Gå til innhold

Barnehagen har mistet den ene tøffelen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nye gode, og ikke minst dyre tøfler til barnet mitt for et par mnd siden. For et par uker siden var den ene tøffelen ikke å finne da jeg kom for å levere han på morgenen. Jeg sa fra til lederne og de sa den sikkert var kommet vekk dagen før da de var underbemannet. Greit nok, jeg forstår det er mye å holde styr på. Vi var alle enige i at den sikkert dukket opp. Det gikk noen dager og den dukket ikke opp. Jeg sa fra igjen, men fikk samme beskjed om at den sikkert dukket opp. Nå er det gått over 2 uker siden og den er fremdeles ikke funnet.. Synes det er dumt, må vel nå gå til innkjøp av et par nye tøfler.. Det sto navn i dem, så den skulle vel finne veien tilbake selv om den ble mistet på en annen avdeling/tatt med hjem av noen andre, men utrolig irriterende! Jeg har vel ikke noe jeg skulle sagt? Gidder ikke akkurat å kjefte på personale heller, de har jo ikke gjort det med vilje. Men irriterende fordi om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du har dessverre ikke noe du skulle ha sagt. Barnehagen vår har også mistet mye merket tøy, det er utrolig irriterende. Det koster å kjøpe nytt og det skulle være unødvendig.

Skrevet (endret)

Den tøffelen kan like gjerne ha blitt gjemt unna av en annen unge, eller havnet i noen andres sekk?

Slike ting skjer, og de har sikkert lett så godt de kan. De kan jo ikke leie inn sporhunder heller.

Endret av Sobril
Skrevet

Nei du har dessverre ikke noe du skulle ha sagt. Barnehagen vår har også mistet mye merket tøy, det er utrolig irriterende. Det koster å kjøpe nytt og det skulle være unødvendig.

Det må sikkert føles veldig irriterende for deg, men sånn er det.

På avdelinga til jenta mi saumfarer jeg ofte de andre barnas hyller etter vårt eget utstyr. Jeg forventer ikke at de ansatte skal ha fullstendig oversikt over hva hun har med, men jeg forventer at foreldre som tar med feil ting hjem ved en feiltakelse, gidder å levere det tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kjøper du dyre tøfler til et barnehagebarn??? Man må faktisk regne med litt svinn i en barnehage. De er ganske mange barn per voksen og de ansattes tid bør faktisk være rettet mot barna og ikke mot eiendelene deres. DU bør selv ta en leterunde når du henter i barnehagen hvis noe mangler. Om de ansatte skal bruke tid på å sjekke at alle klærne til 20 rotete unger er der de skal være så får de ikke gjort noe annet. Vær heller glad for at barnet ditt har et godt pedagogisk oppplegg.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor kjøper du dyre tøfler til et barnehagebarn??? Man må faktisk regne med litt svinn i en barnehage. De er ganske mange barn per voksen og de ansattes tid bør faktisk være rettet mot barna og ikke mot eiendelene deres. DU bør selv ta en leterunde når du henter i barnehagen hvis noe mangler. Om de ansatte skal bruke tid på å sjekke at alle klærne til 20 rotete unger er der de skal være så får de ikke gjort noe annet. Vær heller glad for at barnet ditt har et godt pedagogisk oppplegg.

Jeg har selvsagt tatt leterunden. Sett i alle andre hyller, i "resteskap", overalt jeg tror den kan ha blitt glemt.. Kjøpte "dyre" tøfler (dyre for meg) fordi de var veldig gode og myke for små føtter. De har 7 barn på avdelingen, ikke 20. Men samme det, får bare kjøpe noen nye tøfler.

Eh, og jeg er ikke sint på de som jobber der, er bare irritert over at tøflene er mistet.

• Liker 1
Skrevet

Unger koster, ting blir borte.

Vi er på vårt fjerde par votter for yngstesønnen hittil i år, og han går i andre klasse...

Og senest for et par uker siden så jeg at det sto "Trym" i ullbuksa jeg hadde på minstejenta mi på tre år. Jeg antar at mammaen til Trym en gang lette temmelig heftig etter den buksa, men jeg håper ikke hun skjelte ut barnehagepersonalet av den grunn :sjenert:

Dessuten kan det godt være Trym som var synderen da høyrestøvelen forsvant en gang i -08.

Men litt mer spesifikt for barnehage, så er det jeg forventer kommer tilbake igjen vinterdress, regndress og sko. Og helst truser :fnise: Men at ting blir borte i en garderobe med 26 unger, er på en måte bare å forvente. Derfor er det lurt å ikke kjøpe altfor dyre ting til utebruk... Når de er små blir det mistet eller forbyttet, når de blir større blir det stjålet.

For all del, jeg bannet ganske stygt da eldstejenta glemte/mistet/ble tatt fra en splitter ny olajakke etter en gangs bruk i tredjeklasse, men da lærte jeg å IKKE kjøpe for dyre ting til barna når det er store barnemasser samlet. Det er ingens vonde vilje, men forbyttinger skjer absolutt hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er dumt at man skal unngå å kjøpe dyre klær til barna pga dette, for dyrt er ofte lik kvalitet, og skotøy er viktig!! Ja, selv tøflene til en 2 åring.

Tipper den dukker opp igjen plutselig! Viktig å merke godt, men det har du sikkert gjort.

Er umulig for de i barnehagen å holde styr på alt barna har med, har du spurt de andre foreldrene selv? Du kan sikkert få tak i telefonnumrene deres eller vente litt lenger i barnehagen en dag, så du får snakket med de andre foreldrene.

Skrevet (endret)

Ta bilde av den andre tøffelen og heng og SAVNET-lapp i bhg. Har du forresten lett i lekekassene/ -tingene? Godt mulig den ligger der. Barn tar ofte av seg tøfler når de leker, og når toåringer rydder, så rydder de det som er på gulvet. Tøffel eller leketog; spiller ingen rolle. Alt går i kassen. Er ellers enig med de andre. Man må regne med svinn, og IKKE kjøp dyre klær til å ha i bhg. eller skole.

Endret av CeeCee
  • Liker 2
Skrevet

Som de andre sier, man må regne med svinn og det er ingen vits å irritere seg over det. Vi er på tredje paret med crox dette skoleåret for min i 2 klasse.. Og det gikk en del votter og tøfler/sandaler i barnehagen og :)

Gjest multi mamma
Skrevet

heilt vanlig at ting rotes vekk og det må du bare godta.dei som jobber der kan umulig passe på alles ting.det står navn i så du får den nok når den blir funnet.synest det er tåpelig å kjøpe dyre merke kler til små barn.det er tidligt å begynne med mote press synest eg.men uansett viktig at ungene har tørre og gode kler og sko.

Skrevet

Velkommen i klubben. I løpet av tre bhg år har vi mistet mang en tøffel, votter, luer, en dyne(!) og masse annet. Alt er merket godt.

Alikevel, min erfaring er at ting mirakuløst dukker opp igjen. Hvis noen feilaktig har fått den med seg hjem, så tar de det oftest med tilbake når de husker på det...

Skrevet

Etter at jeg har hatt barn i barnehage og skole nå i 12 år så får jeg si som en del andre her: tøfler, votter, sokker, luer og halser er forbruksvarer...

Mye forsvinner (og kan dukke opp år etter). Har også selv jobbet med barn tidligere og oppdaget stadig tøfler og andre sko i søplekassa. Unger klarer fint å gjøre mye rart selv ;)

Jeg hadde aldri kjøpt dyre ting for å ha i barnehagen av ting som er smått.

• Liker 1
Skrevet

Kosebamsen til broren min forsvant en høst i barnehagen. Sommeren etter ble den gravd fram i sandkassa :skratte: Kanskje du må grave opp uteplassen?? :)

Skrevet

Sånn skjer... I barnehagen, og deretter på skolen og på SFO. Du har utrolig mange år med irritasjon foran deg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er dumt at man skal unngå å kjøpe dyre klær til barna pga dette, for dyrt er ofte lik kvalitet, og skotøy er viktig!! Ja, selv tøflene til en 2 åring.

Tipper den dukker opp igjen plutselig! Viktig å merke godt, men det har du sikkert gjort.

Er umulig for de i barnehagen å holde styr på alt barna har med, har du spurt de andre foreldrene selv? Du kan sikkert få tak i telefonnumrene deres eller vente litt lenger i barnehagen en dag, så du får snakket med de andre foreldrene.

Man trenger ikke å kjøpe dyrt for å få kvalitet, det er bare tull. Du kan fint få relativt billige tøfler som er gode, så det er ikke nødvendig å kjøpe dyrt. Uansett vet man som forelder at ting forsvinner i barnehagen, det er ikke så mye å gjøre med, og da må man ta på sin egen kappe hvis man har kjøpt for dyrt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...