Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, tror jeg er en veldig empatisk type, siden jeg kan lett få tårer i øyene når jeg feks ser på tv om familier som har det tunkt i hverdagen osv. Så på programmet "det må jeg gjøre før jeg dør" og jeg fikk rett og slett tårer i øynene. Dette har også skjedd før under andre lignende programmer!Noen andre menn her inne som kan føle det samme?

Er nesten flaut å si dette, føler meg nesten ikke mann nok når jeg skal være så følsom for slike ting!Er bare at jeg hater å se at folk har det vondt, både på tv og i virkeligheten!

Og nei, jeg har ikke mangler på testosteron, har både hår på brystet og i ansiktet og er veltrent og høy;)

Skrevet

Store Menn gråter ikke.

Skrevet

Veldig uenig i innlegget over. Min mening er at det er BRA at dere menn kan gråte! Sympatiske menn er det beste som finnes. For en kvinne som har problemer og trenger å prate med sin mann, vil hun alltid komme mye lenger - og finne frem til en bedre løsning med en mann som klarer og sette seg inn i hennes situasjon og vise sympati.

Gjest 3 of Swords
Skrevet
Store Menn gråter ikke.

De gråter de også, men det er litt vaskeligere å se.

Skrevet

Store Menn gråter ikke.

Tull.

Jeg kjenner flere skikkelige mannemenn som ikke går av veien for å jakte eller gjøre andre mandige ting. Heldigvis har de evnen til å gråte innimellom også.

Skrevet

Veldig uenig i innlegget over. Min mening er at det er BRA at dere menn kan gråte! Sympatiske menn er det beste som finnes. For en kvinne som har problemer og trenger å prate med sin mann, vil hun alltid komme mye lenger - og finne frem til en bedre løsning med en mann som klarer og sette seg inn i hennes situasjon og vise sympati.

Signerer! :jepp: Det er rett og slett en bra kvalitet :)

Skrevet

Hva er forskjellen på sympatisk og empatisk da?

Skrevet

Hva er forskjellen på sympatisk og empatisk da?

Er ikke det samme sak da?

Skrevet

Syns det bare viser at man også har følelser samtidig som man kan være manndig. Ta faren min som eksempel. Han er en av de mest macho jeg vet om, skikkelig mannemann som såvidt bruker parfyme (og da KUN når han skal pynte seg). Når han ser noe trist på tv, så har jeg sett at han får litt tårer i øynene. Jeg syns bare det er fint at han også kan vise at han ikke bare er barsk hele tiden :)

Skrevet

Empati: evne til medfølelse

Sympati: forståelse, velvilje

Gjest Mann på 45
Skrevet

hei, tror jeg er en veldig empatisk type, siden jeg kan lett få tårer i øyene når jeg feks ser på tv om familier som har det tunkt i hverdagen osv. Så på programmet "det må jeg gjøre før jeg dør" og jeg fikk rett og slett tårer i øynene. Dette har også skjedd før under andre lignende programmer!Noen andre menn her inne som kan føle det samme?

Er nesten flaut å si dette, føler meg nesten ikke mann nok når jeg skal være så følsom for slike ting!Er bare at jeg hater å se at folk har det vondt, både på tv og i virkeligheten!

Og nei, jeg har ikke mangler på testosteron, har både hår på brystet og i ansiktet og er veltrent og høy;)

Det er forskjell på gråt og gråt.

Jeg også fikk noen tårer når jeg så "det må jeg gjøre før jeg dør". Får også tårer i øynene når ting blir rørende ellers.

Dog er det ikke tårer i sikte dersom jeg har det vondt, verken kroppslig eller følelsesmessig. Da bøyer jeg meg og jobber imot.

Om andre mener at jeg er mindre mann fordi om jeg får tårer i øynene av små søte barn, så "who cares". Jeg driter da i hva andre mener om det.

Det er ingen ulempe å være empatisk. Om noen sier noe stygt til deg en dag og du tar til tårene blir en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...