Devana Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Jeg og samboeren tenkte vi skulle faktisk prøve å begrense matkjøpet litt, og spare litt penger. Vi bruker masse på mat hver måned, og det merkes på lommeboken! Hvor mye er det vanlig at to personer bruker på mat i måneden? Hva bruker dere andre? Vi tenkte vi skulle sette x. antall penger over på et annet kort hver måned, og er det tomt, så er det tomt.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Vi bruker mellom 4-6000,- og planlegger med handleliste hver uke.
Auroressa Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Vi bruker mellom 4-6000,- og planlegger med handleliste hver uke. Det høres mye ut , 6000 er litt under det jeg tjener i lønn i måneden...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 SIFO estimerer ca 4500 kr på mat pr mnd for par på vår alder, og jeg tror det stemmer ganske godt på vårt forbruk, i hvert fall Vi unner oss litt ekstra kvalitet og ting vi har lyst på, samtidig som jeg prøver å være litt økonomisk også, lager det meste fra bunnen og kaster lite. Tror man kan klare seg greit på 3-3500 kr/mnd også, men da må man nok planlegge mer enn oss.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Vi kan klare oss på 3000,- men vi er veldig glad i ferske grønnsaker og frukt, noe som koster skjorta.
Tears.of.the.Sun Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Vi er to unge voksne som bruker ca. 4000 kroner i måneden Og vi kjøper det vi vil når vi vil, og ofte dyrere ting som f.eks biff også spiser vi ute et par ganger i måneden også.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Vi er 2 voksner som bruker mellom 6-8000 kr på mat. Vi spiser sjelden ute, men koser oss med gode råvarer
vanilje* Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 vi er to stk, og bruker ca 2500-3000 kr på mat i mnd. av og til mer og av og til mindre. kjøper en del i sverige slik som kylling osv når vi er der og fyller opp fryseren med tilbudsvarer. vi skriver handleliste og handler kun 1 gang i uka, gjerne på fredager slik at vi kan kjøpe noe godt til helga. før vi handler har vi planlagt middagene for 1 uke frem i tid. dette sparer man mye penger på! vi er også ganske prisbeviste og handler mye landlord, first price osv.
Rosalie Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Vi er to voksne og bruker mellom 5.000 og 9.000 i måneden. 5.000 kronersmånedene er vi veldig økonomiske og handler kun etter handleliste, mens 9.000 kronersmånedene går det mye i sushi, deilige (og dyre) viner, økologisk kjøtt etc.
Piggsvin Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Vi (2 stk) bruker 4000kr i mnd på husholdningen, altså mat, dopapir, shampoo, internett, grønnsåpe, servietter osv. Jeg har bl.a. cøliaki så tåler nesten ingen ting av billige ferdigprodukter så her må alt lages fra bunnen av. Men det går fint med det budsjettet hvis man bare følger med litt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Vi har mat/husholdningsbudsjett på maks 3500 kr i måneden, og vi klarer fint å spise det vi har lyst på.
Zesaria Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Vi er to voksne og bruker mellom 5-8000 i mnd i mat. Det inkluderer vaskemiddel etc. men ikke kosmetikkprodukter siden de blir kjøpt helt andre steder enn dagligvare Vi kjøper økologiske produkter når vi kan, og karbonadedeig istedetfor kjøttdeig etc. I tillegg kjøper vi ferske grønnsaker, ikke frosne. Vi er godt fornøyde med maten vi spiser, men kunne vel med fordel redusert utgiftsposten
Monica1968 Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 (endret) Omkring 5000 om en kun regner med maten, rett under 6000 dersom en tar med husholdningsartikler. Edit: Kosmetikkartikler(med unntak av deodorant)er ikke med i husholdningsbutikket, da de ikke kjøpes i dagligvarehandelen. Endret 4. februar 2011 av Monica1968
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Hvis vi skal spise det vi vil hver dag kan vi lett bruke 2000,- på mat på en uke. Andre uker spiser vi ute et par ganger i uka i steden, og bruker ca. 1000 kr på det, og resten av middagene blir enkle/noe ala. pytt i panne/pasta/lager noe av restene i kjøleskapet. Noen ganger kan det faktisk virke som om det blir "billigere" å spise ute, siden vi gjerne rasker med oss en del ekstra når vi først er i butikken/bruker f.eks. flere scampi i retten enn de gjør på restaurant osv, og klarer oss med billigere middager dagen etterpå, når vi har vært ute og kost oss dagen før. Alt i alt syntes jeg vi bruker alt for mye penger på mat i forhold til vår økonomi, men vi er rett og slett ikke flinke nok til å kjøpe billigprodukter eller lage enkle middager. Pga. økonomien gjør vi det noen ganger, men vanligvis med en viss misnøye og tanker om at "jeg ville jo egentlig ha indisk i dag...". Tror vi begge er litt bortskjemte, og klarer rett og slett ikke å velge bort god mat når vi prioriterer hva vi skal bruke pengene våre på.
latter Skrevet 5. februar 2011 #15 Skrevet 5. februar 2011 Jeg og samboeren tenkte vi skulle faktisk prøve å begrense matkjøpet litt, og spare litt penger. Vi bruker masse på mat hver måned, og det merkes på lommeboken! Hvor mye er det vanlig at to personer bruker på mat i måneden? Hva bruker dere andre? Vi tenkte vi skulle sette x. antall penger over på et annet kort hver måned, og er det tomt, så er det tomt. Totalt i handling så går det 5-6000 kr. Da er vaskemidler, aviser osv. med Vi handler stort en gang pr 10 dag. Gått vekk fra ukeshandling. Jeg lager maten selv, kjøper ikke ferdigmat.
Pinklightning Skrevet 7. februar 2011 #16 Skrevet 7. februar 2011 Jeg og samboeren min gjør det på den måten dere har tenkt på. Det fungerer kjempefint! Bruker 4000-4500 kr i mnd på mat+husholdsningsartikler Spiser sjeldent ute, men føler vi ikke sparer så voldsomt heller.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2011 #17 Skrevet 7. februar 2011 Vi er to voksne og bruker mellom 5-8000 i mnd i mat. Det inkluderer vaskemiddel etc. men ikke kosmetikkprodukter siden de blir kjøpt helt andre steder enn dagligvare Vi kjøper økologiske produkter når vi kan, og karbonadedeig istedetfor kjøttdeig etc. I tillegg kjøper vi ferske grønnsaker, ikke frosne. Vi er godt fornøyde med maten vi spiser, men kunne vel med fordel redusert utgiftsposten Jeg har lært ett sted at frukt med tykt skall trenger man ikke kjøpe økologisk. De gift stoff greiene de spræyter klarer ikke å trekke inn i det tykke skallet
HopelessFear Skrevet 7. februar 2011 #18 Skrevet 7. februar 2011 Jeg bor så og si til kjæresten for tiden. Har så langt funnet ut at det er rundt 2000-2700 som blir brukt. Pluss, minus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå