Gå til innhold

Drapsmaskiner?

Gundel Gaukeley

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at stamtavler er så viktig for de som driver med f.eks kamphunder. Men NKK kunne sikkert gjort NOE. Dessuten er jo dette dyreplageri også, så det er ikke umulig at enkelte dyrevenner kunne stilt opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de er en fare for sine omgivelser ser jeg ikke noe problem i at de evt nye hundene også blir forbudt å eie.

alle hunder kan potensiellt bli farlig for sine omgivelser emd den rette eieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NKK forholder seg rimelig passive dessverre. De bryr seg bare om avl og er vel egentlig en interesseorganisasjon for oppdretterne, minst like mye som den generelle eier.

Vet om et tilfelle hvor raseklubben har tatt ansvar og forsøkt å få en person til å avslutte hundeholdet sitt fordi hundene ved gjentatte anledninger har skadet tilfeldig forbipasserende folk - men kennelklubben sier bare at de ikke kan gjøre noe, politiet gjør ikke noe, dyrevernnemda kan ikke gjøre noe så lenge dyrene får mat og ikke lider, og der står saken...

Alle som kunne gjort noe nekter å ta ansvar...

Dessuten det er mange hunder som ikke er registrert og mange som ikke bryr seg om det også - Blandingshunder f.eks. blir vel neppe registrert i NKK??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira i.i.

Hva med hunder som står i kjellere? Som rett og slett ikke får noen kontakt med omverden, bortsett fra når eieren tar den med ut, og mishandler den? Det har jeg vært borti, og NKK har ikke gjort noe i det hele tatt, ikke dyrevernsnemda heller.

Ok, hunden får mat og vann i kjelleren, men den har rett og slett ikke noen kontakt med omverden, og vil oppfatte alt som "stort og slemt" da den kommer ut. Den var redd for mennesker, og det skjønner jeg. Hadde jeg blitt sperret inne i en trang kjeller, med bare mat og vann og ikke noe kontakt med omverden hadde jeg også vært helt idiot.

Så jeg sier - det er ikke mye dyrevernsnemda eller NKK kan gjøre i det hele tatt. Trist, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært lovpålagt at alle som skulle skaffe seg hund må gå på kurs før de skaffer seg hund. Det er så mange som har misforstått det med hunder og tror de er som katter og lar de gjøre som de vil. Hunden gjør som den vil og sjefer over eieren. Vis man i tillegg har en stor og muligens farlig hund kan dette bli en farlig blanding. Og da hjelper det ikke å forby hunderasen, men de eierne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candyfloss

Jeg kjenner en som har en amstaff. Han har trent den opp til å angripe, og hunden er helt rebelsk. Han har hatt pitbull før, som ble tatt fra han. I dette tilfellet er det helt klart eieren som er syk i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis dette var en slags debatt om Odin, som drepte puddelen på Majorstuen, har jeg nå fått vite at han var en blanding av amstaff og pitbull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke hunden som er problemet det er eieren..

Helt enig!!!!

det er aboslutt eieren som har problemer.

Jeg er av den oppfatning at alle hunder kan være farlige dersom eieren ikke har godt nok "tak" i hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!!!

det er aboslutt eieren som har problemer.

Jeg er av den oppfatning at alle hunder kan være farlige dersom eieren ikke har godt nok "tak" i hunden

ja men det kreves nok mer av eieren mht til å dressere en stor hund enn en liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Amstaff er farlig i gale hender,men folk som vet hva de driver med og som behandler de med respekt så er d da greie hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petruska offline

Etter det jeg har forstått er hovedgrunnen til at Am.staff. skal forbys at det ikke er mulig å skille den fra Pit-bull utseendemessig. Pit-bulleiere registrerer hunden sin som Am-staff og kan fritt gjøre det uten at noen kan bevise at det egentlig er en Pit-bull de har.

Pit-bullen er jo kjent for å være en adskillig farligere rase i feil hender enn det Am-staffen er.

Det er vel dette som er hovedårsaken til forbudet.

Selv har jeg lenge ønsket meg en engelsk Staffordshire-terrier. Ser ut som Amerikansk Staffordshire-terrier bare mindre. Elsker de hundene! Men siden jeg har 4 katter som ikke er vant til hund får det bli med drømmen...Men de er nok enda lettere å ødelegge enn mange andre raser. det er utrolig mange som aldri skulle hatt hverken hund eller noe annet dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...