AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Hei dere! Trenger tips av dere Jeg sliter veldig økonomisk om dagen. Har bare meg selv å tenke på, men sparekontoen er tom hvert øyeblikk! Har en deltidsjobb (tar opp gamle fag ved siden av, så kan ikke jobbe fulltid), men det er så lite å gjøre, at jeg ikke får jobbe noe særlig Ser meg om etter ny jobb, men i mellomtiden tenkte jeg å selge ting! Og da trenger jeg tips til hva jeg kan selge, og hvor. Og eventuelt andre ting jeg kan gjøre for å få litt penger i lommeboka. Uff, har aldri slitt så mye før -Har nå lagt inn gamle skolebøker for salg, så håper på napp der. -Skal se gjennom klesskapet, og selge ubrukte klær/sko på ebay (?) -Selge gamle DVD'er. Er sikkert noe som ser på DVD enda? Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre, så håper dere har noen innspill!
The Kitten Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Har du mulighet for å søke studiestøtte?
Gjest Krizzy Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 -Selge gamle DVD'er. Er sikkert noe som ser på DVD enda? Jeg gjør!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Finn.no eller qxl som øverste sier. Selg gjerne dvd'ene i en pakke eller noe =)
2046 Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Litt usikker på om ex.phil gir rett til lån og stipend fra lånekassen, men om (og du føler du har nok overskudd til å klare å stå på eksamen) kunne dette vært en liten mulighet. (Fristen er vel 01. februar).
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Takker for svar Ex.phil har jeg tatt tidligere. Jeg har ikke overskudd til å ta flere fag, dessverre. Tar opp 4 gamle fag, i tillegg til at jeg må jobbe, så da strekker ikke tiden til Får ikke studiestøtte pga forbedring av karakterer. Må ha nye fag for å få støtte av lånekassen. Krizzy: Du er vel ikke jentefilm-fan?? Har en drøss! Skal få laget meg en konto på ebay eller qxl, og håpe at noen synes kjolene mine er fine Teite meg har kjøpt mye tidligere som jeg aldri har brukt!
line_thor Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Søk på "Tjen penger på spørreundersøkelser" faktisk noen du kan tjene en slant på.. bedre tidsfordriv det, enn å skravle på kvinneguiden..
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Søk på "Tjen penger på spørreundersøkelser" faktisk noen du kan tjene en slant på.. bedre tidsfordriv det, enn å skravle på kvinneguiden.. Oi, det hørtes bra ut. Leste litt om det nå. Skeptisk til å gi kortnr mitt på nettet da. Får se. Takk for tips hvertfall!
lillemia Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Inviter deg selv på middag til venner et par dager i uken, mot at du lager middagen og vasker opp mens de slapper av i sofaen. Gratis for deg og koselig for dere begge. Jeg hadde hvertfall ikke hatt noe i mot det
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har noen venninner som kjenner til situasjonen min, og ber meg på middag innimellom. Veldig koselig Jeg er veldig sparsommelig med pengebruken, så kan egentlig ikke gjøre stort mer der. Problemet er jo at det ikke kommer penger inn på konto Uff, grusomt! Håper bare at jeg slipper å flytte fra studiebyen min, og hjem til mamma og pappa. Skulle gjerne passet dyr og barn! Elsker dyr og barn Usikker på hvor jeg skal henvende meg Skal sjekke det ut!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Hvor bor du? Du kan godt få passe katten min når jeg er bortreist
Knitcat Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 Gå gjennom alt av forsikringer, tlf, tv, boklubber og aviser og kutt ut eller finn billigere løsninger; da kan du fort spare inn litt hver måned.
frkharepus Skrevet 28. januar 2011 #16 Skrevet 28. januar 2011 Prøv å få jobb på et sykehjem!! De trenger som oftest ekstra hjelp, og som regel kan du få så mange vakter du bare orker!!! Greit betalt er det også. Du kan også sjekke ut legathåndboken, og se om det finnes noe stipend som passer deg. Eneste ulempen er at det tar litt tid før man får pengene (dersom man blir godkjent).
liv Skrevet 28. januar 2011 #17 Skrevet 28. januar 2011 bor du i oslo er det barnepasseren og andre formidlingsbyrå som trenger barnevakter
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 Tusen takk for mange forslag! AB: Så utrolig snilt av deg! Kattepass hadde vært supert! Savner pusen min som bor hjemme hos mamma og pappa. Men heldigvis sender mamma masse bilder av han Jeg bor i Trondheim Jeg tror ikke klarer å spare mer på utgifter, da jeg allerede er veldig sparsom. Hovedproblemet er manglende inntekt Jeg prøvde meg faktisk på en sykehjemsjobb, men jeg taklet det ikke. Ble skikkelig uvel, og spydde nesten Igjen, tusen takk for alle forslag
Betty77 Skrevet 28. januar 2011 #19 Skrevet 28. januar 2011 Så gjennom kjoleparken min i julen og nesten alle var for store. Gla for det at kiloene har tatt av, men favoritt kjolene passet ikke så ble rimelig stressa.. Hadde trengt noen nye fine til en rimelig penge, så slipper jeg det stresset med å finne ny til riktig str når jeg trenger en ved en senere anledning. Hvilken str er kjolene du skal selge? Gjerne send meg en PM..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Ahh, synd du bor i Trondheim, for jeg og pusen min bor i Bergen Men det er bare å henge opp lapper overalt om at du passer dyr, barn etc. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå