Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det begynner å bli på tide å tenke på innkjøp av babyutstyr, og da er vogn sannsynligvis den største investeringen. Jeg har lenge tenkt på Bugaboo Cameleon og syns dette virker som en veldig bra vogn for vårt behov; stor bag, den er lett, vendbart styre, fire hjul osv. Har hatt inntrykk av at det er en vogn de fleste er veldig godt fornøyd med, men da jeg sjekket på Barnevognguiden virker det som om endel er misfornøyd med kvaliteten på enkelte deler. I tillegg mener noen at vogna drar til ene siden når veien heller litt.

Det jeg er ute etter er egentlig litt erfaringer og synspunkt fra dere som har eller har hatt Bugaboo - er dere fornøyd med vogna? Har dere hatt problemer med den? Hvordan har det evt. vært å få skiftet deler?

Jeg har veldig lyst på Bugaboo, mest fordi jeg ikke har klart å finne en annen vogn som har alt Buggisen har. Men siden det ikke er Bugaboo forhandler akkurat her hvor jeg bor vil jeg ikke ha en vogn som det må skiftes deler på hele tiden heller, det blir for tungvidt.

Håper å bli litt klokere nå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke eid en selv, men har trillet søsteren min sin med nevøen min oppi en del, og synes den er god å trille. Søsteren min har tre barn, og har prøvd det aller meste av vogner som finnes på markedet. Nå skal hun ha nr. 4, og kjøper Bugaboo igjen, men sier hun kommer til å bytte når hun skal over til sportsdel.

Men jeg har også lest de tingene du nevner, og for oss falt valget på Brio Go. I følge søsteren min er den bedre som sportsvogn enn Bugabooen, så da tenkte jeg rett og slett at bagen bruker vi mellom 6 og 8 mndr. kanskje, mens sportsvogna blir sannsynligvis brukt til han er 3, så da var det viktigere.

Hun sier også at Go har bedre demping/fjæring og at håndtaket er veldig mye bedre å trille (men det er en smakssak, for mange liker ikke håndtaket på Go). Så hvorfor hun velger Bugaboo aner jeg egentlig ikke. :fnise:

Endret av Iril
Skrevet

Jo, nå kom jeg på det. Hun velger Bugaboo fordi Brio kun kan brukes med Brio barnseter, mens på Bugabooen kan hun feste Maxi Cosi-setet. Ellers hadde hun valgt Go, om jeg har forstått henne riktig.

Skrevet (endret)

Takk for svar Iril! Du sier at søsteren din skal kjøpe Bugaboo igjen til barn nr. 4, betyr det at hun har solgt vognene etter hvert barn eller er det en annen grunn til at hun vil kjøpe ny (hvis du vet det da) :)

Edit: Brio Go ser veldig fin ut, den er absolutt et alternativ, men jeg klarte ikke å finne ut om det er vinterhjul til den? :klø: Hvis ikke - hvordan er den på vinterføre?

Endret av *lilly*
Skrevet

Men hvordan er de små hjulene å trille på snøføre eller grus? :klø:

Skrevet

Men hvordan er de små hjulene å trille på snøføre eller grus? :klø:

Vet at det finnes vinterhjul til Bugaboo, de skal visst være bedre til snøføre i hvertfall - tar gjerne imot erfaringer her siden jeg ikke har prøvd selv!

Skrevet

Takk for svar Iril! Du sier at søsteren din skal kjøpe Bugaboo igjen til barn nr. 4, betyr det at hun har solgt vognene etter hvert barn eller er det en annen grunn til at hun vil kjøpe ny (hvis du vet det da) :)

De var egentlig ferdige etter nr 3, så da solgte de vognene. Den siste hun hadde var en Go, som hun kjøpte når barnet var bare så vidt ikke for gammel for vogn. Bare fordi hun måtte teste den.. :fnise:

Go har ikke vinterhjul, men man kan selvsagt låse fremhjulene. Jeg synes den er helt grei på snøføre. I dyp snø og slaps blir det tungt, men jeg synes den er såpass god til alt annet at det veier opp for ulempene. Vi bor et sted med ganske mye snø, og jeg har ikke hatt problemer. Men på skogsturer har jeg barnet i bæresele, det hadde jeg hatt uansett vogn.

Den perfekte vogna finnes ikke, så man må bare veie behov opp mot hverandre. Vi hørte først på alle dem som sa vi måtte ha "ordentlige hjul" pga. snø, og kjøpte en stor type vogn (Basson), men den ble byttet ut etter bare seks uker. For meg er det viktigere at vogna er lett, tar liten plass, at jeg får den inn og ut av bilen alene osv. enn at jeg kan trille de få dagene det er mye tung nysnø.

Det har vært snø her helt siden ungen min kom, så har ikke fått testet på grus, men søsteren min sier det var helt problemfritt for henne.

Skrevet

Noen flere med Bugaboo erfaring?

Skrevet

Vi har Bugaboo og er kjempefornøyd. Vi kjøpte vår brukt, og dessverre så ser det ikke ut til at den holder til nestemann som kommer til sommeren. Den er blitt veldig "slarkete" i leddene, men det er kanskje ikke så rart etter å ha blitt brukt til 2 barn. Men jeg tenker å bruke den til storebror til den bryter sammen. Jeg er usikker på om vi skal kjøpe Bugaboo på nytt eller om vi skal gå for Brio Go som dere nevner. Jeg elsker at Buabooen er så lett og enkel å trille. At den trekker til siden når det heller er jo fordi den har svivelhjul foran. Alle vogner som har det vil trekke til siden, så hvis man helt vil unngå det må man ha faste hjul. En av grunnene til at vi vurderer Go fremfor Bugaboo neste gang er at sportsdelen visstnok er litt lenger på GO'en. Den er litt kort på vår, og pjokken på 18 mnd stanger allerede i kalesjen med hodet (han er riktignok ganske lang). Men kalesjen er så myk ( flis) at det gjør egentlig ikke noe, men kanskje når han blir enda lenger. Dessuten er handlekurven under lettere tilgjengelig og mye større på Go enn bugaboo'en, og for meg som bruker vogna på butikken, til barnehagen, osv er det viktig. Vi har klart oss med bugaboo'en sin også, men må ofte knote og streve litt for å få plass til ting.

Nå har jeg ikke prøvd Go'en selv enda, bare lest om den på nettet, men om den virker solid så tror jeg vi kommer til å gå for den neste gang. Litt for å få variasjon også ;) Men jeg elsker buggisen, og nøler ikke med å anbefale den til andre. Om Go ikke faller i smak IRL, blir det ny Bugaboo på småen i magen.

Skrevet

Hvis man planlegger to tette, må man ikke da uansett ha to vogner etterhvert? En sportsvogn og en bagvogn? Vi vurderer litt å ha maks 2 år mellom våre barn så derfor er jeg usikker på om vi trenger en vogn med begge deler? :vetikke: Eller, de trenger kanskje bag i barnehagen?

Skrevet

De fleste som får to tette velger vel som regel tvillingvogn, vil jeg tro.

Skrevet (endret)

Men hva når eldste skal i barnehagen? Da nytter det ikke med tvillingvogn? :vetikke: Tvillingvogn blir vel bare brukt når man skal ut på tur samtidig.

Jeg kan forresten ta med spørsmålet mitt til en annen tråd så ødelegger jeg ikke bugabootråden :)

Endret av Sunshine
Skrevet

Her er det i hvert fall vanlig med sovevogn i barnehagen, da kjøper man gjerne en billig brukt en. Vet ikke om det er sånn overalt da.

Skrevet

Vi har vært veldig godt fornøyd med Cameleonen vår. Vi kjøpte den i utgangspunktet pga vekten - da vi fikk lillejenta bodde vi i 3. etasje uten heis - og størrelsen sammenlagt (pga liten bil). Men den har svart til både forventninene vi hadde og de vi ikke hadde. :) Vi var kjempefornøyde med at hun fikk plass oppi bagen med Frejkas pute! Vi byttet fra bag til sportsdel da hun var ca 6 mnd, da ville hun opp og se. Bruker den fortsatt, hun er nå straks 2 og måler 92-93 cm. Hun er ikke spesielt lang i ryggen, da, har lange bein. :) Regner med at den holder til over sommeren. Da kommer det uansett et søsken, så det passer fint. (Vi har forøvrig også en Bugaboo Bee som er litt lengre i ryggen.)

Cameleon er fantastisk god å trille, både med swivelhjul og med vinterhjul. På vinterføre har jeg inntrykk av at de med tyngre vogner sliter mer med vognene sine rundt her, rett og slett fordi det blir mer vekt å flytte rundt på i ubrøytet snø. Vi bruker vinterhjulene litt året rundt, de er gode å ha hvis vi skal gå turer på skogsveier, stier e.l. Handlekurven er litt knotete å komme til når man har på bagdelen, men med sportsdelen synes jeg den er helt grei. Får fint plass til en pose med matvarer oppi.

Vi hadde litt problemer med slark i styret i sommer, da tok vi den med til forhandler som fikset det på stedet. Veldig greit!

Det eneste jeg ikke er særlig fornøyd med er regntrekket (som bare funker skikkelig hvis kalesjen er helt oppe og som jeg synes blir litt tett), og at stelleveska ikke henger så godt på uten kroker til å henge den på. (Vi har JuJuBe Be Connected-kroker.) Utover dette kommer jeg faktisk ikke på noe negativt.

Vår vil fint holde til nestemann også, og jeg kan tenke meg at den vil holde til en evt nummer tre óg, men vi bruker nok vogn lite i forhold til mange. Vi bærer desto mer.

Skrevet

Blanda følelser her.

når vi anskaffet en(brukt), var vi helt frelst.. Men så begynte vi å føle at understellet begynte å skrangle... Tok ikke lang tid før det ble ødelagt:(. Det skjedde da jeg var på togtur- det klappet sammen mens jeg vippet ned fra et fortau.

Heldigvis skjedde det ikke mens jeg skulle av/på toget! Siden den var brukt, og over 3år så gjaldt ikke garantien. Så da sitter vi her da. Med "plasticfantastic" deler til en fin vogn... Vurdere å kjøpe understell når nr. 2 kommer. Men det koster jo endel:(.

Nå har jeg kjøpt en emmaljunga. En helt annen følelse av kvalitet:)...

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, tror vi kommer til å gå for en ny Bugaboo :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...