kroppen Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Hei. Har snart skriftlig eksamen i anatomi og fysiologi, på 1 året på sykepleien. Har noen av dere vært gjennom den, som kan fortelle meg litt om hvor stor oppgaven var, og hvordan spørsmål det var?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Hei. Har snart skriftlig eksamen i anatomi og fysiologi, på 1 året på sykepleien. Har noen av dere vært gjennom den, som kan fortelle meg litt om hvor stor oppgaven var, og hvordan spørsmål det var? Si meg, har du ikke vært på noen forelesninger?
Wildy Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Det varierer veldig fra skole til skole, har dere ikke fått noe info om hvordan eksamen er lagt opp?
kroppen Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2011 Hmm. Jo såklart har jeg vært på forelesninger, men dette er et forum - og siden jeg gruer meg så tenkte jeg å spørre her å høre om noen andre også har vært i gjennom den eksamen, som kanskje vil fortelle meg litt om hvordan han/hun opplevde den. Har ikke fått så mye informasjon på skolen nei, men får vel det senere.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Vi hadde 8 oppgaver, hvor tre eller fire av dem var gjøre rede for, altså store oppgaver. Resten var beskriv, fortell osv. Det ble jo litt tegning på gjøre rede for oppgavene. Spør på skolen om dere ikke kan få gamle eksamensoppgaver.
ertaberta Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Hei. Har snart skriftlig eksamen i anatomi og fysiologi, på 1 året på sykepleien. Har noen av dere vært gjennom den, som kan fortelle meg litt om hvor stor oppgaven var, og hvordan spørsmål det var? Les på forelesningsnotatene. Det er ofte viktige hint til hva som er eksamensrelevant. Lær deg å tegne alle organer og eventuelle funksjoner, det er veldig god læring i det. Bruk farger og skriv på de forskjellige latinske ordene. Kanskje det finnes eksamensrelevante øvingsoppgaver? Spør lærerene om det...
saltvann Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Vit hvordan du tegner hjertet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Av tegninger hadde vi kretsløpet og hjertet (full pott var med latinske navn). Hvordan muskelen fikk energi, ned på cellenivå. Hvordan T-cellene og B-cellene (? er så lenge siden, men tror det var det) angrep bakterier. Disse spørsmålene var jo store spørsmål som krevde en utredning, vi hadde også flere mindre krevende spørsmål. Men forelesningsnotatene dine er god pekepinn på hva som blir lagt vekt på, også spør om gamle eksamensoppgaver. Pugg alle tegningene du har notert.
kroppen Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2011 Okei, tusentakk for svar. Skal spørre veilederen min om vi kan få gamle eksamensoppgaver
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #10 Skrevet 28. januar 2011 Ligger det ikke masse gamle eksamensoppgaver på nett? Hva slags skole går du på egentlig?
kroppen Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2011 Det er mye mulig, har ikke tittet etter det Går på høgskolen i Hedmark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå