Vulpes Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Småinspirert av We Will Rock You på Folketeateret har jeg bestemt meg for å lage en CD til min kjære 12 år gamle lillesøster med god, gammaldags rock. Må påvirke mens jeg ennå har mulighet, jenta er jo snart tenåring! Hun liker allerede Beatles og The Doors da, så hun er på god vei Tenker å slenge på gode hits fra band/artister som Queen, AC/DC, Rolling Stones, Led Zeppelin osv. Også tenkte jeg at jeg må jo ha med litt girl power og, men er litt usikker på hvilke artister jeg skal slenge på da. I hvert fall Janis Joplin, men hvem andre passer bra inn her? Kom med tips til både sanger og band/artister, så skal det sjekkes ut på Spotify og vurderes
Illusen Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Heart (Barracuda, These dreams, Who will you run to...) Joan Jett (Bad Reputation, I love Rock'n roll...) Blondie (One way or another, Atomic, Call me...) Lita Ford Vixen Warlock Tina Turner Er i hvertfall noen av de jeg hørte på, på 80 tallet. Endret 27. januar 2011 av Illusen
Vulpes Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2011 Tuuuuusen takk dere!! Her kom det både nye band jeg ikke har hørt om, og gode gamle som jeg skammer meg over at jeg ikke kom på selv i farten :gjeiper: Her er forresten CD-coveret jeg laget, haha. http://i.imgur.com/p0poP.jpg 1
Asiya Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Hva med Black Sabbath, Patti Smith, Jefferson Airplane? Av de litt nyere: (med Girlpower) L7, Skunk Anansie, Pj Harvey, Björk... Lykke til!
tiriel Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 The Runaways Bjørn Berge Alanis morrisette (album: suppoused former infatuation junkie) katzenjammer The Commitments Horrorpops (psycobilly/punk-rockabilly) The Doors Ramones Velvet Revolver Savage Rose Mötley Crüe Turboneger HIM Foo Fighters Wolfmother Audoislave/soundgarden The Carburetors 1
Vulpes Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Jeg takker og bukker for alle bidrag, det var til stor hjelp! Her er den endelige spillelista, samt albumforsiden: http://i.imgur.com/6NfBV.jpg (Beklager, men orker ikke å skrive inn alt manuelt her, enklere å bare linke til baksiden av coveret ) EDIT: Ville egentlig ha med enda flere sanger og band (f.eks. L7, Judas Priest, Ramones), som blant annet ble nevnt her, men det ble ikke plass. Endret 28. januar 2011 av Tonje! 1
Asiya Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Det så jo veldig bra ut! Håper søsteren liker den
Vulpes Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2011 Takk Asiya, ble ganske fornøyd med den ja Hun ble i hvert fall veldig glad for den da hun fikk den, og så får vi se etter hvert om hun liker musikken og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå