Gå til innhold

Trene dagen derpå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har hørt at å trene dagen derpå er farlig. Jeg drakk 5 pils i går, har ikke noe bakrus, er bare trøtt. Kan jeg trene kondis uten at det blir farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har også hørt dette, men jeg har aldri fått noen begrunnelse for hvorfor det er farlig. Jeg vil nok tro at treningseffekten ikke blir like god, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være farlig så lenge man ikke har drukket "bøttevis", hvilket du ikke har.

EDIT: Nå har jeg ingen medisink utdannelse, en lege kunne sikkert gi et bedre svar, men jeg vil tro at konklusjonen blir den samme. Hvis det var så farlig så er det mange som skulle ha merket det. Alkohol har dessverre vært utbredt i en del idrettsmiljøer, særlig i skøyteidretten for noen tiår siden. De drakk øl og sprit så det holdt om kvelden og trente i vei dagen etterpå. I nyere tid husker vi fotball-VM i 1998 der Erik Mykland og Henning Berg hadde vært på byen til kl 5 om morgenen og kom ganske trøtte og reduserte på treningen.

For å ta en digresjon så synes jeg det vitner om en så til de grader useriøs innstilling som jeg har inntrykk av er ganske utbredt i mange fotballmiljøer. Her er man i VM i verdens største idrett og bør gjøre alt for å prestere optimalt, og så bryter man ned kroppen med både alkohol og mangel på søvn.

Endret av Lance
Skrevet

Dummeste jeg har hørt på lenge.. Jeg pleier alltid å trene dagen derpå. Det eneste som kurerer fyllesjuken ;)

Skrevet

Farlig er det ikke, 5 pils er jo ikke all verden. Men å drikke alkohol kan ofte dehydrere deg, så pass på å få i deg nok væske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...