Skravlebøtta Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 hvor mye må man betale ekstra hvis man kjøper for over 200 på utenlandske nettbutikker?
zzn Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Du må betale toll, om det er tollpliktig, slik som f.eks. klær er. Spørs litt hva det er du kjøper, men ligger vel vanligvis på rundt 10%. Så må du betale 25% moms av varen og frakten (og evt tollen). Så får du et gebyr fra posten eller de som transporterer varen til deg, som varierer fra rundt 100-lappen opp til 200 kr, for at de gjennomfører fortollingen for deg.
The Duchess Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Jeg var ikke nøye nok sist jeg kjøpte noe fra utlandet. Brukte en lavere dollarkurs enn den som var, så summen ble 201,79 og jeg fikk en ekstraregning på kr 188. Kr 35 toll, kr 43 mva og kr 110 utleggsgebyr. Sure penger å betale, men jeg fikk en lærepenge og kommer til å være mer nøye fremover.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Toll (dersom tollpliktig) 25% MVA (av kjøpesum, toll og fraktkostnad) Tollbehandlingsgebyr (som oftest)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå