Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så det jeg lurer på er:

Hvordan er campusen til Universitetet til Stavanger, altså hvis du har gått der, hvordan trivdes du? kunne du være der hele dagen?

Hvordan var forelesningene? Hva var det meste du var innom på forelesningene, altså hvor mange, og hva var det minste, altså færrest personer på forelesning..

Hvordan bodde du? Bofellesskap, eller for deg selv?

Generelt om UiS som jeg ikke kan finne på nettet.. Trivdes du? Lett å få venner osv..

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det jeg lurer på er:

Hvordan er campusen til Universitetet til Stavanger, altså hvis du har gått der, hvordan trivdes du? kunne du være der hele dagen?

Hvordan var forelesningene? Hva var det meste du var innom på forelesningene, altså hvor mange, og hva var det minste, altså færrest personer på forelesning..

Hvordan bodde du? Bofellesskap, eller for deg selv?

Generelt om UiS som jeg ikke kan finne på nettet.. Trivdes du? Lett å få venner osv..

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/#findComment-8829648
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg ikke å søke på reiselivsledelse ved UiS.

Har selv en bachelor i reiselivsledelse derfra, og for første er det kjempevanskelig å få seg en relevant jobb i Norge. Til og med enkelte forelesere sa til oss at vi ble utdannet til arbeidsløshet,noe som for meg ihvertfall viste seg å stemme.

Dårlig kvalitet på de fleste foreleserne, en vi hadde tydeligvis ikke satt seg inn i hva læreplanen var for faget foreleste i noe helt annet i 2-3 måneder før skolen gjorde noe med det. En annen lærer har det blitt klaget på i 7 år inkludert at vi også klagde på ham, men han er visst fortsatt lærer der.

Dårlig sosialt miljø i klassen (hadde ikke en eneste klassesammenkomst iløpet av de 3 årene jeg gikk der). Vanskelig å bli kjent da de fleste av fagene taes sammen med hotelledelse, slik at man er en stor klasse på over 100 stykker. Er glad jeg ble gode venner med de som jeg kom på faddergruppe med første semester.

Jeg ville heller anbefalt deg å søke på økonomi og ledelse, da reiselivsledelse har flere økonomi og ledelsesfag enn reiselivsfag, i tillegg at det er enklere å seg jobb etterpå.

Fikk faktisk beskjed av en studieveileder at var lurt å skrive bachelor i økonomi istedetfor reiselivsledelse på CV`en.

Dette er ihvertfall min erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/#findComment-8829779
Del på andre sider

Har selv en bachelor i reiselivsledelse derfra, og for første er det kjempevanskelig å få seg en relevant jobb i Norge. Til og med enkelte forelesere sa til oss at vi ble utdannet til arbeidsløshet,noe som for meg ihvertfall viste seg å stemme.

Dårlig kvalitet på de fleste foreleserne, en vi hadde tydeligvis ikke satt seg inn i hva læreplanen var for faget foreleste i noe helt annet i 2-3 måneder før skolen gjorde noe med det. En annen lærer har det blitt klaget på i 7 år inkludert at vi også klagde på ham, men han er visst fortsatt lærer der.

Dårlig sosialt miljø i klassen (hadde ikke en eneste klassesammenkomst iløpet av de 3 årene jeg gikk der). Vanskelig å bli kjent da de fleste av fagene taes sammen med hotelledelse, slik at man er en stor klasse på over 100 stykker. Er glad jeg ble gode venner med de som jeg kom på faddergruppe med første semester.

Jeg ville heller anbefalt deg å søke på økonomi og ledelse, da reiselivsledelse har flere økonomi og ledelsesfag enn reiselivsfag, i tillegg at det er enklere å seg jobb etterpå.

Fikk faktisk beskjed av en studieveileder at var lurt å skrive bachelor i økonomi istedetfor reiselivsledelse på CV`en.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/#findComment-8829780
Del på andre sider

Forresten...

Ganske mange i min klasse endte opp med å ta master i økonomi etter endt bachelor, mens andre klassen sånn som meg har i dag ikke jobb innen reisliv.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/#findComment-8829797
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er ikke enig i kommentarene ovenfor. Synes det var interessant og bra. Riktig nok er det 1 foreleser som alle klager på som fortsatt er der...men det var mange flinke også.

Det at man har mange økonomifag gjør at det er lettere å få jobb etterpå - både innen reiseliv, ledelse og økonomi. Jeg fikk jobb med en gang innen reiseliv men valgte å gå videre innen ledelse og personal. Synes det er kjempespennende og er glad for at jeg valgte et spennende studie som en fikk mye ut av i stedet for bare tørre økonomifag.

Det er kjempebra tilbud om trening på UiS og jeg synes det er generelt bra. Bodde sammen med en venninne som gikk på samme studiet.

Det kan være vanskelig å bli kjent med folk i Stavanger - men reiseliv/hotell ledelse gjør det lettere pga det er så mange fra ulike deler av landet der og det er mange som ikke kjenner noen fra før og er veldig interessert i å bli kjent med folk.

Tror man skal være maks uheldig om man ikke finner 1 skolekamerat.

Jeg synes absolutt det er en koselig by og studiet anbefales!

Man har til og med mulighet for å ta master i både økonomi og reiseliv...utveksling i utlandet..

Jeg begynte på hotell men byttet til reiseliv...og tror ikke det er problematisk motsatt heller...men det er nesten samme studiet:) en del valgfag etc:)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/#findComment-8830353
Del på andre sider

Men vil ikke dette være regelrett løgn? Jeg spør, siden jeg selv har en bachelor i reiseliv (men tar master innen noe annet nå). Selv har jeg også erfart at utdannelsen blir sett på nærmest som verdiløs, og at arbeidsgivere har lite greie på hva bacheloren går ut på. Selv føler jeg imidlertid at jeg har omtrent samme kompetanse som de som har en ren bachelor i økonomi og administrasjon (skal også sies at jeg har fylt på med et år samfunnsøkonomi), og skulle gjerne sett at dette ble synlig for arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/536864-uis/#findComment-8830995
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...