Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på app pga angst og depresjon. Sosial angst,og var ikke ute på 3,5 år. Så fikk jeg meg en hest,og ting ble absolutt mye bedre. Jeg hadde noe å se fram til,kom meg ut hver dag i skog og mark,fikk bruke kroppen igjen. Sakte men sikkert kom jeg meg ut blant folk igjen,da jeg begynte å være med på kurs. Det er rart ,men når vi var på kurs var ikke den sosiale angsten så stor fordi all fokus var rettet mot hestene.

Jeg kan takke hestene for at jeg er der jeg er i dag,uten dem så vet jeg ikke. Det er ingen hemmelighet at hest koster penger. Hovslager,for,dyrlege. Og det er ikke så lett å få til å gå rundt med 2 hester,men selvfølgelig mitt valg.

Mange tenker nok at siden jeg har to hester,og kan trene dem opptil flere ganger daglig kan jeg også jobbe.. Det er jo ikke det fysiske det kommer an på her..

Også bruke deres skattepenger på å finansiere andres hobbyer da! :kjefte:

Hva tenker dere om sånne ting? Jeg vet at folk tenker sitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angst er ikke noe du kan hjelpe for at du har, og om det blir bedre av at du holder på med hestene så er det bare bra :klemmer: Kan gjerne bruke skattepengene mine på det.. Men om du bare hadde gått hjemme å råtnet hadde jeg ikke vært like happy..

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er bare flott at du har funnet noe som hjelper deg :klemmer:

Skrevet

Jeg ser ikke på det som at mine skattepenger går til å finansiere andres hobbier. Jeg bidrar det jeg kan til fellesskapet, og mottar det jeg trenger fra fellesskapet, i likhet med alle andre :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad for at du har kunnet finansiert hestene med skattepengene, og komt deg ut døra jeg. Enkelte trenger egne metoder for å hjelpe seg selv og du har funnet det!

God bedring videre. :)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Så flott at du har funnet "din ting"! Du må garantert prioritere, hest er dyrt, og jeg vil mye heller "finansiere" det, enn at folk bruker den tilsvarende pengeytelsen på f.eks. øl.

Skrevet

Det er overhodet ingen hemmelighet at omgangen med dyr er kun positivt for mennesker med mentale lidelser. Fordelen med å ha hest er jo at man må forholde seg til rutiner, og MÅ ut av døren.

Hest er jo mye brukt i utlandet til terapi for mennesker med mentale lidelser, spiseforstyrrelser etc. i tillegg til "vanlig" terapiridning for utviklingshemmede.

Kos deg masse med hestene dine, du!

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over her i akkurat denne tråden, men et tidligere innlegg av deg gjorde meg kvalm! Der skrev du at du KUNNE jobbe, men at lønna som avløser var for dårlig. Så kos deg med hestene, jeg håper de gir deg god terapi, men kom deg for §£%#=* ut i jobb om du er i stand til det!

• Liker 2
Skrevet

Om man er i stand til å jobbe, så bør man det.

Men er det sånn at du innimellom prøver, men finner ut at det ikke går, så er det greit. Så lenge du faktisk allikevel kommer deg ut av huset! Regner med at du hjelper til i stallen du har dem eller sånne ting? Sånn at du gjør noe? :)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Det er jo et supert tips fra de over - kan du ikke jobbe som avløser, som stallpraktikant etc?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...