Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg ”prøver” å få barn. Dette er veldig viktig for meg. Jeg er 28 år nå (han er 32) og har ventet i en evighet på at han skulle bli klar.

Han er ikke veldig seksuell av seg og siden jeg er ganske mye mer ivrig enn han etter at dette ikke skal ta lengre tid enn nødvendig i alle fall – er jeg opptatt av at vi i alle fall har en reell sjanse hver mnd.

Siden vi har sex ca 1 gang pr mnd til vanlig – så har jeg investert i CB sine EL tester, slik at det kun er 2 dager pr mnd han må/bør stille opp (dagen jeg får positiv test og dagen etter)

Hver mnd går jeg og bekymrer meg for om jeg i det hele tatt får han med meg disse 2 viktige dagene og det har gått fint til nå, selv om jeg føler det er veldig påtvunget og kunstig. Klarer ikke å få orgasme eller synes det er noe spesielt godt når jeg vet at det er nærmest under tvang fra hans side. Men han skjønner jo også at vi må ha sex for å lage barn.

I går fikk jeg positiv test og var veldig klar og tydelig på hva som skulle skje de neste 2 dagene...men det funket bare ikke for ham i går. Vi prøvde – eller jeg prøvde...men han var bare helt slapp. Slik kan skje noen ganger – men det værste synes jeg var at det ikke engang virker som han bryr seg i det hele tatt. Han synes bare det er jævlig stress med disse EL testene og at vi MÅ gjøre det de 2 dagene i mnd...men hvis vi ikke gjør det en gang, så kan vi jo bare glemme hele greia med barn...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi dette er såpass viktig for meg at selv om han er verdens herligste, beste gutt ellers – at jeg kan nok ikke klare å holde ut dette så mange mnd til. Og dette er barn nummer 1..hva om vi ønsker 2 barn??

Hva ville dere ha gjort her? Har jo snakket med ham ofte og mye og han sier bare ja...og så fortsetter det akkurat på samme måte!!

Tusen takk for svar. Beklager litt langt innlegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min og jeg ”prøver” å få barn. Dette er veldig viktig for meg. Jeg er 28 år nå (han er 32) og har ventet i en evighet på at han skulle bli klar.

Han er ikke veldig seksuell av seg og siden jeg er ganske mye mer ivrig enn han etter at dette ikke skal ta lengre tid enn nødvendig i alle fall – er jeg opptatt av at vi i alle fall har en reell sjanse hver mnd.

Siden vi har sex ca 1 gang pr mnd til vanlig – så har jeg investert i CB sine EL tester, slik at det kun er 2 dager pr mnd han må/bør stille opp (dagen jeg får positiv test og dagen etter)

Hver mnd går jeg og bekymrer meg for om jeg i det hele tatt får han med meg disse 2 viktige dagene og det har gått fint til nå, selv om jeg føler det er veldig påtvunget og kunstig. Klarer ikke å få orgasme eller synes det er noe spesielt godt når jeg vet at det er nærmest under tvang fra hans side. Men han skjønner jo også at vi må ha sex for å lage barn.

I går fikk jeg positiv test og var veldig klar og tydelig på hva som skulle skje de neste 2 dagene...men det funket bare ikke for ham i går. Vi prøvde – eller jeg prøvde...men han var bare helt slapp. Slik kan skje noen ganger – men det værste synes jeg var at det ikke engang virker som han bryr seg i det hele tatt. Han synes bare det er jævlig stress med disse EL testene og at vi MÅ gjøre det de 2 dagene i mnd...men hvis vi ikke gjør det en gang, så kan vi jo bare glemme hele greia med barn...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi dette er såpass viktig for meg at selv om han er verdens herligste, beste gutt ellers – at jeg kan nok ikke klare å holde ut dette så mange mnd til. Og dette er barn nummer 1..hva om vi ønsker 2 barn??

Hva ville dere ha gjort her? Har jo snakket med ham ofte og mye og han sier bare ja...og så fortsetter det akkurat på samme måte!!

Tusen takk for svar. Beklager litt langt innlegg...

Jeg forstår såå godt hvordan du har det! Jeg er i samme situasjon som deg, bare at jeg er 25år og han 28 år. Det er så himla stress når en må ha sex spesielle dager. Før vi begynte å prøve hadde vi sex en gang i mnd. Skikkelig stress nå som vi skal prøve å få barn, for han orker nesten aldri. Jeg har nesten lagt alt på is. Gidder ikke. Vil han ikke bli med å prøve, nei da blir det ikke barn heller. Jeg gir beskjed når jeg har EL,så vet han i alle fall om det.

Følger med på tråden for å se om det kommer noen glupe tips til oss :)

Skrevet

Jeg skjønner egentlig godt at mannen blir stressa, jeg. Det blir litt sånn "Nå MÅÅÅÅ jeg bli tent!"-press, og det har i hvertfall aldri fungert for meg! Hva med å slutte med å fortelle han når du har eggløsning, og så får du ta initiativet når det er rett tid? Da slipper han å gå og kjenne på presset i flere dager før han faktisk må stille opp...

En annen ting; prøv å ikke la dette ødelegge sexlivet deres. Selvom ønsket om barn er sterkt, er det viktig å ha et godt forhold også.. Vet at det er vanskelig å følge, men jeg synes det er noe som er verdt å tenke på.

Lykke til med prøvingen! :goodbye:

Skrevet

Jeg forstår såå godt hvordan du har det! Jeg er i samme situasjon som deg, bare at jeg er 25år og han 28 år. Det er så himla stress når en må ha sex spesielle dager. Før vi begynte å prøve hadde vi sex en gang i mnd. Skikkelig stress nå som vi skal prøve å få barn, for han orker nesten aldri. Jeg har nesten lagt alt på is. Gidder ikke. Vil han ikke bli med å prøve, nei da blir det ikke barn heller. Jeg gir beskjed når jeg har EL,så vet han i alle fall om det.

Følger med på tråden for å se om det kommer noen glupe tips til oss :)

Tusen takk for svar. Litt letta av at andre også har samme problem. Hvordan klarer du å være så avslappet i forhold til det? Jeg er superstressa!! Klarer ikke å la være..Jeg har jo så lyst på et lite barn...og han gidder ikke å stille opp usle 2 ganger i uka en gang..:( Skjønner ikke hva som er problemet?! :kjefte:

Snakker du med venner om dette?

:klemmer: til deg

Skrevet

Tusen takk for svar. Litt letta av at andre også har samme problem. Hvordan klarer du å være så avslappet i forhold til det? Jeg er superstressa!! Klarer ikke å la være..Jeg har jo så lyst på et lite barn...og han gidder ikke å stille opp usle 2 ganger i uka en gang..:( Skjønner ikke hva som er problemet?! :kjefte:

Snakker du med venner om dette?

:klemmer: til deg

Egentlig er jeg ikke avslappet,hehe.. men prøver :sjenert:

Jeg måtte fortelle det til ei venninne. Godt å prate med noen om det.

men som en annen skriver her at vi ikke trenger å fortelle når vi har EL er kanskje verdt å prøve, men jammen ikke lett det heller.

Det beste hadde var om vi prøvde masse over kort tid..enn slik det er nå må vi prøve så lenge. Aner ikke hvor lang tid det tar før vi får klaff..men når vi ikke har sex ved EL så er det ikke så lett. Vil jo aller helst bli mamma NÅ :sjenert::rodmer:

Vi har prøvd 6 mnd.

Skrevet

Kom vist borti feil knapp jeg så det kom en 1`er på innlegget ditt :geiper: aner ikke hva det betyr,hehe..

Skrevet

Egentlig er jeg ikke avslappet,hehe.. men prøver :sjenert:

Jeg måtte fortelle det til ei venninne. Godt å prate med noen om det.

men som en annen skriver her at vi ikke trenger å fortelle når vi har EL er kanskje verdt å prøve, men jammen ikke lett det heller.

Det beste hadde var om vi prøvde masse over kort tid..enn slik det er nå må vi prøve så lenge. Aner ikke hvor lang tid det tar før vi får klaff..men når vi ikke har sex ved EL så er det ikke så lett. Vil jo aller helst bli mamma NÅ :sjenert::rodmer:

Vi har prøvd 6 mnd.

Ja! Enig..prøve MYE over kort tid!! Hadde vært best.

Ikke å fortelle om EL er en mulighet..går jo an å prøve det først og hvis det ikke går...så forteller man det ""forresten! jeg har EL i dag!" :lur:

Men når mannen nesten aldri vil ha sex noen gang, kan dette bli vanskelig...men man kan jo prøve... :filer:

Skrevet

Blir du ikke lei deg, sint og frustrert og :kjefte::rope::nei: ?? eller er du like blid og fornøyd?

Skrevet

Uff ja det er slitsomt å ha pliktsex, det ødelegger all sexlyst.

Men om det er skikkelig ille, så be han levere varene i et urinprøvebeger. Bruk så en lang engangsprøyte og sprøyt det inn. Det bør gjøres innen en halv time, jo fortere jo bedre.

Skrevet

Er dere like lite seksuelle begge to? Jeg hadde ikke holdt ut med så lite sex, og det blir garantert ikke noe bedre med årene. Kan være verdt å prøve å la være å fortelle om EL, men her i huset har mannen blitt mer tent av det, men han har også alltid ønsket barn! Ikke for å være slem, men tror seriøst dere begge bør tenke dere nøye om i fht om dere virkelig vil ha hverandre- og om han virkelig vil ha barn...

Skrevet

Ja! Enig..prøve MYE over kort tid!! Hadde vært best.

Ikke å fortelle om EL er en mulighet..går jo an å prøve det først og hvis det ikke går...så forteller man det ""forresten! jeg har EL i dag!" :lur:

Men når mannen nesten aldri vil ha sex noen gang, kan dette bli vanskelig...men man kan jo prøve... :filer:

:jepp: er det jeg også tenker. Denne PP har jeg uansett sagt til han at EL er denne uka. Håper vi får :humpet litt i kveld eller i morgen :lur:

Skrevet

Sex en gang i måneden?

Ikke for å være ekkel, men er det slik du vil ha det?

Skrevet

Hei! TS her.

Takk for alle tilbakemeldinger.

Det er ikke slik jeg ønsker å ha det i det hele tatt..men hver gang jeg tar det opp så sier han bare ja og så fortsetter det akkurat likt som før:S

Jeg elsker han jo og kunne ikke tenkt meg barn med en annen...men dette med sexlivet ødelegger mye. Jeg har aldri lyst på sex lenger fordi jeg har blitt avvist så utallige ganger...og nå når vi prøver - føler jeg meg som en idiot hver gang EL nærmer seg..jeg går rundt og er konstant bekymret for om han stiller opp denne gangen..og det lille han stiller opp er nok til å gi oss en sjanse men oddsene er ikke akkurat store hver mnd. Er redd dette kan ta evigheter og det orker jeg ikke når det ikke er noe annet enn at vi ikke har sex som er problemet.

Vet ikke helt hva vi kan gjøre for at han skal få sexlysten tilbake. Den er liksom ikke der... og nå er alt håp ute i denne PP. Ingen sex what so ever!! Prøvde i går men det funket ikke!!!

Skal si det med å "levere varene" i et uringlass... men herregud...hvor vanskelig kan det være å stille opp 2 ganger!!!! per mnd:( :cry:

Skrevet

En stoooor : :klemmer: til deg!

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Du vil ha sex oftere enn han. Allerede her har han problemer med hyppighet og lyst.

Du trives ikke med så lite sex, men ser at det er nødvendig med hyppigere sex fordi du vil bli gravid.

Han har lite lyst og når du maser om EL så får han nok mindre lyst.

Det her er ikke tingen for å få et tilfredstillende sexliv. Skulle du bli gravid så går det noen år og så er du så lite tilfreds at forholdet ender.

Sorry, men alt skurrer her.

Skrevet (endret)

Dere er i et forhold der sexlivet er så dysfunksjonelt som det går ann også forsøker dere å få barn? Å ha sex en gang i måneden fungerer tydeligvis ikke for deg uansett om dere er prøvere eller ikke så hvordan i all verden forventer du at dette forholdet skal vare på lang sikt? Er det rart det er mange skilsmissebarn der ute? Jeg synes dere bør legge prøvinga på hylla og sørge for å ordne opp i forholdet deres slik at du hvertfall setter et barn til verden med de beste forutsetninger for at mor og far kommer til å holde sammen også etter at det er kommet til verden. For den forutsetningen ligger helt klart ikke til stede nå.

Endret av Ava Mae
Skrevet

Jeg må si meg enig i en del av de siste innleggene her. Jeg trur at for mange kan ønsket om barn bli overskyggende, man fokuserer kun på det, og glemmer at det å få barn skjeldent forbedrer forholdet. Dere går inn i noen veldig slitsomme år, der sex ofte er nedprioritert. Tenk litt på hva slags forhold dere skal bringe et barn inn i. I tillegg virker det som om mannen ikke akkurat er med på ideen, at han heller har blitt overtalt. Heller ikke det er det beste utgangspunktet for en graviditet.

Hvor ofte det er vanlig å ha sex i et forhold er helt individuelt. Selvfølgelig kan 1 gang i måneden være greit, men da må begge være enig i det og føle at det er passe. Nå når vi er prøvere tenker vi ikke på hvor ofte vi skal ha sex, men nå har vi i utgangspunktet sex ofte nok til å treffe uansett, selv etter ti år sammen. Den dagen jeg blir gravid skal det ikke være et resultat av "nå er eggløsningstesten positiv så nå må vi ha sex". Men selvfølgelig følger jeg med på syklusen og det hender jeg spør om han vil prøve å legge inn en fulltreffer fordi jeg har et egg på vei. Men å ha sex uten lyst fra begge parter er uaktuelt, det er ikke måten å unfange et barn på.

• Liker 1
Skrevet

men hva om forholdet er helt perfekt på alle måter bortsett fra sexlivet. Da er det liksom dømt til å gå galt? Tror nok det er veldig mange som har det slik..og når en får barn blir sexlivet nedprioritert. En annen ting er jo om han er klar for barn? men det må han jo snart begynne å bli om de skal ha barn sammen. Hva med å spørre han rett ut om han vil ha barn? Dere må jo begge ville det.

Forstår godt at det er frustrerende for TS når han sier han vil men ikke gir noe. Dere må sette dere ned å prate om det. Hvis han sier han vil ha barn kan du fortelle han dette med risiko for sykdom, vanskeligheter med å få barn.. osv. om en venter for lenge.

Skrevet

men hva om forholdet er helt perfekt på alle måter bortsett fra sexlivet. Da er det liksom dømt til å gå galt? Tror nok det er veldig mange som har det slik..og når en får barn blir sexlivet nedprioritert. En annen ting er jo om han er klar for barn? men det må han jo snart begynne å bli om de skal ha barn sammen. Hva med å spørre han rett ut om han vil ha barn? Dere må jo begge ville det.

Dette må være den dummeste teorien jeg har sett på en stund. Sexlivet kommer sikkert til å havarere før eller seinere uansett så da er det ingen vits i å ordne opp i det? I mine øyne er det allerede et rimelig stort problem når vedkommende ser seg nødt til å lage en tråd om temaet på et offentlig forum der hun forklarer at sexlivet er så dårlig at de neppe klarer å lage barn ut av den lille sexen de har en gang. Å tro at dette er et problem som kommer til å fordufte av seg selv så fort det sitter en spire der er umåtelig naivt. Hun bekymrer seg jo allerede for hvordan de skal få laget barn nummer to!!!

Ikke skjønner jeg hvorfor flere påpeker at han kanskje ikke har lyst på barn heller. Siden dette er et problem som oppstod før prøving kom på banen har mannen tydeligvis en så laber sexdrift at for han er sex en gang i måneden fint. At de forsøker å få barn vil ikke automatisk hverken øke lysten eller evnen til mannen, heller tvert om. Snu på flisa selv og forestill deg hvordan du hadde følt det om du plutselig skulle legge deg på ryggen fordi du MÅ.

Jeg hadde som sagt først og fremst funnet ut årsaken til at mannen min ikke vil ha sex mer enn en gang i måneden. Er han deprimert? Trives han ikke i forholdet? Har han smerter i forbindelse med samleie som gjør akten lite fristende eller er det rett og slett liten sexdrift som gjør at en gang i måneden er fint? Så ville jeg funnet ut om det faktisk er en løsning på problemet som gjør at man kan ha en hverdag der dette ikke er et problem, for det er jo helt klart ikke realiteten i dag.

Skrevet

Dette må være den dummeste teorien jeg har sett på en stund. Sexlivet kommer sikkert til å havarere før eller seinere uansett så da er det ingen vits i å ordne opp i det? I mine øyne er det allerede et rimelig stort problem når vedkommende ser seg nødt til å lage en tråd om temaet på et offentlig forum der hun forklarer at sexlivet er så dårlig at de neppe klarer å lage barn ut av den lille sexen de har en gang. Å tro at dette er et problem som kommer til å fordufte av seg selv så fort det sitter en spire der er umåtelig naivt. Hun bekymrer seg jo allerede for hvordan de skal få laget barn nummer to!!!

Ikke skjønner jeg hvorfor flere påpeker at han kanskje ikke har lyst på barn heller. Siden dette er et problem som oppstod før prøving kom på banen har mannen tydeligvis en så laber sexdrift at for han er sex en gang i måneden fint. At de forsøker å få barn vil ikke automatisk hverken øke lysten eller evnen til mannen, heller tvert om. Snu på flisa selv og forestill deg hvordan du hadde følt det om du plutselig skulle legge deg på ryggen fordi du MÅ.

Jeg hadde som sagt først og fremst funnet ut årsaken til at mannen min ikke vil ha sex mer enn en gang i måneden. Er han deprimert? Trives han ikke i forholdet? Har han smerter i forbindelse med samleie som gjør akten lite fristende eller er det rett og slett liten sexdrift som gjør at en gang i måneden er fint? Så ville jeg funnet ut om det faktisk er en løsning på problemet som gjør at man kan ha en hverdag der dette ikke er et problem, for det er jo helt klart ikke realiteten i dag.

Må bare beklage innlegge mitt over.

Ser jo det at jeg har tolka alt helt feil :sjenert: Det er jo noe helt klart som ikke stemmer her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...