AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jeg var og skannet kroppen min på en InBody 720-maskin i helgen, og er rimelig happy med resultatet. Har økt muskelmassen med 5 kg på 2 år, gått ned 5 kg og senket fettprosenten. Fettprosenten min er nå på 28,9 og jeg tror jeg vil jobbe den ned mot 25. Jeg legger jevnt på meg over hele kroppen og har en klassisk timeglassfigur, så jeg liker tanken på å være myk i formene. Trent, men polstret for å si det sånn.. :gjeiper: Er dette et "sunt" mål? Hva er egentlig grensene for fettprosent hos kvinner? (Jeg er 25 år hvis det betyr noe), eller burde jeg gå ned noen prosent ekstra? Jeg er først og fremst interessert i en evt helsegevinst, kroppen min ser dritbra ut nå, og jeg trenger ikke gå ned mer for estetikkens del. (La dette inn på både "Kropp og helse" og "Kosthold og trening", siden jeg ikke er sikker på hvor det passet? Bare å moderere en av dem hvis noen vet hvilken del av forumet som er riktigst.)
Timseh Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hm, jeg tok en bodyanalyse og på arket mitt står det at min fettprosent skal være mellm 21.0 - 32,9%. Trener du på et treningsstudio? Du kan eventuelt høre med de eller med legen din? Endret 27. januar 2011 av HenLu
Wiggins Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har aldri vært borti en InBody 720, men hvis det er en stor og dyr maskin de har på treningssenteret så er sikkert tallet du har fått ganske riktig. Da jeg gikk på videregående lærte jeg i naturfagen at gunstig fettprosent for menn er 9-12% og 20-25% for kvinner, så du har nok ikke vondt av å gå ned to-tre prosentpoeng til, men du trenger ikke bekymre deg veldig heller for slik du er nå. Så lenge du trener regelmessig så vil du få det meste av den helsegevinsten trening kan gi. Det sunneste er å trene en kombinasjon av styrke og utholdenhet.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Jeg spiser veldig sunt, og trener ca 3,5 timer i uka. Zumba, spinning og styrke. Elsker å trene! Er aktiv i hverdagen også. Det er nå først og fremst helsegavinsten jeg lurer på altså. Om jeg blir mer "optimalt sunn" av å ligge nærmere 25%. Alle prøver hos legen er tipptopp, og jeg er aldri sjuk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå