Gjest princessa Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Hvordan rengjør man vaffeljern uten at det kommer for mye vann på og blir ødelagt?
Antoinette Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Du regjør ikke et vaffeljern med vann, du tørker godt av det med kjøkkenpapir mens det er litt lunkent etter steking. Fettflekker på jernet fjerner du med litt kjøkkenpapir og kjøkkenspray som du sprayer på PAPIRET, ikke på jernet.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Hvorfor er det så viktig å ikke få vann på? Jeg har pleid å sette hele jernet i vasken og skru på vannet, og det har gått helt fint.
Gjest Elfrida Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Vaskevaffel: http://www.elmag.no/Forside/fagbladet/?article_id=5931 3
Antoinette Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Hvorfor er det så viktig å ikke få vann på? Jeg har pleid å sette hele jernet i vasken og skru på vannet, og det har gått helt fint. Fint å være idiot eller?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Well, jeg har vasket vaffeljernet i oppvaskmaskinen. Så lenge det får tørke i noen dager etterpå så har det ikke vært noe problem for min del.
Zzyzx Skrevet 28. januar 2011 #8 Skrevet 28. januar 2011 Anbefales likevel ikke å gjøre det slik, siden elektronikken i det har en tendens til å korrodere over tid og plutselig funker ikke vaffeljernet lengre. Eller enda verre, det tar fyr. Men med den logikken kan man jo bare vaske alt i oppvaskmaskin. Stavmikser, brødrister, vannkoker og kanskje til og med kenwooden? Hver sin lyst. Men vaskevaffel, eller det Antoinette sier er nok greia for de fleste. 1
Suzy Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Du regjør ikke et vaffeljern med vann, du tørker godt av det med kjøkkenpapir mens det er litt lunkent etter steking. Fettflekker på jernet fjerner du med litt kjøkkenpapir og kjøkkenspray som du sprayer på PAPIRET, ikke på jernet. Eksakt slik gjør man det ja
LukaFrost Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Kjære vene! Jeg trodde da virkelig at alle vissta at elektriske apparater ikke skal i vann!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 I tre steg: 1. Tørker som best av med tørkepapir 2. Forsiktig skraper løst fastbrente flekker 3. Tørker over med tørkepapir fuktet i olivenolje/matolje
Xaphan Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Jeg vasker mitt i vann! Men, jeg har et slikt gammeldags vaffeljern som ikke er elektrisk
Gjest Emo Fisk Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 Jeg tar en lett fuktet klut mens jernet er lunket etter bruk. Enkelt å vaske så lenge de er lunk i jernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå