Wonders Skrevet 8. april 2011 #41 Skrevet 8. april 2011 Folk blir helt gale under samlivsbrudd... Sambo kjøper alt av tv'r og møbler, jeg pynter lissom bare litt. Tar vare på alle kvitteringer som jeg har betalt. 1
LadyNinja Skrevet 8. april 2011 #42 Skrevet 8. april 2011 Ja det har vi. Nå er han noe eldre enn meg og jeg kom inn i forholdet med relativt lite. Han eier bolig, bilene osv og betaler derav lån, og jeg hjelper der det kan hjelpes. Dette står i kontrakten, til og med adv. måtte spørre to ganger om dette stemte, at han ville ha det på svart og hvit at jeg ikke skal trenge å betale noe, egentlig... Ved brudd så går jeg med det jeg kom inn med. Jeg bryr meg lite om jeg har investert noen kroner her og noen kroner der - det var jo verdt det, da, og livet går videre. Jeg er bare takknemlig at jeg har det så godt som jeg har det. Selvsagt burde jeg lage noen verdier til meg selv, nå har jeg i det minste en langsiktig sparekonto. Jeg er enda ung, så ting kommer etterhvert. Hans tidligere eks prøvde å ta med seg mye ved bruddet, ting som han hadde betalt for, så min kjære er jo selvsagt skeptisk. Jeg på min side er så langt som mulig borte på ¨slike¨ mennesker. Så jeg vet at uansett om vi ikke hadde en kontrakt, så ville jeg tatt kun det som var mitt, og evt. fordelt ting og saker som stod oss nært begge to.
Gjest marje Skrevet 9. april 2011 #43 Skrevet 9. april 2011 Vel, dette er noe jeg funderer litt på.. Nå har det seg slik at han har kjøpt leil, det meste av møbler osv.. Mens jeg har betalt lån et par ganger +noen småting, og kjøper som regel alltid mat til oss. Hva kan feks jeg kreve i en evt kontrakt/et oppgjør da?
Wonders Skrevet 12. april 2011 #44 Skrevet 12. april 2011 marje mener det er deler av det du satte inn på lånet. Behold kvitteringen.
pusleline Skrevet 12. april 2011 #45 Skrevet 12. april 2011 Hva hjelper det å ta vare på alle kvitteringer? Jeg bare lurer, spesielt lurer jeg på hva som skjer ved et ev brudd dersom den ene har betalt "alt" på hus og den andre har betalt "alt" av mat, ferier etc...? Er det da slik at den som har betalt på hus mm sitter "best i det"?
genacvale Skrevet 12. april 2011 #46 Skrevet 12. april 2011 Vi har ikke det nei. Ingen av oss eier noe spesielt av verdier, og vi har bidratt 50/50 til møbler, interiør og felles ting... Leiligheten leier vi, og vi har heller ikke bil.
Gjest MikeWaters Skrevet 12. april 2011 #47 Skrevet 12. april 2011 Vi har ikke det nei. Ingen av oss eier noe spesielt av verdier, og vi har bidratt 50/50 til møbler, interiør og felles ting... Leiligheten leier vi, og vi har heller ikke bil. Hæ, har dere ikke bil??? Da kan det umulig være ekte kjærlighet!
genacvale Skrevet 14. april 2011 #48 Skrevet 14. april 2011 Hæ, har dere ikke bil??? Da kan det umulig være ekte kjærlighet!
Gjest Glad i reiser Skrevet 15. april 2011 #49 Skrevet 15. april 2011 Vi har ikke samboerkontrakt av den enkle grunn at vi ikke eier noe sammen enda. Han eier leilighet og alle møbler, jeg kjøpte et eget garderobeskap da jeg flyttet inn og that's it. Den dagen vi kjøper noe større sammen blir det selvfølgelig samboerkontrakt med en gang. Haha, samme her Bør det stå i kontrakt hvorvidt hvem som betaler hva? Jeg tenker i hovedsak på at menn ofte betaler lån etc, men at kvinner ofte betaler mat mm. Bør det stå hva husleien skal gå til dersom den ene betaler leie til den andre? Det der er en veldig dum "ordning" damene går med på. Vi deler alle løpende utgifter i to. Jeg skal aldeles ikke betale all mat selv om han betaer hele lånet. Men hva med ting dere kjøper sammen underveis???? Og har forressten foreldrene dine full kontroll på hva du hadde før og det dere kjøper underveis slik at DE kan bevise det ved evn dødsfall??!! Mulig jeg er veldig naiv, men kommer foreldre løpende inn i huset dagen etter begravelsen og tar med seg seng, kommode, vaskemaskin og lignende? Er det virkelig det de tenker på?? Det har jeg aldri hørt om faktisk. Vel, dette er noe jeg funderer litt på.. Nå har det seg slik at han har kjøpt leil, det meste av møbler osv.. Mens jeg har betalt lån et par ganger +noen småting, og kjøper som regel alltid mat til oss. Hva kan feks jeg kreve i en evt kontrakt/et oppgjør da? Du må slutte å kjøpe maten alene. Dere må dele på løpende kostander. Opprett en sparekonto som du setter inn penger på istede for å betale all maten dere bruker.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. april 2011 #50 Skrevet 15. april 2011 Vi har ikke samboerkontrakt enda, av den enkle grunn at han eier det aller meste her, inkludert huset. Jeg eier en leilighet på andre siden av landet. Når den blir solgt, må vi finne ut av hvordan vi skal ordne alt, rent økonomisk. Da blir det samboerkontrakt også. Nå betaler jeg han en sum pr måned som skal dekke boutgifter, mat og andre løpende utgifter. Større ting som kommer uten om, spleiser vi på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå