Quijote Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 jeg var så uheldig at jeg mistet mobilen min i do! Jeg fisket den opp med eeen gang, det rakk ikke en gang å komme en eneste vanndråpe inn under dekselet. Hvor lenge bør den ligge til tørk for at det skal være mest mulig sannsynlig at den overlever?
Heart7086 Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Plukk den i biter og legg den en plass hvor den ligger tørt og litt varmt(ikke kokende varmt altså. Plukk ut batteri, deksel, simkort, lagringskort.. Vi måtte gjøre det samme med en tlf her i huset, dagen etter var den i orden igjen:) Skulle den ikke funke da, vil jeg tro den er dø. Endret 28. januar 2011 av Heart7086
L. Kennedy Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Jeg ville ventet mer enn én dag, gjerne en ukes tid. Hvis det er en dyr mobil, kanskje lengre
Gjest Applecore Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Legg mobilen i kjøleskapet! Jeg vet det høres absurd ut, men det funker faktisk. Fikk rådet av min mann som jobber i telebransjen, og det reddet telefonen min
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 jeg var så uheldig at jeg mistet mobilen min i do! Jeg fisket den opp med eeen gang, det rakk ikke en gang å komme en eneste vanndråpe inn under dekselet. Hvor lenge bør den ligge til tørk for at det skal være mest mulig sannsynlig at den overlever? får håpe det ikke var urin og/eller avføring i doen da du mistet mobilen der...
Colargol Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Flere ting som kan gjøres her Først må du ta ut batteriet og simkort, batteriet kan ødelegge mobilen mer hvis det ikke får tørke. Så kan du: Støvsuge mobilen (funker som f** med en gang man har sølt noe over en laptop også) eller.. Legge mobilen i en luftett boks med f.eks. ris i over natten eller.. Legge den i kjøleskapet over natten innpakka i et kjøkkenhåndkle eller... Sett stekeovnen på 30-40 grader med varmluften på, legg mobiltelefonen (avslått, uten batteri og simkort) på en kjøkkenhånduk og la den ligge i et par timer. (som nødløsninger så kan du også legge mobilen på dashbordet (over vifta) i bilen mens du kjører, oppå vifteinntaket på tv'n om du har gammel tv osv. Alt som gir varmluft, men uten for sterk varme.) Jo lengre tid mobilen får lov til å ligge i biter, uten batteri og uten å bli prøvd påslått -jo større sjanse er det for at den kommer til å funke helt fint igjen seinere. Endret 29. januar 2011 av Colargol
Tonje Marie Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Jeg mistet min telefon i do for en stund tilbake. Jeg tok alt fra hverandre med en gang og lot den ligge til tørk ca fire-fem dager. Hvis du har varmekabler på badet eller et annet sted i huset, så kan det nok være veldig greit å legge den litt der. Jeg leste den gangen at det kunne være lurt å legge den i ovnen. Jeg la den inn i stekeovnen på 40 grader i ca en times tid. Så startet jeg den og den fungerte ca 3 mnd Men vær OBS på en ting. Den kan fungere kjempebra en stund så kan det plutselig skje noe med den senere. Sånn som min sluttet å sende meldinger.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Hmm, er jeg virkelig den eneste her som ikke hadde hatt så lyst til å bruke en mobil som har ligget i do? Nå kommer sikkert hele leksa om at urin er sterilt og vi har flere bakterier i munnen enn visse andre steder, men dog 1
Fanta Exotic Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Hmm, er jeg virkelig den eneste her som ikke hadde hatt så lyst til å bruke en mobil som har ligget i do? Nå kommer sikkert hele leksa om at urin er sterilt og vi har flere bakterier i munnen enn visse andre steder, men dog Det sies jo at mobiler inneholder mer bakterier enn et dosete, så det blir vel ikke værre enn det allerede er? Forresten ikke koble den til laderen! En venninne av meg gjorde det med engang etter hun hadde fiska den opp av do, og hele kortslutta..
Quijote Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2011 Den lever altså i beste velgående! :D Han som jobber på verkstedet i butikken jeg kjøpte den skrudde den opp, og fuktfilteret har ikke en gang slått ut. Så ingen skade skjedd, men den blir aldri med meg på badet igjen! Og til du som lurte; jeg hadde altså ikke vært på do før jeg mistet den oppi... Og en så dyr mobil kaster man ikke fordi den har ligget i do, man forsøker å redde den og desinfiserer den etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå