pampam34 Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Hei alle sammen! Driver med planlegging for sommern 2011, og lurer på hvor vår lille familie skal dra. I år ønsker vi en tur med opplevelser, men det store sprørsmålet er HVOR?! Derfor lurere jeg på hvor dere har vært, eller hørt positivt om, eller ønsker å dra? Vi ønsker som sagt en tur med opplevelser, enten om det blir fra hotell til hotell i Norge eller en uke eller to i utlandet. Vi ønsker at barna kan dra ut å leke med barneaktivitører med mange aktiviteter. Som f.eks skattejakt, bading i basseng, quiz osv. Har dere noen tips om hvor? Hva ønsker du å gjøre med dine barn? Kanskje jeg får noen ideer av deg Takker for alle ideer alle sammen :D
pampam34 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har sett litt på forskjellige steder som f.eks http://www.barnashotellkristiansand.no/ - Der er det mange alternativer for barna. Noen som har vært der? eller http://www.choicehotels.no/choice/en/sarpsborg-hotel-quality-NO078-en?rc=1&JSESSIONID=AC293CDFE44B44D70A0A6B08466982B8.chiweb02&tab=0&cid=910660 - Dette ser også ut som et spennede sted å reise. Har du vært der?
Hankjønn Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Kan på det sterkeste anbefale Barnas Camping i Gvarv, ca. 5 minutters kjøring sør for Bø i Telemark (hvor også Bø Sommerland ligger). Campingen er svært barnevennlig, har vært der to uker hver sommer med familien de siste 7-8 årene, og en venninne og hennes familie har ferierert der tre uker hver sommer i over 15 år. Er 3 vannsklier på campingen, liten fotballbane, trampoline, sandvolleyballbane, utleie av kanoer og pedalbåter og mye mer. I tillegg er den formet nesten som en trekant, hvor to av sidene er avgrenset av en elv som er fin å bade i, tilrettelagt for dette. Fine omgivelser, passe tilbaketrukket fra hovedveien og stille og rolig. VELDIG bra sted, barn i alle aldre i sesongen der. Møtte min beste venninne der og har stiftet mange bekjentskaper der som jeg har i dag 1
pampam34 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2011 Åååå for en god ide! Det skal jeg virkelig se nærmere på Tusen takk for ideen! Viktig å aktivisere barna selvom de klarer det selv morsomt med litt felles aktiviteter som sisten, gjemsel osv. :)takk takk Kom gjerne med flere ideer
pampam34 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2011 De er 5 år og 8 år Ei jente og ei gutt! Begge like herlige Stolt mor hihi. Har du noen barn eller?
Hankjønn Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Dersom det er meg du snakker til, så nei^^ Er kun 18 år, men kanskje pga. av det så vet jeg at det er en veldig god campingplass for barn, siden jeg har vært der selv som 11-18 år gammel gutt, og sett at mine søsken som er 3 og 6 år yngre enn meg har kost seg. Som sagt, anbefaler det virkelig. Min familie har pleid å campe, men det er mange som drar dit med campingvogn og. Er noen hytter der som går an å leie, men de er ofte full så man er heldig om man får det dersom man ønsker det. Klimaet der er forresten ganske bra, pleier å være lange perioder med sol og solid varme, men om det kommer nedbør så kommer det gjerne skikkelige byger (litt kos deg og om sommeren, når det allikevel er varmt).
Gjest Purple Haze Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Bø Sommarland, Hunderfossen familiepark, Langedrag, Tusenfryd i Oslo, Kongeparken utenfor Stavanger kan være veldig aktuelle for en familie med barn på din alder. Ellers så finnes det jo masse campingplasser rundt omkring i Norge. Spørs helt hvor dere har lyst til å dra. Da mine barn var små, ferierte vi mye i Sverige. Mange fine campingplasser og parker som passer bra for barnefamilier.
Gjest Purple Haze Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 For øvrig burde vel denne tråden flyttes til et annet underforum, feks barn og familie.
pampam34 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. januar 2011 Tusen takk alle sammen som har svart! Ja det burde helt klart flyttes, men har ikke forstått hvordan jeg gjør det hehe. Gleder meg til ferie nå! dere kommer jo med så gode ideer! Noen andre som har noe å legge til? Vi var i Sverige i fjor! Norge, Sverige eller Danmark har vi lyst til! Men alle muligheter er åpne Sov godt alle sammen vi snakkes i morgen.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 dyreparken i Kristiansand. bodde i en hytte på området. Er perle for unger og for voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå