AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 også kjent som anvent atferdsanalyse(Applied Behavioral Analysis). har ikke sett dette i praksis, men har kjenner til atferdsterapi noe. http://www.autismtreatmentcenter.org/information/son-rise_and_aba.php 1
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 også kjent som anvent atferdsanalyse(Applied Behavioral Analysis). har ikke sett dette i praksis, men har kjenner til atferdsterapi noe. http://www.autismtreatmentcenter.org/information/son-rise_and_aba.php Dette er rettet mot mennesker på autismespekter og kjenner man til deres behov er det ganske logisk, de leser ikke koder og må som regel ha en oppskrift, å redusere stressrelatert atferd blir det alltid gevinst på.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Dette er rettet mot mennesker på autismespekter og kjenner man til deres behov er det ganske logisk, de leser ikke koder og må som regel ha en oppskrift, å redusere stressrelatert atferd blir det alltid gevinst på. dette er et alternativ til atferdsterapi da, kjenner til relativt godt til det, det er nok bare de som ikke har fått smake denne "medisinen" selv, som overhodet ikke vil være interessert i å vite om og å prøve å lære om alternativer. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 dette er et alternativ til atferdsterapi da, kjenner til relativt godt til det, det er nok bare de som ikke har fått smake denne "medisinen" selv, som overhodet ikke vil være interessert i å vite om og å prøve å lære om alternativer. smake medisinen? jeg er mamma til en autist, har smakt mer enn nok¨
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 smake medisinen? jeg er mamma til en autist, har smakt mer enn nok¨ men hva med dem som ikke har så gode erfaringer??? og vet du hva din sønn eller datter føler innerst inne?? har du underlagt deg denne typen behandling selv?? og hva om alternativet er bedre??
Fillay Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Jeg forstår ikke helt spm ditt. Er du intr i son-rise eller hva lurer du på?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Jeg forstår ikke helt spm ditt. Er du intr i son-rise eller hva lurer du på? jeg lurer ikke på noenting. Tråden er ment for de som er oppriktig interessert i et alternativ til atferds-terapi, vil være glad for jeg tipset dem om dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå