Gå til innhold

Jeg klarte å trykke på feil land i bestillingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg håper det er noen kloke hoder der ute nå som kan hjelpe meg med et spørsmål. Jeg bestilte noe fra en utenlandsk nettbutikk for en uke siden og fikk mail i dag om at den var sendt. Jeg gikk inn bare for å kontrollere opplysningene mine og ser at jeg har klikket feil land! Jeg vet ikke hvordan jeg har klart det, mulig jeg har en overfølsom touchpad. Uansett, nå blir altså varen min sendt til mitt navn, min adresse, men feil land! Hva skjer nå? De finner jo ingen i det landet med mitt navn og adresse! Landet er forøvrig også i Europa hvis det har noen betydning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sender du de en mail der du forklarer det.

Skrevet

Det har jeg naturligvis gjort! Men varen er jo allerede på vei til feil land.. Er det en mulighet for at postvesenet ikke finner meg OG sender varen tilbake til butikken fordi adressen er ukjent?

Skrevet

Er det sporingsnummer på pakken, så kan du kanskje ta kontakt med postkontoret der den til slutt havner og forklare dem situasjonen? :klø:

Mest sannsynlig blir den nok sendt i retur tror jeg, så får du ta kontakt med butikken og forklare situasjonen - men det er ren gjetting fra min side.

Skrevet

Ja, det er sporingsnummer på pakken, men jeg får visstnok ikke sporet denne selv. Det eneste jeg får gjort er å henvende meg til butikken med sporingsnummeret og få de til å sjekke. Jeg vet at praksisen her til lands er slik at hvis det kommer en ukjent adresse til posten så sendes den i retur til avsenderen, så jeg må bare satse på at det samme skjer med pakken min og at butikken da får byttet land i adressen.

Skrevet

Via posten her i Norge kunne vi ihvertfall endre adressen etter at pakken var blitt sendt, så lenge vi hadde sporingsnummeret, så det er mulig butikken kan gjøre det samme. Ellers har pakker og brev med de merkeligste adresser kommet frem til slutt, så du skal ikke se bort ifra at den havner rett til slutt, selv om du må vente litt ekstra på den (fikk en gang et brev som hadde vært innom New Zealand på vei til meg!)

Skrevet

Mamma sendte en pakke med div til england en gang da jeg bodde i irland..Tingene kom frem etter en liten heisatur. Det tok vel en uke ca ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...