Gå til innhold

Potensiell partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt dønn ærlig...

Hvor viktig er det for dere at en potensiell partner er i jobb? Hvis en er pen, smart, klok, velkledd, reflektert, har venner og er godt likt av de fleste, men som ikke har vært i jobb pga fysisk sykdom på årevis? Dog på god vei til arbeidslivet, om et år eller to?

Må man være i jobb for å være en interessant potensiell partner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være i jobb; nei.

Må ha ønske om å jobbe; ja.

:)

Skrevet (endret)

Er TS kvinne eller mann?

Kvinner forventer at en mann har en bra (nok) jobb.

Menn forventer ikke dette av dama i like stor grad.

Av helt naturlige (biologiske) årsaker.

Finnes det derimot ingen biologiske unnskyldninger, så kan forventningene fort stille seg annerledes hos menn også.

Endret av Steinar40
  • Liker 2
Skrevet

TS er kvinne.

Jeg har vært borti menn som sier rett ut at de ikke er interessert likevel når jeg sier jeg ikke jobber, så det er nok forskjeller her. Samtidig prøver jeg alltid å få fram at jeg er positiv, jobber målrettet mot å bli helt frisk og har planer om å begynne på en lang utdanning. Å jobbe er mitt høyeste ønske og største mål for tiden.

Steinar40: Hva mener du med "biologiske unnskyldninger"? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Skrevet

For min del trenger hun ikke å være i jobb.

Men hun må være interessert i å jobbe. Være seg når hun blir ferdig med studiene, faktisk får seg jobb (dersom jobbsøkende) eller sågar blir frisk fra sykdom.

Det er dog uaktuelt å inngå forhold med noen som er direkte arbeidssky eller for syk til å kunne jobbe i fremtiden. Man trenger rett og slett to inntekter for å brødfø to personer i dette landet.

Skrevet (endret)

Jeg må presiesere at dette har ingenting med arbeidsskyhet å gjøre. Skjønner ikke hvorfor du drar inn det.

Jeg har også inntekt, selv om den selvølgelig er lavere enn vanlig lønn.

Endret av parmanoia
Skrevet

Dersom situasjonen er slik at han ikke KAN jobbe så er det greit. Dersom det er fordi han ikke VIL, er det noe annet. Sistnevnte har jeg prøvd før. ALDRI igjen!!

Skrevet

Nei, som sagt handler ikke dette om latskap.

Skrevet

TS er kvinne.

Jeg har vært borti menn som sier rett ut at de ikke er interessert likevel når jeg sier jeg ikke jobber, så det er nok forskjeller her. Samtidig prøver jeg alltid å få fram at jeg er positiv, jobber målrettet mot å bli helt frisk og har planer om å begynne på en lang utdanning. Å jobbe er mitt høyeste ønske og største mål for tiden.

Steinar40: Hva mener du med "biologiske unnskyldninger"? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

"biologiske unnskyldninger" = mindreårige barn.

Og det er selvfølgelig ikke til å komme ifra at 2 inntekter som regel gjør livet mer behagelig enn bare 1 inntekt.

De fleste vil ha fordeler av et parforhold. Det er jo egentlig ikke unaturlig?

• Liker 1
Skrevet

For meg er ønsket om jobb det viktigste. Altså, typen "jeg er syk/dårlig men skulle gjerne jobbet om jeg kunne".

"Jeg gidder ikke" eller "Jeg er syk, så jeg kan uansett ikke" er holdninger som får meg til å skygge banen.

Skrevet

Jeg har som sagt inntekt, selv om den er liten per i dag. Så da blir det to inntekter i et parforhold. Jeg lever jo ikke av ingenting!

Skrevet

Men hvorfor drar dere inn "gidder ikke"? Jeg har jo sagt jeg jobber målrettet for å få høyere utdannelse og jobb, og at målet ser ut til å være innen rekkevidde, 1-2 år!

Handler der om at dere vil tenke i møte med en potensiell partner på trygd: "er hun kanskje egentlig lat og ikke gidder jobbe"?

Skrevet

Men hvorfor drar dere inn "gidder ikke"? Jeg har jo sagt jeg jobber målrettet for å få høyere utdannelse og jobb, og at målet ser ut til å være innen rekkevidde, 1-2 år!

Handler der om at dere vil tenke i møte med en potensiell partner på trygd: "er hun kanskje egentlig lat og ikke gidder jobbe"?

Folk drar inn "gidder ikke" for å svare på spørsmålet ditt! Ikke ta det personlig, det er ikke ment til deg! Det er for å utgjøre en forskjell på det å være syk og ha lyst til å komme tilbake i jobb og det å ikke gidde.

Skrevet

Ja,og jeg har forklart at det handler om å komme i jobb. Bare så det er sagt, så kunne jeg ikke tenke meg en latsekk selv.

Så langt ser jeg at noen mener det da er ok, og en her sier at hun vil ha en mann i jobb.

Gjest Hjerterdronning
Skrevet

Tror løpet er kjørt med min "Potensielle" kjæreste pga av at jeg ikke er en hardtarbeidende kvinne i ordets rette forstand. Jeg har deltidsjobb og sliter med "Utmatteslessyndrom".

Synd at slike overfatiske betraktninger sperrer for Det Real Thing.

Skrevet

Hjerterdronning: det høres ut som du har dårlige erfaringer på området?

Jeg er også hardtarbeidende, selv om det ikke ser slik ut utad i dag.

Skrevet

Jeg er en mann og sitter i samme båt. Jeg sliter med "unnvikende personlighetsforstyrrelse" (det er som sosial angst, bare mange ganger verre).

Jeg er intelligent og diskuterer både politikk, personlige ting og tanker om alt mulig rart.

Men uten jobb... er man verdiløs.

Skrevet

Kanskje jeg skal vente med datingen til jeg har begynt å studere og kan fortelle at jeg har mulighet til å få en mill i årslønn om en del år? Det vil vel gjøre meg mer interessant, selv om jeg fortsatt er den samme som i dag.

Skrevet

Sånn er livet i et rikt samfunn. Da elsker vi pengene, ikke menneskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...