Rumohra Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Hei! Jeg er halvveis i en bachelorgrad og føler jeg har valgt feil. Er "ingenting" innen feltet uten en master, og sliter med å se for meg mange år igjen på samme studiet. Vurderer derfor å skifte felt. Har alltid vært bestemt på at det var dette jeg ville, så nå som de kalde føttene har kommet er jeg helt på bar bakke på hva jeg eventuelt kan prøve meg på. Jeg vurderer derfor å se en karriereveileder for å få en personlighetsprofil og forhåpentligvis få en ny retning å gå. Jeg vurderer bla. dette tilbudet: http://www.emmali.no/sider/start.htm . Synes det høres veldig bra og proft ut, har også en venninne som har benyttet deres tjenester og vært fornøyd. Men prisen er veldig stiv, 5000,-. Noe jeg ikke vet om det er verd. Det billigste tilbudet jeg har funnet var 3000,- så det er tydelig at det er her de ligger. Lurer derfor på om noen har anbefalinger og eller erfaringer med dette? Universitetet tilbyr også karriereveiledning, men man må ha tatt jobbsøkerkurs først, noe jeg ikke har. Dessuten aner jeg ikke om akademia er noe for meg i det hele tatt, så tror kanskje ikke dette er helt ideelt selv om det er gratis. Skader jo da heller ikke å prøve. Noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har også ei venninne som gikk til karriereveileder, er ganske sikker på at det var de samme du linket til, og hun var godt fornøyd. Nå var og er hun en person som vingler og er usikker når det gjelder utdanning og jobb (mener det ikke nedlatende, jeg har vært slik selv, lenge), men hun følte hun fikk gode råd der likevel. Jeg skjønte det som at de kjører noen ganske grundige tester. Noen av fagforeningene har jo også karriereveiledning, Naturviterne blant annet. Man må betale da også, men mye mindre enn det du skisserer over. Har ikke benyttet meg av et slikt tilbud selv, så vet ikke hvor bra veiledning man får, annet enn at de også baserer seg på ganske omfattende testing. Synes du bør prøve å ta deg råd til veiledning hvis du er veldig usikker
Rumohra Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2011 Takk for svar. Ja, er det noe som virkelig vil lønne seg siden er det jo å velge riktig karriere. Så jeg vurderer det absolutt. Og når jeg først skal gjøre det er det ikke så stor forskjell på 3000,- og 5000,- om det dyreste er mye bedre. Har som sagt hørt en del bra om det, og de virket veldig seriøse. Jeg er også av typen vinglete og usikker. Men når jeg først har funnet noe jeg liker biter jeg meg fast og jobber hardt for det. Har bare ikke klart å finne dette spesielle innen utdanning enda. For tiden går jeg på noe som er veldig teoretisk og mye lab ect. Lite vekt på personlige egenskaper og slikt. Føler jeg egentlig er en mer sosial person, som trives med at ting skjer rundt meg, raske tilbakemeldinger og at jeg kan få bruke mine personlige egenskaper i forhold til andre. Tror nok derfor en lab resten av livet blir for traust og krever alt for mye tålmodighet. Er ikke lett altså, men er heldigvis ikke eldre enn 20, så livet er ikke over enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå