Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sinnsykt forbanna. Eksen til bestevenninna mi logger seg inn på facebook-profilen hennes hele tiden og driver og fikser. Han er helt besatt, og jeg er sikker på at han har psykotiste tendenser.

Men bestevenninna mi er jo død, og jeg besøkte familien hennes igår. Heldigvis kjenner jeg bestevenninna mi godt nok til at jeg visste passord til pc og alt sånt, så vi fikk endelig fiksa og endret passord på face og email igår.

MEN NÅ HAR HAN FAEN MEG KLART Å BYTTE PASSORD PÅ FACE'N HENNES IGJEN! Og han har IGJEN endret bilde til han og henne (og det er et veldig lite flatterende bilde, og ikke hvordan vi vil huske henne), og i tillegg har han blokkert familie og venner fra å se profilen hennes.

Igjen prøvde jeg å resette passordet, men det kom error om at det var gjort for mange ganger. Hvordan skal vi få tilbake facebooken hennes nå a? Facebook har jo fjerna "Kontakt oss"-greia, så vi kommer jo ikke i kontakt med noen administrerende der.

Klikker snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det går an,for en idiot han er. Utrolig dårlig gjort. Går det an å anmelde han? Håper dere får stoppet han for dette var virkelig ille.

Skrevet

Ja, det er sinnsykt respektløst. Vi skal anmelde han, men ingen vet hvor han er. Ikke engang familien hans. :sukk:

Skrevet

Under brukerkonto finner du Facebooks hjelpesenter. De vil trenge en kopi av dødsattesten hennes før de permanent kan deaktivere kontoen hennes.

Skrevet

Greia er at vi ikke vil deaktivere kontoen hennes. Vi vil jo ha den åpen, slik at vi kan gå inn og se tilbake på minner.

Har allerede lest gjennom hele hjelpesenteret, og det var ingenting der som kunne hjelpe.

Skrevet

Det er bare internett? Hvorfor tar folk ting på internettet seriøst?

• Liker 1
Skrevet

Vis litt respekt da.

• Liker 5
Skrevet

Fordi dette er direkte ulovelig, sjikanering av familie og henne. Det er også sinnsykt respektløst. Dessuten er han helt sjuk i hodet, og det er en grunn til at det var over mellom dem.

Vi hadde jo allerede gjort det om til en fin minneside, men ja, får det ta opp med familie i morgen når vi forbereder kirka på begravelse.

Skrevet

Hentet fra linken som ble gitt her:

Memorializing an account also prevents anyone from logging into it in the future, while still enabling friends and family to leave posts on the profile Wall in remembrance.
Skrevet

Ja, men da må vi få fiksa at alle vennene og familie faktisk får se det da. Han har jo sletta flere av oss som venner der allerede.

Skrevet

Greia er at vi ikke vil deaktivere kontoen hennes. Vi vil jo ha den åpen, slik at vi kan gå inn og se tilbake på minner.

Har allerede lest gjennom hele hjelpesenteret, og det var ingenting der som kunne hjelpe.

Som Antoinette sier, det blir om til en minneside, all privat info slettes, bilder, veggen o.l. blir der slik at man kan skrive der o.l. Forklar situasjonen til facebook med eksen o.l. og de vil mest trolig finne en løsning på det. Minneside er mye bedre enn en vanlig side.

Skrevet

Utrolig trist situasjon :tristbla:

Jeg har dessverre ingen gode råd å gi, men jeg håper dere klarer å hindre denne fyren i å tukle mer med profilen hennes.

Skrevet

Gud så ekkelt, jeg skjønner godt at du friker ut!

Men når folk dør, så skal jo profilen slettes - det gjør de iallefall med mine bekjente. Og det skjer nesten øyeblikkelig etter dødsfallet.

Men jeg vet ikke akkurat hvordan man får dette til da :/

Skrevet

Som Antoinette sier, det blir om til en minneside, all privat info slettes, bilder, veggen o.l. blir der slik at man kan skrive der o.l. Forklar situasjonen til facebook med eksen o.l. og de vil mest trolig finne en løsning på det. Minneside er mye bedre enn en vanlig side.

Okay, bare så ingenting av dette på hjelpesenteret. :) Takker for tips.

Skrevet

Ja, men da må vi få fiksa at alle vennene og familie faktisk får se det da. Han har jo sletta flere av oss som venner der allerede.

I teorien burde facebook ha informasjon om alt som har skjedd på en profil til visse tidspunkt. Slik at når en dødsattest blir vist til dem, og dere har fortalt situasjonen om eksen, så burde de kunne tilbakestille hele profilen til den dagen hun døde.

Dette er bare teori da, jeg aner ikke om det er mulig. Men det er verdt å spørre dem om, om du får tak i dem :)

Skrevet

Ja, det er jo det som er problemet nå. Å få tak i dem.

Skrevet (endret)

Tusen takk Antoinette! :klem:

Endret av KaDust
Skrevet

Tusen takk Antoinette! :klem:

Vær obs på at det skjemaet ikke gir deg mulighet til å komme med noen kommentarer rundt situasjonen med eksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...