Ellam Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Barna i huset har viking cherrox, av typen som tåler 20 minus og er lette. Men problemet er at de har begynt å lukte nå helt forferdelig. Har prøvd å spraye med spray mot skolukt kjøpt på apoteket, og lagt de i fryseren natten over. Men ingen bedring. Har vært flink til å sette de på tørking etter hver bruk også. Noen som har gode tips for å få bort denne lukta?
Carpaccio Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Det å få lukta ut av cherrox er vel nærmere umulig... Men kan komme med et tips til neste gang du skal ut å kjøpe: Cherrox'ene fra Økonomisko lukter ingenting! Jeg har vært kjempefornøyd med dem Men det er klart, blir de våte eller veldig svette inni bør de nok settes i en skotørker sånn at de ikke surner... Og du, det at cherrox tåler inntil 20 minus betyr faktisk ikke at de holder varmen, men at de er laget i et materiale som ikke går i stykker i kulda. Er det minusgrader må man på med vintersko.
Ellam Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2011 Ja virker nærmest umulig ja! Tror de må kasseres.. Ja de bruker ikke cherroxene i 20 minus nei Men noen minus går greit, de er varme på føttene. Ellers må vintersko brukes:) Takk for tips om økonomisko:)
Snuppa Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Hva med en runde i vaskemaskinen? Vanlige cherrox tåler hvertfall det, vet ikke om de i neopren tåler det? 2
Ellam Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2011 Vet du? Det har jeg ikke tenkt på en gang! Det skal jeg prøve. Ingenting å tape på det, for nå står jeg klar for å kaste de. Takk
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har jevnlig måtte kjøre Cherrox i vaskemaskinen pga sur lukt. Det går fint, men det er en utfordring å få de tørre. De er jo vanntette så da tar det tid. Først dytter jeg inni håndkle for suge til seg fuktighet. Så er det skotørker som gjelder. Hadde nok aldri fått de tørre uten. På natta setter jeg de opp-ned på varmekablene på badet.
Mixelite Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Først dytter jeg inni håndkle for suge til seg fuktighet. Så er det skotørker som gjelder. Hadde nok aldri fått de tørre uten. På natta setter jeg de opp-ned på varmekablene på badet. Bruk sider av avispapir, stapp nedi og la dem stå og trekke fuktigheten til seg. Avis er genialt til det. Når avispapiret har gjort jobben sin, gjenta til papiret er "passe tørt" når du tar det ut av støvlene. Så er det en smal sak å få støvlene tørre med skotørkeren.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Dersom du setter støvlene i skotørker hver gang de har vært brukt blir det ikke lukt. 1
Ellam Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2011 Til gjest over: Har satt de i skotørker etter hver bruk, men har blitt denne lukta allikevel. Skoene er ikke mange mnd heller. Men til neste gang skal jeg vurdere å handle mange par sånne luktesåler og bytte jevnlig. Vet ikke om det hjelper. Har ikke dette problemet med vinterskoene, så det er vel fordi de er så tette. Er jo så grusomt når de lukter slik, lukter jo gru av sokkene og føttene til barna. Kan ikke være bra for føttene! (ja er nok ikke bra for føttene å bruke cherrox i det hele tatt da spør du en fysioterapeut, men hva gjør man med gutter i sølevær!) Nå er de uansett vasket, tørket og står i skotørkeren:)
Gjest Chanè Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 vaskemaskin med litt ekstra skyllemiddel i pleier å hjelpe
Ellam Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2011 Har vasket og tørket (tørkinga gikk fort i skotørker), og jeg kjenner ingen lukt :) Men skyllemiddel hadde sikkert vært en god ide ja, skal huske på det til neste gang. Enn at jeg ikke hadde tenkt på vaskemaskinen, vasker jo joggesko der noen ganger. Takk igjen! Nå er lukte- problemet løst, skal fundere på flere "problemer" som jeg kan spørre om Kvinneguiden er topp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå