AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Har gått ledig en stund og er lei. Vil gjerne søke jobb, men aner ikke hvilke som kan være aktuelle for en som meg. Jeg har fullført skole, tatt læretid men bomma på fagprøven (i følge sensorene ihertfall, de andre var fornøyde med alt jeg sa og fortalte). Av grunner jeg ikke vil gå inn på nå så er fagprøven ikke aktuell å ta opp igjen på dette tidspunkt. Det jeg lurer på da er hvilke jobber som kan være aktuelle for en som meg, hvilke jobber kan man få? Jeg er klar over butikkjobber, men pga angst så klarer jeg ikke å ende opp i kassa på Coop liksom. + Og er det slik at folk som jobber i klesforretninger "må" kle seg i klær eller accessories fra den butikken? Jeg har nemlig ikke råd til å måtte kjøpe klær for å reklamere for butikk mens jeg er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Har gått ledig en stund og er lei. Vil gjerne søke jobb, men aner ikke hvilke som kan være aktuelle for en som meg. Jeg har fullført skole, tatt læretid men bomma på fagprøven (i følge sensorene ihertfall, de andre var fornøyde med alt jeg sa og fortalte). Av grunner jeg ikke vil gå inn på nå så er fagprøven ikke aktuell å ta opp igjen på dette tidspunkt. Det jeg lurer på da er hvilke jobber som kan være aktuelle for en som meg, hvilke jobber kan man få? Jeg er klar over butikkjobber, men pga angst så klarer jeg ikke å ende opp i kassa på Coop liksom. + Og er det slik at folk som jobber i klesforretninger "må" kle seg i klær eller accessories fra den butikken? Jeg har nemlig ikke råd til å måtte kjøpe klær for å reklamere for butikk mens jeg er på jobb. Ehm.. Hva skalgs jobb kan du ta da? Hvis de kunne velge mellom en som gikk i klærene dems og en som ikke gikk med klærene hadde de valgt de som brukte klærene
Pinkee Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Vaskejobber, mange stillinger der som du slipper å møte mennesker. Sjekk rengjøringsbyrå i nærheten, å tilby din arbeidskraft. Men, lurte litt på hvilken retning du er utdannet?? 1
genieinabottle Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Man får som regel låne tøy i klesbutikker.. Men hvis du har angst er det vel bedre å sitte i kassa på coop enn å jobbe i klesbutikk? 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Jeg jobber for H&M, og hos oss er det foretrukket at man bruker klærne fra kjeden, men det betyr ikke at du må kle deg i H&M klær fra topp til tå! Jeg har selv lite med klær og ikke råd til å kjøpe masse nytt hele tiden, men bruker f.eks en topp/genser fra H&M, gjerne smykke eller liknende til og bukse/annet fra andre butikker:) Er jo selvfølgelig alltid en fordel å ha mest mulig klær fra butikken du jobber i, spesielt da kunder ofte gir komplimenter om klær og accessories, og gjerne vil vite hvor du har kjøpt dem, men som sagt, ikke så nøye hos alle.. =) Synes selv at det er kjempekjekt å jobbe i klesbutikk, og det er ALLTID masse å gjøre! =)
L. Kennedy Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Jeg trodde det var langt verre å jobbe i klesbutikk enn å jobbe i matbutikk hvis du har angst
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Ja det med angsten forstod jeg ikke mye av.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Vaskejobber, mange stillinger der som du slipper å møte mennesker. Sjekk rengjøringsbyrå i nærheten, å tilby din arbeidskraft. Men, lurte litt på hvilken retning du er utdannet?? Innen kjemi og prosess - jobbet som prosessoperatør på en fabrikk. Man får som regel låne tøy i klesbutikker.. Men hvis du har angst er det vel bedre å sitte i kassa på coop enn å jobbe i klesbutikk? Angst - sosial angst, takler ikke store mengder folk så jeg får noia bare av å tenke på å sitte i kassa og ekspedere lange køer. Pluss eg har nok litt dårlig serviceinnstilling. Grunnen til at jeg lurte på dette med klær hos klesbutikker er at min saksbehandler hos nav lurte på å plassere meg ut hos en mindre klesbutikk, der jeg kunne "dille" med å rydde, henge opp klær og det ikke ville være like mange folk som hos f.eks Coop. Men om det er slik at jeg måtte kledd meg i klær fra den butikken så hadde det vært litt mer komplisert iom at jeg ikke har god råd.
Fluffe Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Innen kjemi og prosess - jobbet som prosessoperatør på en fabrikk. Angst - sosial angst, takler ikke store mengder folk så jeg får noia bare av å tenke på å sitte i kassa og ekspedere lange køer. Pluss eg har nok litt dårlig serviceinnstilling. Grunnen til at jeg lurte på dette med klær hos klesbutikker er at min saksbehandler hos nav lurte på å plassere meg ut hos en mindre klesbutikk, der jeg kunne "dille" med å rydde, henge opp klær og det ikke ville være like mange folk som hos f.eks Coop. Men om det er slik at jeg måtte kledd meg i klær fra den butikken så hadde det vært litt mer komplisert iom at jeg ikke har god råd. Da passer du ikke i en klesbutikk heller. Hvis du er dårlig service innstilt. 1
The Kitten Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Hvis du er lite serviceinnstilt passer du ikke i noen yrker hvor du må, ja nettopp, yte service. 1
smalls Skrevet 27. januar 2011 #11 Skrevet 27. januar 2011 Da passer du ikke i en klesbutikk heller. Hvis du er dårlig service innstilt. Enig. Man må jo være service innstilt i klesbutikker å.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #12 Skrevet 27. januar 2011 Butikk, lager, rengjøring, barnehage/SFO, (div)bud, pleieassistent. Det er mange muligheter, men det er også mange om beinet så det er ikke alltid like lett å få disse jobbene.
Adeleine Skrevet 27. januar 2011 #13 Skrevet 27. januar 2011 Hva med en lagerjobb? Rydding etc... Da slipper du folk og å yte service.
Fluffe Skrevet 27. januar 2011 #14 Skrevet 27. januar 2011 Butikk, lager, rengjøring, barnehage/SFO, (div)bud, pleieassistent. Det er mange muligheter, men det er også mange om beinet så det er ikke alltid like lett å få disse jobbene. Stryk butikk. TS er ikke service innstilt.
Gjest Purple Haze Skrevet 27. januar 2011 #15 Skrevet 27. januar 2011 Butikk, lager, rengjøring, barnehage/SFO, (div)bud, pleieassistent. Det er mange muligheter, men det er også mange om beinet så det er ikke alltid like lett å få disse jobbene. Barnehage/SFO, butikk, pleieassistent vil vel heller ikke passe om man har sosial angst og er lite serviceinnstilt.
Fluffe Skrevet 27. januar 2011 #16 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Har faktisk vannskeligheter med å finne en jobb der man ikke er service innstilt. Lager kanskje. Hvis man ikke må jobbe med andre Endret 27. januar 2011 av mirandaa
Gjest halebein Skrevet 27. januar 2011 #17 Skrevet 27. januar 2011 Barnehage/sfo er kanskje ikke så dumt hvis du har angst. Kanskje et spennende sted å prøve å få bukt med angsten? Det er ofte små barnegrupper, og barn er ofte tillitsfulle til ulike mennesetyper og kan få fram det beste i deg:)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #18 Skrevet 27. januar 2011 Jeg stemmer for at du tar truckfører-kurs (kanskje du kan høre med de på NAV om støtte til det). Har flere bekjente som har dette, og som har kunnet velge og vrake i lagerjobb-tilbud fra vikarbyråer hver ferie.
Gjest Elfrida Skrevet 27. januar 2011 #19 Skrevet 27. januar 2011 Service er også et fag som det går an å lære seg hvis man går inn for det, selv om man ikke er serviceinnstilt av natur. Det med angsten er verre, men kanskje det faktisk kan hjelpe hvis man er litt forberedt og har lært seg litt om service. Da har man lettere for å svare på uventete henvendelser, og har noen triks i bakhånd for å takle mange forskjellig personer. Men TS, kan du ikke ta fagprøven igjen, hvis det er et fag du kan tenke deg å jobbe med?
Gjest imli Skrevet 27. januar 2011 #20 Skrevet 27. januar 2011 Barnehageassistent, heimesjukepleien, vaskejobb, støttekontakt, lager, fabrikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå