 8. mai 2002 Hallo ! Vi skal bruke en nydelig salme med melodien til "Morning has broken...". Jeg tror at det er salme nr.107 i en "bilag-salmebok" fra 1997. Den heter på norsk "Nå er det morgen..." Som avslutningsalme skal vi bruke Å leva det er å elska. Lykke til !! Mvh.Anonym
Mrs. B Skrevet 8. mai 2002 #8 Skrevet 8. mai 2002 Vi har ikke bestemt oss heeelt, men det ser ut som om det blir disse: - No Livnar Det I Lundar - Kjærlighet Fra Gud 12
snoopy Skrevet 8. mai 2002 #9 Skrevet 8. mai 2002 VI SKAL HA Å LEVA DET ER Å ELSKA OG DEILIG ER JORDEN
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #10 Skrevet 8. mai 2002 Deilig er jorden er vel en julesalme som beskriver juleevangeliet??? Eller skal du kanskje gifte deg i desember?
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #11 Skrevet 8. mai 2002 Det finnes uhyre få salmer som kun er julesalmer eller knyttet til en bestemt årstid, så jeg synes ikke folk skal henge seg oppi dette. At man synger den til jul, betyr ikke at det er en julesalme!!! Og den kan fint brukes hele året selvom man ikke gifter seg i desember!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #12 Skrevet 8. mai 2002 Det er faktisk ikke sant - Deilig er jorden er en av julesalmene i Salmeboka.
Tussilago Skrevet 8. mai 2002 #13 Skrevet 8. mai 2002 Vi har lurt litt på disse: Å leva det er å elska 698 Gud, lys om heimen vår din fred 752 Guds kjærleik er som stranda og som ... 727 Synes særlig de to første er fine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå