Gjest Irene Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Hei, Har sett en mor som knipset barna sine i ørene i Burger King i går, Dette var faktisk ikke min første gang som hadde sett en tilsvarende situasjon. ville se om noen av dere mødre som har opplevd det samme eller har knipset deres barn osv.. ?
Carrot Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor?? I hvilken situasjon?? Som straff eller i lek? Ser ikke helt poenget med å knipse noen noe sted i grunnen??? :gjeiper:
Gjest Laila Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har ikke sett det men hørt at noen mødre gjør dette faktisk når ungene ikke er villig å høre etter ...
Gjest Irene Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor?? I hvilken situasjon?? Som straff eller i lek? Ser ikke helt poenget med å knipse noen noe sted i grunnen??? :gjeiper: Barna var helt ut av kontroll og moren kunne ikke gjøre noe annet enn å bare gi ham en liten øreklipp... 1
Carrot Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har ikke sett det men hørt at noen mødre gjør dette faktisk når ungene ikke er villig å høre etter ... da syns jeg de kan finne andre metoder å få oppmerksomheten til barnet på... 1
Gjest hege Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Har sett en frustrert mor i nabolaget som dratt gutten i øre .. 1
Gjest imli Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Ring barnevernet! Ungen kjem til å få store traumer. 2
Carrot Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Seriøst.. Dersom en person blir fysisk som ølge av sin frustrasjon er det ille i seg selv, men om det er en voksen som tar sin frustrasjon ut over et barn ved å bli fysisk er det intet mindre enn et tap uansett hvordan man ser på det.... 1
Gjest mm Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Ring barnevernet! Ungen kjem til å få store traumer. Det er helt sykt å ringe barnevernet for å se en liten øre knips av foreldre. Kutt ut. Det er vel ikke meningen å gjøre vondt med dette. Det er mest vanlig å knipse øre litt enn harde handlinger som vold osv...
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Det er helt sykt å ringe barnevernet for å se en liten øre knips av foreldre. Kutt ut. Det er vel ikke meningen å gjøre vondt med dette. Det er mest vanlig å knipse øre litt enn harde handlinger som vold osv... Jeg tror den var ironisk fra imli sin side.........
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Skulle vært flere foreldre som tok tak i ulydige og krakilske barn på denne måten. Hvem faen tror de klarer å snakke fornuft til en 3-5 åring? Ikke rart samfunnet er på vei i dass, barn og ungdom vokser opp uten grensesetting, da ender de opp med å bli frekke, bortskjemte og generelt kvalme individer. Tror jeg hadde applaudert om jeg hadde sett noe tilsvarende. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 Hei, Har sett en mor som knipset barna sine i ørene i Burger King i går, Dette var faktisk ikke min første gang som hadde sett en tilsvarende situasjon. ville se om noen av dere mødre som har opplevd det samme eller har knipset deres barn osv.. ? Har sett det, men ikke i norge
Gjest BabyBlue Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 Knipse på øret? Nei, men om brodern er langøret får han en flat hånd strykende over håret slik at han skal høre etter (av meg, vel å merke ) Å bli knipset på øret er ikke vondt, forresten. Testet det nettopp på en klassekamerat som halvsov
Stinkerbell Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Hvis folk virkelig føler at de er nødt til å knipse til barnet sitt for å få det til å lystre, da har de virkelig et problem. Og dere som himler med øynene: hvis en mor ikke sjenerer seg for å knipse barnet sitt ute blant folk, hvor langt tror dere hun er villig til å gå innenfor hjemmets fire vegger?
loffen Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Nei det har jeg aldri sett noen gjøre. Ikke har jeg gjort det selv eller hatt behov for det heller! Det går fint an å oppdra barn uten å ty til fysisk straff. For det er det det er. At det ikke gjør så vondt er ikke poenget. Knipse i øret, klype, slå på hånda.. samme sak. Ikke rart ungene var umulige om det er slike oppdragelsesmetoder foreldrene bruker. Det er helt uakseptabelt!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 31. januar 2011 #20 Skrevet 31. januar 2011 Nei det har jeg aldri sett noen gjøre. Ikke har jeg gjort det selv eller hatt behov for det heller! Det går fint an å oppdra barn uten å ty til fysisk straff. For det er det det er. At det ikke gjør så vondt er ikke poenget. Knipse i øret, klype, slå på hånda.. samme sak. Ikke rart ungene var umulige om det er slike oppdragelsesmetoder foreldrene bruker. Det er helt uakseptabelt! Enig i at fysisk avstraffelse er galt, men jeg tror ikke det er sånt som gjør barn ufordragelige. jeg tror heler de barna som aldri får høre ordet nei blir mer ufordragelige. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå