Gå til innhold

Hvordan rengjør du vaffeljern?

Anbefalte innlegg

Gjest princessa
Skrevet

Hvordan rengjør man vaffeljern uten at det kommer for mye vann på og blir ødelagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du regjør ikke et vaffeljern med vann, du tørker godt av det med kjøkkenpapir mens det er litt lunkent etter steking. Fettflekker på jernet fjerner du med litt kjøkkenpapir og kjøkkenspray som du sprayer på PAPIRET, ikke på jernet.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig å ikke få vann på? Jeg har pleid å sette hele jernet i vasken og skru på vannet, og det har gått helt fint.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig å ikke få vann på? Jeg har pleid å sette hele jernet i vasken og skru på vannet, og det har gått helt fint.

Fint å være idiot eller? :ler:

Skrevet

Well, jeg har vasket vaffeljernet i oppvaskmaskinen. Så lenge det får tørke i noen dager etterpå så har det ikke vært noe problem for min del.

Skrevet

Anbefales likevel ikke å gjøre det slik, siden elektronikken i det har en tendens til å korrodere over tid og plutselig funker ikke vaffeljernet lengre. Eller enda verre, det tar fyr. Men med den logikken kan man jo bare vaske alt i oppvaskmaskin. Stavmikser, brødrister, vannkoker og kanskje til og med kenwooden?

Hver sin lyst. Men vaskevaffel, eller det Antoinette sier er nok greia for de fleste.

• Liker 1
Skrevet

Du regjør ikke et vaffeljern med vann, du tørker godt av det med kjøkkenpapir mens det er litt lunkent etter steking. Fettflekker på jernet fjerner du med litt kjøkkenpapir og kjøkkenspray som du sprayer på PAPIRET, ikke på jernet.

Eksakt slik gjør man det ja :)

Skrevet

Kjære vene! Jeg trodde da virkelig at alle vissta at elektriske apparater ikke skal i vann!

Skrevet

I tre steg:

1. Tørker som best av med tørkepapir

2. Forsiktig skraper løst fastbrente flekker

3. Tørker over med tørkepapir fuktet i olivenolje/matolje

Skrevet

Jeg vasker mitt i vann!

Men, jeg har et slikt gammeldags vaffeljern som ikke er elektrisk ;)

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Jeg tar en lett fuktet klut mens jernet er lunket etter bruk. Enkelt å vaske så lenge de er lunk i jernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...