Gå til innhold

P-piller og kontaktlinser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det siste året har jeg hatt store problemer med øynene mine (kontaktlinsene) når jeg drikker alkohol, og i tillegg er jeg litt lyssky.

Leste om bivirkningene på p-pillene mine (DIANE) og der sto det at problemer med kontaktlinser forekommer!

Noe andre som har vært borti dette problemet?

Vil bare legge til at det IKKE er røyk på utestedene som gjør det, for jeg har vært i røykfrie forsamlinger også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker både Diane og kontaktlinser, og kan ikke si at jeg har merket noe til akkurat det. Men selvfølgelig, har jeg linsene på lenge / sent på kveld kjenner jeg det godt, og det er jo ofte tilfelle når man er ute på byen. Noen annen sammenheng mellom linser/Diane/alkohol har jeg ikke merket.

Skrevet

Fikk vite av optikeren min den gangen jeg begynte med linser, at alle p-piller kan påvirke mengden av tårevæske i øyet.

Jeg har ikke merket noe selv, bortsett fra hvis linsene begynner å bli litt gamle og jeg er på steder med mye røyk, og det er sent på natta. :Gjesp:

Da hjelper det å dryppe øynene med noe som heter Aquify - det er beregnet til tørre øyne og hjelper godt. Det kan kjøpes hos optikeren og kommer i en liten liten flaske. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...