Gå til innhold

Utnyttelse av plass under trapp - tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en åpen trappeløsning mellom første og andre etasje. Siden jeg har stue og kjøkken i 2. etasje så blir det mye gåing i trappa. Jeg trenger tips til hyller som er både praktiske og pene for å utnytte plassen under trappa best mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har anledning ville jeg tatt kontakt med en snekker som kan lage en spesialløsning til deg. De har mange gode løsninger på Ikea, men ofte blir det ikke helt optimalt og for å utnytte plassen, kan en spesialtilpasning være bedre i det lengre løp.

Skrevet

Jeg fikk en snekker til å tette igjen trappetrinnene og så lagde han til ei bod med ei lita dør under trappa. Veldig fornøyd med den løsningen.

Skrevet

Ser mange som har div ting under trappa feks skrivepult med pc og sånn, ikke meningen å kuppe tråden din, men når jeg hadde slik trapp i forrige huset vårt, var det sinnsykt mye støv som samlet seg under trappe..var det bare hos meg eller? Nå har jeg "lukket" trapp, smaler seg mye støv i den også..Derfor jeg lurer på om hvor bra det er å ha ting under trappa likso, hyller etc..??

Gjest Harriet
Skrevet

Som MiamiNice sier så ville jeg fått tettet igjen trinnene og laget en bod med dør under trappen. Du vil da få en veldig arealeffektiv lagringsplass og plassen vil se ryddig ut. Med åpne trinn vil det havnte veldig mye støv under trappen.

Skrevet (endret)

Vi har åpen trappeløsning og kjøpte serien Bestå fra Ikea. Så lenge du har skuffer og skapdører, så er det ikke noe problem med støv og åpen trapp. Bestå finnes i mange ulike høyder og vi har hvertfall fått utnyttet plassen veldig bra.

Endret av Snuppa
Skrevet

Sittt å lurer på det samme. Vi har en "firkantig" trapp med platå imellom etasjene, noe som gir et rektangulært veggareal under platået. Jeg lurte på om jeg skulle sette inn to kommoder, men ser at jeg heller har bruk for en bokhylle/reol der. Men tenkte ikke på at det er et yndet avslappingssted for hybelkaninene..

Jeg leter på finn.no for å se om det kan være noe der som passer. For meg er oppbevaring eneste alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...