Gå til innhold

Har noen knipset/dratt barn i øre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har sett en mor som knipset barna sine i ørene i Burger King i går,

Dette var faktisk ikke min første gang som hadde sett en tilsvarende situasjon.

ville se om noen av dere mødre som har opplevd det samme eller har knipset deres barn osv.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor?? I hvilken situasjon?? Som straff eller i lek? Ser ikke helt poenget med å knipse noen noe sted i grunnen???

:gjeiper:

Skrevet

Jeg har ikke sett det men hørt at noen mødre gjør dette faktisk når ungene ikke er villig å høre etter ...

Skrevet

Hvorfor?? I hvilken situasjon?? Som straff eller i lek? Ser ikke helt poenget med å knipse noen noe sted i grunnen???

:gjeiper:

Barna var helt ut av kontroll og moren kunne ikke gjøre noe annet enn å bare gi ham en liten øreklipp...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett det men hørt at noen mødre gjør dette faktisk når ungene ikke er villig å høre etter ...

da syns jeg de kan finne andre metoder å få oppmerksomheten til barnet på...

• Liker 1
Skrevet

Har sett en frustrert mor i nabolaget som dratt gutten i øre ..

• Liker 1
Skrevet

Ring barnevernet!

Ungen kjem til å få store traumer.

:roll:

:ironi:

• Liker 2
Skrevet

Seriøst.. Dersom en person blir fysisk som ølge av sin frustrasjon er det ille i seg selv, men om det er en voksen som tar sin frustrasjon ut over et barn ved å bli fysisk er det intet mindre enn et tap uansett hvordan man ser på det....

• Liker 1
Skrevet

Ring barnevernet!

Ungen kjem til å få store traumer.

:roll:

:ironi:

Det er helt sykt å ringe barnevernet for å se en liten øre knips av foreldre. Kutt ut.

Det er vel ikke meningen å gjøre vondt med dette.

Det er mest vanlig å knipse øre litt enn harde handlinger som vold osv...

Skrevet

Det er helt sykt å ringe barnevernet for å se en liten øre knips av foreldre. Kutt ut.

Det er vel ikke meningen å gjøre vondt med dette.

Det er mest vanlig å knipse øre litt enn harde handlinger som vold osv...

Jeg tror den var ironisk fra imli sin side.........

Skrevet

Skulle vært flere foreldre som tok tak i ulydige og krakilske barn på denne måten.

Hvem faen tror de klarer å snakke fornuft til en 3-5 åring?

Ikke rart samfunnet er på vei i dass, barn og ungdom vokser opp uten grensesetting, da ender de opp med å bli frekke, bortskjemte og generelt kvalme individer.

Tror jeg hadde applaudert om jeg hadde sett noe tilsvarende.

• Liker 4
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hei,

Har sett en mor som knipset barna sine i ørene i Burger King i går,

Dette var faktisk ikke min første gang som hadde sett en tilsvarende situasjon.

ville se om noen av dere mødre som har opplevd det samme eller har knipset deres barn osv.. ?

Har sett det, men ikke i norge

Gjest BabyBlue
Skrevet

Knipse på øret? Nei, men om brodern er langøret får han en flat hånd strykende over håret slik at han skal høre etter (av meg, vel å merke :fnise: ) Å bli knipset på øret er ikke vondt, forresten. Testet det nettopp på en klassekamerat som halvsov :takke:

Skrevet

Hvis folk virkelig føler at de er nødt til å knipse til barnet sitt for å få det til å lystre, da har de virkelig et problem.

Og dere som himler med øynene: hvis en mor ikke sjenerer seg for å knipse barnet sitt ute blant folk, hvor langt tror dere hun er villig til å gå innenfor hjemmets fire vegger? ;)

Skrevet

Nei det har jeg aldri sett noen gjøre.

Ikke har jeg gjort det selv eller hatt behov for det heller!

Det går fint an å oppdra barn uten å ty til fysisk straff. For det er det det er. At det ikke gjør så vondt er ikke poenget. Knipse i øret, klype, slå på hånda.. samme sak.

Ikke rart ungene var umulige om det er slike oppdragelsesmetoder foreldrene bruker.

Det er helt uakseptabelt!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nei det har jeg aldri sett noen gjøre.

Ikke har jeg gjort det selv eller hatt behov for det heller!

Det går fint an å oppdra barn uten å ty til fysisk straff. For det er det det er. At det ikke gjør så vondt er ikke poenget. Knipse i øret, klype, slå på hånda.. samme sak.

Ikke rart ungene var umulige om det er slike oppdragelsesmetoder foreldrene bruker.

Det er helt uakseptabelt!

Enig i at fysisk avstraffelse er galt, men jeg tror ikke det er sånt som gjør barn ufordragelige. jeg tror heler de barna som aldri får høre ordet nei blir mer ufordragelige.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...