Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da en av de heldige som har fått influensa. Vært borte fra skolen i to dager, og de andre jeg skriver oppgaven med begynner å bli ganske utålmodige eller sure. Jeg har det helt jævlig her hjemme, så jeg er ikke borte for å være kjip med dem heller. Nå begynner jeg å frykte at de skal kontakte veilederen vår. Ja, det høres drastisk ut etter så kort tid, men det var denne uka vi skulle jobbe hardest pga. andre skoleanliggender. Nå vil de at jeg skal komme i morgen. Jeg har sagt jeg skal prøve, men har ikke blitt et dugg bedre på disse to døgnene. Snarere verre.. Jeg sa som sagt at jeg skulle prøve, men at de risikerte å bli smittet. Uff.. Jeg føler meg helt hjelpesløs :( Jeg får ikke gjort noen ting selv om jeg er hjemme hele dagen heller. Jeg bare ligger og ligger med lite lys i rommet. Alt er vondt og jævlig. Hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ber om litt forståelse for at influensa ER influensa? Det er jo ikke som en vanlig forkjølelse, ikke bare bare å dra ut me verk i alle ledda.. Du fikk jo ikke influensa for å være ekkel mot dem, men syns jaggu de er litt ekkel mot deg.

• Liker 3
Skrevet

Få dem til å komme til deg i morgen, så ser de samtidig hvor syk du faktisk er?

• Liker 1
Skrevet

Få dem til å komme til deg i morgen, så ser de samtidig hvor syk du faktisk er?

Da blir de jo ihvertfall smittet! Leiligheten her er jo infisert av hoste og snørrpapir nå. Ingen tjener på at flere blir syke..

Skrevet

Si til dem at du skriver din del i løpet av helga da?

Evt. at de sender deg mail og delegerer oppgaver til deg som du kan skrive på hjemme på lør/søn.

Synes forøvrig det høres rart ut at dere skriver bachelor i gruppe? Har aldri hørt om dette ihvertfall, men kan jo være vanlig noen steder uten at jeg har fått det med meg :)

Skrevet

Hadde jeg måttet skrive bachelor i gruppe og en av de andre ikke kom, så hadde jeg sporenstreks kontaktet veileder og fått vedkommende av gruppa, uansett grunn. Er du hjemme kan du jobbe hjemmefra og sende inn på mail, hvis ikke må du faktisk finne deg i at de er sure. Mine karakterer og evt videre utdannelse og karriere skal ikke ødelegges fordi en annen angivelig er syk. Sorry, men ingen sympati her.

Skrevet

Det er litt merkelig at de blir sure for at du har influensa. Det kan du jo ikke noenting for. Derfor lurer jeg på hvordan du vanligvis er å jobbe med i grupper? Er du den som gjør det du skal i tide, eller har du lett for å sluntre unna? (Nå sier jeg ikke at å ha influensa er å sluntre unna).

Hvis du er av den sistnevnte typen kan jeg forså dem. I tillegg må du huske på at noen må omtrent være dødssyke før de slutter å arbeide, og de har ikke nødvendigvis forståelse for at du har en annen terskel for når du skal holde deg hjemme.

Skrevet

Jeg hadde karret meg opp med laptopen i senga, og satt i gang og skrevet.

Jeg hadde sagt at slik formen er kommer du ikke til å møte opp fysisk på skolen, dessuten; hvem trenger det i disse dager? Alle researchprosjektene vi har gjort i løpet studieårene har vi blitt enige om grunnleggende, og så skrevet for oss selv slik at det blir mer effektivt. At alle skal sitte å dulle på hver sin pc eller 2 på 1 pc på skolen er tragisk.

Skrevet

Du burde skaffe deg legeerklæring på at du faktisk er syk. Da har du papirer du kan vise frem dersom det skulle bli nødvendig f.eks ved evaluering.

Jeg hadde hovedprosjekt (bacheloroppgave) i gruppe, og for oss så var dette et ganske stort programmeringsprosjekt med tilhørende dokumentasjon. Vi hadde en del sykdom gjennom prosjektet, og det var spesielt en person som var mye syk. Da blir man etter hvert lei av å overta denne personens arbeidsoppgaver hele tiden, og det var lett å bli krass angående gjenstående arbeid.

Vi hadde også klare kjøreregler på dette med sykdom. Sykdom skulle meldes til "prosjektleder" og veileder, og sykdom utover en uke krevde sykemelding/legeerklæring. Når man skal sitte å forsvare karakteren sin på slutten av prosjektet, så gidder man ikke å forsvare de som har vært mye syke gjennom prosjektet og dermed ført til økt arbeidsmengde på de som ikke var syke, og da bør de ha skaffet seg legeerklæring for å dokumentere hvorfor de har gjort mindre enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...