Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :) ! Jeg vurderer å ta permanent eyeliner. Synes det virker veldig praktisk å slippe å gjøre det selv, samt at jeg synes det ser veldig fint ut på de bildene jeg har sett av det :) . Jeg klarer aldri få det like fint selv. På den annen side er jeg litt skeptisk til å bli tatovert i øyeområdet.

Noen her inne som har erfaring med det, og som kan dele litt av denne..? Er du fornøyd? Hvorfor/hvorfor ikke? Sitter det virkelig permanent, eller må man regne med å gjøre det på nytt etter noen år eller noe?

Takknemlig for svar :)

Skrevet

Hei alle sammen :) ! Jeg vurderer å ta permanent eyeliner. Synes det virker veldig praktisk å slippe å gjøre det selv, samt at jeg synes det ser veldig fint ut på de bildene jeg har sett av det :) . Jeg klarer aldri få det like fint selv. På den annen side er jeg litt skeptisk til å bli tatovert i øyeområdet.

Noen her inne som har erfaring med det, og som kan dele litt av denne..? Er du fornøyd? Hvorfor/hvorfor ikke? Sitter det virkelig permanent, eller må man regne med å gjøre det på nytt etter noen år eller noe?

Takknemlig for svar :)

Se http://sols.blogg.no, hun er ekspert på dette. Norges beste! Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt litt på det selv men jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Jeg ville absolutt ikke valgt svart farge eller tatovert på nedre vippekant. Svart blir så veldig intenst, hadde heller valgt mer grå/brun. Nedre vippekant syns jeg ikke er fint. Jeg bruker eyeliner der selv men litt mer duset ut, ikke en markert svart strek og heller ikke over hele vippekanten, kun fra ytterst til midten. En svart marker strek over hele vippekanten får øynene til å se mindre ut. Da er det også mange sminkelooks man ikke kan gjøre, som å bruke samme farge på nedre vippekant som man har på øyenskyggen på øyelokket, da blir det lett for mørkt og for mye. Hadde jeg gjort det så hadde jeg fått det så naturlig som mulig slik at jeg hadde blitt litt mørkere rundt øynene og litt penere men uten at man kan se at jeg er sminket.

Skrevet

Hvis du ikke allerede gjør det så kan du jo begynne med å farge vippene

Skrevet

Jeg tok eyeliner for et par måneder siden, og er virkelig fornøyd! Valgte brun/svart tynn strek på bare halve delen på øyelokket hvis du forstår hva jeg mener. Streken blir jo veldig mørk med en gang, men etterhvert når det grodde, bler det skikkelig fint. Nå er det bare å slenge på maskara, så er det fresht :D Uten maskara så ser en bare at øyet er "rammet inn", uten at det viser en strek.

Det gjørt litt vondt, men er verdt det. Du må nok fylle på 2-3 ganger de første månedene, men det er for at det skal holde seg :)

Skrevet

jeg har permanent eyeliner og er veldig fornøyd :D

det var ikke spesielt vondt og behandlingen tok heller ikke særlig lang tid, jeg måtte ha en etterfyll.

betalte ca 1900,- for dette (i lillestrøm) og da var etterbehandlingen gratis.

Skrevet

det synes jeg er veldig unaturlig og ikke minst stygt.

• Liker 2
Skrevet

Takk til alle dere som har svart :) . Ut i fra det jeg har lest her, så tror jeg nok at jeg legger det på vent inntil videre. Som en av dere skriver, så er det et godt poeng med at man da blir litt låst mht hvordan man kan sminke seg.

Skrevet

Takk til alle dere som har svart :) . Ut i fra det jeg har lest her, så tror jeg nok at jeg legger det på vent inntil videre. Som en av dere skriver, så er det et godt poeng med at man da blir litt låst mht hvordan man kan sminke seg.

hei nuffen, vet ikke om du har lagt planene helt på hylla, men her kommer litt info fra en permanent makeup-artist:

Permanent Makeup er en mild form for tatovering, som kalles pigmentering. Med et pigmenteringsapparat føres fargepigmenter ned i hudens ytterste lag, Epidermis. Behandlingen tar ca 1-2 timer(eyeliner ca 30min), og en lett hevelse vil oppstå etter behandlingen. Denne hevelsen varer fra 2 timer til 2 dager avhengig av hvilket område som har blitt behandlet.I løpet av 5-6 dager etter behandlingen vil overskuddsfarge falle av og det endelige resultatet vil fremstå. Det er vanligvis være nødvendig med 1-2 etterbehandlinger for å oppnå ønsket resultat, avhengig av hvor godt huden tar til seg farge.

Erfaringsmessig sitter fargen i 3-5 år og det anbefales en vedlikeholdsbehandling etter ca 2 år.

Behandlingen utføres med gode bedøvelseskremer, og det benyttes kun sterilt engangsutstyr.

Permanent Makeup gjør det mulig å fremheve konturene i ansiktet. Lipliner, Eyeliner, Øyebryn mm , og skal ikke erstatte all form for makeup, men fremheve dine personlige trekk og din skjønnhet på en naturlig og fordelaktig måte.

Du velger selv farge, og du bestemmer også selv om du vil ha mye eller lite. Eyelineren vil ramme inn øynene dine på en naturlig måte og du vil ikke få den svarte streken man får når man sminker seg, og du vil heller ikke bli låst mht hvordan du senere vil smine deg.

Hvis du allikevel ønsker en tydeligere eyeliner gjøres dette på etterbahandlingen.

Skrevet

Søsteren min tok permanent eyeliner og bryn for flere år siden (ca 6-7 år siden, tror jeg). Hun har ikke gjentatt det, men fargen har ikke gått bort, den har kun blitt litt svakere. Hun har nevnt at fargen på brynene med årene har fått et svakt rødt skjær som hun irriterer seg over. Heldigvis har hun mørke øyebryn, slik at den rødlige fargen ikke vises uten at man ser veldig godt etter, men jeg kan tenke meg at det rødskjæret ikke er mye pent på lyse jenter som ikke klarer å skjule den så godt.

Kunne man ikke like godt oppsøkt en tatovør og fått tatovert bryn og eyeliner, hva er egentlig forskjellen? Selv om permanent make-up vil bli svakere med årene, er det jo tydelig at den ikke går helt bort.

Skrevet

Min mor har nettopp gjort dette. Jeg la ikke merke til det før hun kom heelt opp i ansiktet mitt og spurte om jeg så noe spesielt og da måtte jeg se godt etter å få litt hjelp. Så det trenger absolutt ikke se stygt ut.

Skrevet

Søsteren min tok permanent eyeliner og bryn for flere år siden (ca 6-7 år siden, tror jeg). Hun har ikke gjentatt det, men fargen har ikke gått bort, den har kun blitt litt svakere. Hun har nevnt at fargen på brynene med årene har fått et svakt rødt skjær som hun irriterer seg over. Heldigvis har hun mørke øyebryn, slik at den rødlige fargen ikke vises uten at man ser veldig godt etter, men jeg kan tenke meg at det rødskjæret ikke er mye pent på lyse jenter som ikke klarer å skjule den så godt.

Kunne man ikke like godt oppsøkt en tatovør og fått tatovert bryn og eyeliner, hva er egentlig forskjellen? Selv om permanent make-up vil bli svakere med årene, er det jo tydelig at den ikke går helt bort.

det er ganske vanlig at bryn som ble pigmentert for 5-10 år siden får et rødskjær, dette skjer fordi fargene som ble brukt den gangen var uorganiske og inneholdt visse metaller. nå brukes bare organiske farger og disse vil ikke endre farge med tiden.

Hvis søsteren din tar en etterfyll på brynene sine nå kan man fjerne/kamuflere rødfargen og hun kan få den fargen hun ønsker på brynene.

Skrevet

det synes jeg er veldig unaturlig og ikke minst stygt.

mulig det, men det ser allikevel 100ganger mer naturlig ut enn påtegnet eyeliner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...