Samulita Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Vi skal på en etterlengtet kjærestetur til Roma i april, og jeg er ute etter tips til fantastiske restauranter! Pris er ikke viktig, men maten må være fantastisk og stemningen likeså :D Vi skal bo rett ved Pantheon, om det er til hjelp. Men jeg er villig til å dra ganske langt for bra mat, altså!
gard Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Hei En av de plassene jeg husker best fra Roma er L'Orso 80 som ligger rett ved Piazza Navona. Det er ikke en fancy restaurant men det er bra stemning og her kan du smake på mange forskjellige forretter (antipasti) samt ta en flaske vin :-) Her er et Roma reisebrev der jeg har skrevet litt om vår tur og hvilke restauranter vi spiste på http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Jeg har også laget dette kartet http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm og her kan du zoome inn og klikke på de markørene som jeg har lagt inn på kartet - det viser både hvor attraksjoner ligger or restauranter som vi besøkte. God tur! :-)
Henkie Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 L'osterie er en liten, fantastisk restaurant med utrolig god mat . ligger meget sentralt, men litt inn i en bakgate. drevet av en familie. lite turister. anbefales på det aller, aller varmeste. ikke dyrt http://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187791-d1913048-Reviews-L_Osteria_di_Cicerone-Rome_Lazio.html
Oktavia Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Anbefaler spisesteder i Trastevere. Lite turister og mange romere, det er ofte et kvalitetstegn. Gatene mellom Piazza Navona og Tiberen har også bedre spisesteder enn på de typiske turiststedene, billigere er de også. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Henger meg med på Trastevere, det er et veldig koselig område. Det ligger også en helt fantastisk koselig restaurant der, men jeg klarer dessverre ikke å komme på hva den heter.... Må tenke på det! I tillegg ligger det en svært populær pizzeria langs Viale Trastevere (hovedgaten) med servering på både fortauet og inne i (den ikke så koselige restauranten). Et par bygninger lengre ned samme gate ligger en restaurant Reginé, som ble min stamrestaurant da jeg bodde der. De har FANTASTISK pizza (synes i alle fall jeg), samt veldig god suppli/arancini, men bare helt grei pasta. Prisene er også gode, og jeg har ikke tall på hvor mange pizzaer jeg kjøpte der i løpet av tre måneder... (Sistnevnte anbefaling er dog mest aktuell om dere er i området, grunnen til at jeg elsket Reginé så høyt var jo at jeg bodde bare et bar dører unna. Om den er verdt å lete etter vet jeg derimot ikke.)
Naxos70 Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Argentina! Kjekk restaurant med en fantastisk service av kelnere som like gjerne kunne vært skuespillere!
ondebanan Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 De kosligste restaurantene med mest genuin atmosfære ligger rundt piazza del Santa Maria in Trastevere, i bydelen trastevere. Her kan man NESTEN velge og vrake i fantastisk koslige små familiedrevne restauranter. Den definitivt beste heter Augusto, og ligger i et kronglete smug til høyre for plassen. Den åpner klokka åtte, og da står det allerede en hel bordsetting i kø utenfor døra.
Samulita Skrevet 9. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2011 Nå reiser vi i morgen tidlig, så hvis noen har noen last minute tips er det bare å komme med de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå