Gå til innhold

Dypt deprimert om morgenen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er klar over at tittelen på denne tråden er noget spesiell, men det er et spørsmål jeg har:

er det normalt å være så trøtt om morgenen at man er direkte deprimert?

På grensen til suicidal?

Det varer ikke så veldig lenge - fra 10 sekunder - 7-8 minutter.

Jeg synes nesten dette er skremmende, og gruer meg nesten til å våkne. :o

Hørt om noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har hørt om noe liknende - av meg selv. Det er ikke helt uten grunn - og om du sender meg pm kan jeg forklare hvorfor (sånn generelt sett i alle fall).

Skrevet

Jeg har det slik veldig ofte om morgenen, er veldig deprimert da.

Men ikke akkurat suicidal.

Men det kommer når jeg MÅ stå opp tidlig, stresse og gå på jobb. Kroppen min fungerer ikke da, kjennes ut som den sover selv om jeg presser den til å være våken. Det gjør rett og slett vondt og jeg blir veldig deprimert og sur.

Når jeg får sove til jeg selv våkner og har fri har jeg det mye bedre.

For meg har det nok noe med at jeg er kjempetrøtt (B-menneske) og ikke trives så godt på jobben.....

Skrevet

Herregud! Er skikkelig trøtt om morran, men det har heldigvis ikke gått så langt at jeg har vurdert selvmord!!! :o

Skrevet

Ja jeg vet hva det er.

Har det ikke nå lengre, men var ganske så plaga av det før.

Skrevet

Er også deppa (men ikke suicidal) med engang jeg våkner enkelte dager (nå hører det med til historien at jeg har slitt endel med depresjoner ellers også). Det eneste jeg har lyst til da er å sove mer og glemme alt, men hvis det kommer av mareritt er det beste å stå opp og gjøre noe/tenke på noe annet. Da er det veeldig fint å få en klem av mannen min eller å surfe litt på KG med kopp god kaffe :wink:

Skrevet

Har du prøvd lysbehandling? Vi har lysterapilampe som brukes flittig nå som det begynner å bli mørkere... Etter bare to morgener foran den lampa merker jeg allerede at det er lettere å stå opp om morgenen. (Jeg jubler ikke akkurat når vekkerklokka ringer, men det er i hvert fall ikke sånn at jeg har mest lyst til å dø ;) )

Det er ikke noe hokuspokus med det i det hele tatt; spør en hvilken som helst lege. Så... lysbehandling: Utrolig effektivt. Gjør vinteren så uendelig mye lettere å komme seg igjennom. :tommelsmil:

Skrevet

Som jeg sa i den andre tråden du anbefalte lysbehandling, Virvel: jeg har prøvd dette og har 0 virkning. Bare sånn for å ha sagt det, liksom ...

Skrevet
Herregud! Er skikkelig trøtt om morran, men det har heldigvis ikke gått så langt at jeg har vurdert selvmord!!!  :o

:lol: Jeg er klar over at den er litt drøy!

Men likefullt sann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...