AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har begynt med Aberela for generell hudforbedring. Har brukt det i litt over en uke, med opphold på et par dager da jeg ble fryktelig rød, flasset og var tørr (som forventet). Nå har jeg begynt å blande en liten ert Aberela med tilsvarende mengde fuktighetskrem, og smører meg med den blandingen om kvelden. Kjenner at det prikker og stikker litt, og slipper heldigvis tørrheten og flassingen. Så er mitt spørsmål til evt andre som har erfaringer med Aberela: Mister man effekten av å blande med fuktighetskrem? Er det nødvendig med rød og flassete hud i lang tid før det roer seg?
Lilandry Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Flassinga vil gi seg etterhvert! Huden min ble egentlig ganske fort vant med kremen. Men jeg skjønner det med at du føler du må ha fuktighet. Det jeg gjorde var å smøre på Aberela, lot det trekke inn- så påførte jeg en en god fuktighetskrem (Hydra Floral fra Declèor er super). Den første uken er verst, men så roer det seg etterhvert. Husk at om huden blir rød og flasser, så virker den! Lykke til!
Gjest Raggy Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 La aberela kremen trekke inn i huden en stund før du påfører fukt.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Tusen takk! Jeg følger rådene deres:-) Forresten, er det noen av dere som har erfaringer med bruk av Jan Marini produkter i kombinasjon med Aberela?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har ikke erfaringer selv med den kombinasjonen, men Jan Marini er veldig aktive produkter. Så jeg ville ikke anbefalt å bruke de ved bruk av legemidler.
Lilandry Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Tusen takk! Jeg følger rådene deres:-) Forresten, er det noen av dere som har erfaringer med bruk av Jan Marini produkter i kombinasjon med Aberela? Jeg bruker JM nå. Men har dessverre ingen erfaringer sammen med Aberela. Jeg er enig med personen over her. JM har aktive ingredienser og jeg tror du ville herpet huden din om du bruker de sammen. Men Bioclean serien (uten syrer) og Transformation kremen (som er proppet med fuktighet) går nok helt fint!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #7 Skrevet 28. januar 2011 Ok, da tror jeg at jeg venter litt med JM-produktene, og fortsetter med Aberela uten andre produkter med syre foreløpig. Takk for svar:-)
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har begynt med Aberela for generell hudforbedring. Har brukt det i litt over en uke, med opphold på et par dager da jeg ble fryktelig rød, flasset og var tørr (som forventet). Nå har jeg begynt å blande en liten ert Aberela med tilsvarende mengde fuktighetskrem, og smører meg med den blandingen om kvelden. Kjenner at det prikker og stikker litt, og slipper heldigvis tørrheten og flassingen. Så er mitt spørsmål til evt andre som har erfaringer med Aberela: Mister man effekten av å blande med fuktighetskrem? Er det nødvendig med rød og flassete hud i lang tid før det roer seg? Ser at du startet tråden for over et år siden, så da er du vel ferdig med Aberela-programmet.. Hvordan synes du huden din ble? Og vil du anbefale Aberela? Vurderer sterkt å begynne selv...
tante fiolett Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Jeg begynte med en krem tilsvarende Aberela (samme virkestoff, tretinoin) men litt svakere, 0.025%, i slutten av januar. Har ikke fått noen særlige bivirkninger, kun litt tørr overhud - men det får jeg ofte om vinteren uansett. Har lest at for å minske bivirkninger som tørrhet, rødhet og flassing, bør man vente med å smøre på kremen ca. 20-30 minutter etter at man har renset. Dessuten bør man deretter vente minst 30 minutter før man bruker evt. fuktighetskrem over. Jeg har fulgt disse rådene, og altså ikke opplevd verken rødhet eller sår hud. I starten bør man bruke kremen kanskje bare 2-3 ganger i uken og deretter øke til hver kveld når huden har tilpasset seg. Jeg brukte den annenhver kveld i ca 2,5 uke, deretter økte jeg til hver kveld. De kveldene huden har føltes veldig tørr, har jeg tatt en pause og bare brukt fuktighetskrem. Det er også viktig å bruke en mild rens som ikke tørker ut huden. Har også lest at det går an å bruke fuktighetskrem først, og deretter smøre på Aberela etter en stund, men da vil du naturlig nok minske noe av effekten til Aberela siden den ikke påføres rett på ren hud. Jeg har brukt ulike Jan Marini-produkter tidligere. Nå vet jeg ikke hvilke produkter du sikter til, men de som inneholder sterke, aktive ingredienser som fruktsyrer etc., er det nok best å holde seg unna samtidig som Aberela. Særlig dersom du reagerer på Aberela. Jeg har selv brukt Bioclear-serumet innimellom på urenheter de kveldene jeg ikke har brukt Aberela, og det har gått helt fint, men huden min tåler tydeligvis ganske mye av aktive virkestoffer Forresten lurer jeg på om noen av dere har erfaring med sol samtidg som man bruker Aberela? Vet at huden blir mer solømfintlig og man må bruke beskyttelse, men går det greit å utsette huden for litt sol (selvfølgelig med høy SPF)? Skal nemlig på ferie om noen uker, og selv om det ikke er sol-og badeferie, kan det tenkes at vi kommer til å være mye utendørs og dermed får en del sol på oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå