Gå til innhold

Eksem i hodebunnen, håravfall

Gjest Mrs_S

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste månedene hatt flass i hodebunnen, og dette har ført til håravfall. Har prøvd det meste, men det ga seg ikke, men etter at jeg fikk resept på Betnovat av legen for ti dager siden har det blitt mye bedre. Flasset er nesten borte, jeg mister ikke mye hår og alt ser bra ut. Legen mente at det er eksem, og det ser ut som om hun hadde rett, med tanke på at Betnovat fungerer. Jeg tar også omega 3 og panto 3.

Det jeg lurer på er følgende:

Jeg har mistet ganske mye hår; mitt vanligvis fyldige hår har blitt merkbart tynnere. Jeg har mistet hår jevnt over hele, og det er nok ikke synlig for andre enn meg selv. Bortsett fra i den ene viken; der har jeg nok mistet mest hår, antageligvis fordi jeg hadde mest eksem der. På dette området i hodebunnen er håret synlig tynnere, og jeg har noen bare flekker uten hår. Dette lar seg lett skjule; jeg har som regel håret i sideskill, og da synes det ikke. Jeg savner derimot å kunne dra håret bakover; det går ikke nå, for da ser man den tynnhårede flekken. Nå lurer jeg på når/om håret kommer tilbake... Begynner å bli lei av å ikke kunne ha håret hvordan jeg vil.

Er det noen som har opplevd noe lignende som kan si noe om dette? Kan det hende at håret aldri kommer tilbake på denne flekken, eller tar det bare litt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest frøken håp

Hei

Ja jeg har plages med kløe og og flass ,har bare prøvd fungoral sjampo som ikk hjalp, det var riktig ille for ett år siden da det var svie og klødde og blødde. Jeg håpet at det skulle gå over, at jeg måtte bare finne den rette sjampo, så gikk ikke til legen da.Kunne ikke bruke så mye sjampo. Det roet seg litt enn periode hvor jeg vasket håret sjeldnere, men det såg meget fett ut. Har nå ett år etter merket at håret er tynnere og siste måneden fått raskt hårløse flekker i Pannen.

Håper selv på noen som kan svare på dette. eller kanskje vi begge kunne sendt dt til hudlege? er det ikke sånn man kan spørre på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke bekymre deg, når du får eksemen i sjakk, så kommer håret tilbake:)

Jeg har vært gjennom det, og har nå måtte tynne ut håret igjen fordi det er blitt like tykt som jeg hadde før hodebunn problemene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...