AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 hei! har per i dag dagpenger hos nav og de maser fælt på hvorfor jeg ikke søker jobb. jeg er utdannet innen økonomi og regnskap men klarer ikke å få foten inn da jeg ikke har erfaring og bedriftene kun trenger folk med erfaring :// Så problemet er at nå går jeg og venter og leter etter jobb hver dag. jeg er lei av å gå på dgpenger og bli mast på. så jeg tenker å ta en butikkjobb imens. problemet er at når jeg tar en butikkjobb,er jeg bundet til en kontrakt med en oppsigelsesfrist som sier at jeg ikke kan si opp med en gang når drømmejobben dukker opp???? det er min frkt. Jeg er redd for hvis jeg tar en butikkjobb og drømmejobben dukker opp så har jeg ikke muligheten til å si opp med en gang og mister sjansen. hvorfor kan ikke nav skjønne at jeg VIL jobbe med regnskap men ikke kan få jobb? jeg søker i de 3nærmeste fylkene der jeg bor og har vært på et par jobbintervju uten napp. Nav mener jeg må søke utenfor disse fylkene..hvor langt må jeg pende for å gå på jobb?hva er de de forventer?
Gjest Fikira Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Nav forventer at du er villig til omså flytte om en aktuell jobb dukker opp. Og det er jo ikke rart andre jobber har en kontrakt med oppsigelsestid, de trenger tid å finne andre som kan ta over jobben også. Om du er lei av å sitte hjemme, kan du jo ta på en ekstra jobb. Så om drømmejobbe plutselig dukker opp, så er det bare å si opp ekstrajobben og bare ikke ta nye vakter mens du venter på at oppsigelsestiden går ut. På denne måten kommer du deg ut, nav slutter å mase, og holder du deg til en hvis prosent, husker ikke hvor mye, har du fortsatt rett på dagpenger, skulle jeg mene. Om det er feil får noen rette meg å den =)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 har tenkt på ekstra jobb også. men er det ikke en bindene kontrakt her også?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 hmm.. morsomt det her. forventer nav at h*n skal flytte dit jobbe ner? hvordan skal h*n klare det da når h*n går på dagpenger(som jeg tror er veldig lite) og ikke har nok til nye klær engang? hvor kommer utgiftene til å flytte? Dette sie rjeg fordi jeg har erfart dette selv. Nav forventer at jeg skulle flytte der det var jobb,men jeg hadde kun nok til hus og mat fra dagpngene (6000kr nettoi mnd), og har ikke mulighet til å flytte. en annen mulighet er å få lån fra familien og venner.
Gjest Fikira Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 De fleste kontrakter har 1-2 måneders oppsigelsestid, MEN, som ekstravakt kan du jo velge og vrake om du vil ha vakt eller ikke. Så om du finner drømmejobben, tar du bare jobben og dropper å ta nye vakter i gamlejobben. Og man kan søke om å få dekket flytting.
LetThemEatCake Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Om du bara har en timanställning så är det ingen uppsägningstid! Så sök ett extrajobb som håller dig flytande ett tag i alla fall.
The Kitten Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Nå forstår jeg ikke helt. Er det slik at du foretrekker å sitte og gjøre ingenting mens du venter på at drømmejobben skal dukke opp?
SmallTalk Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Er det så farlig om du skulle bli bundet opp i en kontrakt med oppsigelsestid, da? De fleste arbeidsgivere skjønner at man ikke kan begynne på dagen når man er i en annen jobb. Dette er da virkelig ikke noe å tenke på engang!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #9 Skrevet 28. januar 2011 Hvordan er det mulig å være arbeidsledig med utdaning innen økonomi og regnskap og man ønsker å jobbe med dette? Finn er jo full av regnskapsjobber. Og man trenger ikke ha erfaring for å få jobb innen regnskap, det er nok av jobber som "punchedame". Hva slags utdanning har du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå