AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 En av mine beste venninner gifter seg til sommeren, og vi i vennegjengen har snakket om at en av oss kanskje burde holde en tale. Problemet er at jeg ikke kjenner brudgommen så veldig, og er redd for at dette blir en tale hovedsaklig til bruden. Har dere noen tanker om dette? Er det i det hele tatt en normal ting at ei venninne holder tale i et bryllup eller er det forbeholdt forloverne?
Gjest Spinell Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Det går fint an å holde tale selv om en ikke er forlover. Kanskje kan en lage en tale fra vennegjengen samlet, der dere holder talen sammen? (Stå opp sammen og si noen avsnitt hver.) Det går fint å holde talen til bruden, men samtidig vinkle den mot bryllup, kjærlighet og ekteskap. F.eks vil dere sikkert snakke om hennes eminente positive egenskaper, hvorpå dere fletter inn at ektemannen jammen er heldig som får en kone som er en så fantastisk person. (etc) Videre trekker dere selvsagt inn at dere er glade for å se hvor lykkelige de er sammen, at hun har blomstret etter at de møttes osv (standard bryllupstalesvada, jeg vet... men det er nå en gang slik at det gjerne stemmer også ) 1
Golde Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Ja, det er helt normalt at venner holder tale i bryllup, og ja, det er også helt normalt at talen mest er til én av de to som gifter seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå