Gå til innhold

Spørsmål om forbrenning av kalorier på løpebånd jamfør det man spiser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i en prosess hvor jeg ønsker å gå ned i vekt og spiser derfor så lite CARBS jeg kan, samt å trene ved siden av.

Lurer på en ting..

Eks)

I går spiste jeg en pose godteri på kino som inneholdt 130 kcal.

Var senere på trening hvor jeg tok en rask oppvarmning på møllen hvor det stod at jeg hadde forbrent 135 calories.

Betyr dette da at jeg har forbrent den godteriposen jeg spiste?

Eller hvordan blir det?

Svært takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på intensitet, motstand, hvor høy puls du hadde osv. Du skal ikke stole blindt på de tallene, en merk nøyaktig måte å vite kcal forbruk er å kjøpe en pulsklokke, som skal være ganske nøyaktige. Sykler jeg en time på en ergometersykkel så viser den godt over 600 kcal forbrukt, men i realiteten har jeg knapt forbrent halvparten av det.

Skrevet

Det kommer helt an på intensitet, motstand, hvor høy puls du hadde osv. Du skal ikke stole blindt på de tallene, en merk nøyaktig måte å vite kcal forbruk er å kjøpe en pulsklokke, som skal være ganske nøyaktige. Sykler jeg en time på en ergometersykkel så viser den godt over 600 kcal forbrukt, men i realiteten har jeg knapt forbrent halvparten av det.

takk for svar!!

Æsj. nå ble jeg skuffet..så jeg klarte ikke engang å forbrenne den lille godterirullen på 15 min :s

Skrevet

takk for svar!!

Æsj. nå ble jeg skuffet..så jeg klarte ikke engang å forbrenne den lille godterirullen på 15 min :s

Jeg har et godt råd til deg: IKKE tenk at "nå må jeg forbrenne det godteriet jeg spiste for litt siden". Det er en usunn tankemåte som fort kan gi et anstrengt forhold til mat og vekt. Hvis jeg antar at du spiser noenlunde det samme hver dag, selvsagt med noen variasjoner, så holder det å se på vekta om du spiser passelig mye. Går vekta oppover, er den stabil, eller går den nedover?

Dessuten er også tallene fra pulsklokker i beste fall en omtrentlig pekepinn på hva du forbrenner. Se innlegget jeg skrev for en stund siden, http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=480425&st=0&p=7931972&hl=+floyd%20+landis&fromsearch=1&#entry7931972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...