AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Hei Håper noen kan hjelpe meg litt på vei med gode ideer, for jeg er tom for dem Saken er at jeg har operert en fot, og denne skal ikke belastes i det hele tatt de neste 12 ukene. Nå har jeg allerede sittet mer eller mindre rolig i 8 måneder, og begynner å bli for rastløs. Er vant til å trene 3-4 ganger i uka samt all vanlig hverdagsaktivitet som kommer med barn og det at jeg går/sykler til jobb. Jeg orker rett og slett ikke sitte stille i sofaen mer. Jeg må røre på meg før kroppen forfaller helt. Har så vidt begynt å svømme litt igjen, og det føles deilig. Leddene blir ikke belastet og jeg kan føle meg "frisk" for en stund. Men vil også gjerne får trent litt annet. Så hva er ditt tips til trening hvor jeg ikke belaster ene foten, dvs ikke har trykk på forfot i det hele tatt.
Wiggins Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Du spør vanskelig, jeg hadde tenkt å foreslå svømming, men det driver du jo allerede med. Jeg kan ikke tenke meg noen form for sosial mosjon/idrett som ikke gir belastning på føttene. Den eneste treningsformen jeg kan tenke meg er følgende to: - På en del treningssentre har de en tredemølle der du ikke skal bruke beina, men armene. Du sitter i ro og har hendene på noe som kan minne om sykkelpedaler, det blir jo faktisk som å sykle med armene. - Romaskin: Hvis du klarer å finne en symmetrisk treningsstilling der du ikke får noe belastning på foten kan det kanskje gå an. Du bør ikke legge deg til noen asymmetrisk stilling, da kan du fort få vondt både her og der.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Du spør vanskelig, jeg hadde tenkt å foreslå svømming, men det driver du jo allerede med. Jeg kan ikke tenke meg noen form for sosial mosjon/idrett som ikke gir belastning på føttene. Den eneste treningsformen jeg kan tenke meg er følgende to: - På en del treningssentre har de en tredemølle der du ikke skal bruke beina, men armene. Du sitter i ro og har hendene på noe som kan minne om sykkelpedaler, det blir jo faktisk som å sykle med armene. - Romaskin: Hvis du klarer å finne en symmetrisk treningsstilling der du ikke får noe belastning på foten kan det kanskje gå an. Du bør ikke legge deg til noen asymmetrisk stilling, da kan du fort få vondt både her og der. Tusen takk for svar Ja, jeg vet jeg spør vanskelig. Det er det som er så utrolig kjipt når man ikke kan belaste foten. Det med roing var en utrolig god ide. Tror jeg skal klare å ro uten å belaste foten, og i riktig stilling Det trenger forresten ikke være sosial aktivitet, kan gjerne gjøre ting alene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå