Gjest Vulture Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Det virker som om huden min nesten ikke tåler foundation. Jeg har prøvd Lancome, ID Bare Minerals, Clinique, og mange andre dyre merker og foundationer for sensitiv hud i flere år. Allikevel ender det opp med at huden blir sår og får nærmest blemme/kviselignende utslett. I tillegg blir huden så tørr at foundationen "kaker" seg opp og sprekker rundt nese og panne, og blir overhodet ikke pent når det har gått et par timer. Jeg sliter veldig med sensitiv hud, men jeg vil jo bruke foundation da huden min er svært lite pen, uren og temmelig lett for å bli rødaktig i disse vintertider. Noen tips til en foundation-sliter eller som har samme problemet?
Yasi Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Har du prøvd mineralfoundation uten Bismuth? ID og mange andre mineralfoundations inneholder denne ingrediensen som kan irritere huden Everyday Minerals, Glo Minerals og Tikei er noen eksempler på mineralfoundation som ikke inneholder denne ingrediensen og som jeg ser på som ganske gode produkter Har du vært borti noen av disse?
La Papesse Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg har også veldig sensitiv hud. Bruker ikke foundation hver dag, nettopp pga de problemene du beskriver.. Men har nå Glo Minerals sin, og den fungerer kjempegodt:-D Har ogå hørt at Jane Iredale sin er god... Endret 26. januar 2011 av La Papesse
Yasi Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har også veldig sensitiv hud. Bruker ikke foundation hver dag, netopp pga de problemene du beskriver.. Men har nå Glo Minerals sin, og den fungerer kjempegodt:-D Har ogå hørt at Jane Iredale sin er god... Ja, selvsagt Jeg glemte å nevne Jane Iredale sin. Veldig fornøyd med det merket også
Cherish Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg har super sensitiv hud, og bruker for tiden mineral foundation fra EMD (everyday minerals), og det fungerer veldig bra. Har ikke merket noe til økt ubehag ved bruk av denne! Endret 26. januar 2011 av Frk. Julie
LetThemEatCake Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Lush har precis lanserat en "tinter", alltså en lite tunnare foundation. Jag har själv bara provat den i butiken (är också väldigt sensitiv) och har inte reagerat, men jag har bara provat den 2 gånger. Ingredienserna är jättefina om man jämför med en "vanlig" foundation! Ta en tur till närmaste Lush-butik och be om en provburk (det är helt gratis) att ta med hem.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har også veldig sensitiv hud. Bruker ikke foundation hver dag, nettopp pga de problemene du beskriver.. Men har nå Glo Minerals sin, og den fungerer kjempegodt:-D Har ogå hørt at Jane Iredale sin er god... Glo minerals har bismuth i sin!! 1
Malum Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Jeg tåler nesten ingen verdens ting på huden, men EDM fungerer som bare det. Anbefales!
Yasi Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Glo minerals har bismuth i sin!! Ja, pressed base har det Jeg tenkte heller mer på denne: Glo minerals Protective liquid foundation Men personlig foretrekker jeg Everyday Minerals, Tikei og Jane Iredal mest
Luckyme Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Hei Jeg har hatt det samme problemet som deg. Har brukt EDM i par år nå, og er veldig fornøyd:) Har ikke prøvd noe annet etter jeg fant EDM, så har ingen andre anbefalinger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå