Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver med nedbemanning på jobben for tiden. Fra før av har jeg jobbet så og si fult, men har ikke hatt noe fast timeantall på min kontrakt. Men har jobbet mye ekstra fast, noe man ser på mine lønnslipper.

Nå skal vi nedbemanne, og jeg kommer til å få tilbud om 45 timer per måned, noe som såvidt dekker min husleie etter skatt.. Har ikke vært lenge i arbeidslivet, da jeg var ferdig på skole i høst. Men tenkte meg ned på NAV for å høre hvordan rettigheter jeg har, for regner med at jeg har NOE. Nå vil jeg jo tjene på å ta kurs hos dem fremfor å jobbe. Men jeg vil jo jobbe, men å finne en jobb er ikke lett!

Noen som har væt i samme situasjon? Og hva har jeg rett på? Kommer til å sitte igjen med MAKS 1000,- etter husleie, og de skal dekke strøm, mat, klær o.s.v...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er usikker på hvordan det er siden du ikke har hatt kontrakt på faste timer, men det står på NAV sine hjemmesider at dersom du har fått redusert din arbeidstid med minst 50% har du rett på dagpenger. Hva med å ta en tur ned på NAV kontoret der du bor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...