Gå til innhold

Etter kirka - hvem tar imot gjestene i festlokalene etter kirka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem har dere til å ta i mot bryllupsgjestene etter at dere er ferdig i kirka? Vi tenker å ta noen bilder før vi drar til "bygdehuset"... men tenker at gjestene drar dit først.. Det er vel det som er vanlig? Er det servitører som tar imot gjestene, eller er det foreldrene til brud/brudgom? Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber på hotell og har vært med i MANGE bryllup.

I hvert bryllupp jeg har vært med på har brudeparet dratt fra kirka for å ta bilder. Da drar gjestene til hotellet, evt andre lokaler, og der blir de møtt med appretiff og evt noe frukt på fat, og de sosialiserer og hilser på de som de ikke har hilst på før. Når brudeparet kommer, samles alle på et sted og tar de imot, brudeparet for sin appretiff og de sosialiseres i ca 15min-30 min før de går tilbords, og toastmaster introduserer, menyen blir presentert sammen med vinen, av en servitør eller en fra kjøkkenet. Det sjenkes og forretten blir servert.. Ofte har brudeparet eller toastmasteren gitt oss en oversikt med taler og sanger, når vi skal sjenke, når maten skal ut osv.

Skrevet

Takk for svar. Da er det servitører som tar imot når gjestene ankommer festlokalene? God ide dette med frukt i tillegg til apertiffen:) (herved notert :jepp: )

Noen erfaring på hvor lang tid man beregner på buffet (ikke tre-retters)? og evnentuelt frem til når kaffe-/fest-gjestene ankommer?

Jeg tar imot all informasjon som dere vil dele med meg :jepp::jepp:

Skrevet

Ja. Servitørene står med brett og deler ut appretiff.

Buffet i bryllup er ikke så vanlig. det er som oftest mange taler og man kan da regne med at ikke alle er i lokalet eller henter mat under talene/sangene, noe som kan være forstyrrende.

Men hvor lang tid alt tar kommer helt an på hvor stort bryllupet er, altså hvor mange gjester og hvor mange taler. Så uten å vite det er det vanskelig å gi noe godt svar.

Skrevet

I vårt bryllup var det mine foreldre som tok i mot gjestene mens vi tok bilder. De fikk frukt og musserende vin. Deretter minglet de, og beveget seg i området utenfor lokalet(Det var en park der). Nå vi ankom ble det litt mere fotografering før det var tid for mat.

Skrevet

I vårt bryllup var det mine foreldre som tok i mot gjestene mens vi tok bilder. De fikk frukt og musserende vin. Deretter minglet de, og beveget seg i området utenfor lokalet(Det var en park der). Nå vi ankom ble det litt mere fotografering før det var tid for mat.

Signerer. (Bortsett fra at hans og mine foreldre var sammen om oppgaven.)

Skrevet

I vårt bryllup tok foreldrene våre i mot gjestene, og fire av småbrødrene våre (altså to av dem mine og to hans:P) serverte en liten velkomstdrink. Da vi kom sto gjestene både inne og ute (fint vær) med velkomstdrinker og prata med hverandre - helt perfekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...