AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Hei, vi vurderer å flytte til Oslo, nærmere sagt Ulsrud eller områdene rundt. Er det noen som bor/har bodd der? Trives dere der? Fint og trygt område? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Jeg bor på Oppsal, så er jo ikke spesielt langt unna. Er veldig fornøyd med området. Kjekt at marka er så nære, samtidig som man bare bruker 15 min på banen for å komme inn til byen
Suzy Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Ulsrud er et veldig koselig område - nærhet til marka og relativ nærhet til byen, men det populært og dermed veldig rift om boliger der.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Takk for svar! Jeg tror at Ulsrud med området rundt er et høyaktuelt område for oss. -ts
Suzy Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Takk for svar! Jeg tror at Ulsrud med området rundt er et høyaktuelt område for oss. -ts Velkommen skal du være
aya Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Siden du skriver at du også er interessert i områdene rundt vil jeg reklamere for Bogerud. Bodde der i ca 5 år og trivdes veldig godt, er noen trivelige borettslag i Rustad-området. Kanskje 3 minutter lengre ut med t-banen. Østmarka, Nøklevann og Østensjø vann like i nærheten. På den tida jeg bodde der var dette den siste t-bane stasjonen du var garantert sitteplass på t-bana på vei til byen, det syntes jeg var en stor fordel:)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Har vokst opp i området og bodd der med barn selv. Vil si at Oppsal, Ulsrud, Bøler, Bogerud, Abildsø og Hellerud er gode områder
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Ulsrud er kjempefint, samme er oppsal og alle de andre områdene som er nevnt, bortsett fra Bogerud vil nå jeg si... Jeg er oppvokst på Oppsal, anbefales 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Takk for svar! Vi har bestemt oss for at det er det området vi ønsker å flytte til. Er det alt en trenger der; butikker, vinmonopol, treningssenter etc? Er det noen steder, feks på Ulrsud, som har et verre "rykte" enn andre steder? Hvordan er skolene i området? -ts
Suzy Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Er det alt en trenger der; butikker, vinmonopol, treningssenter etc? Er det noen steder, feks på Ulrsud, som har et verre "rykte" enn andre steder? Hvordan er skolene i området? -ts Akkurat på Ulsrud er det ikke stort, men det er Vinmonopol på Tveitasenteret (dit er det ikke langt) og det er div matbutikker i rimelig nærhet. Treningssenter må du enten til Skullerud eller Oppsal for å gå på. Skolene kan jeg ikke hjelpe med.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #12 Skrevet 1. februar 2011 Takk for svar! Vi har bestemt oss for at det er det området vi ønsker å flytte til. Er det alt en trenger der; butikker, vinmonopol, treningssenter etc? Er det noen steder, feks på Ulrsud, som har et verre "rykte" enn andre steder? Hvordan er skolene i området? -ts Butikker er det nok av, ellers er det 3 større sentre i ganske god nærhet + et par som er litt lenger unna (10 min med bil). Det er hvertfall 3 vinmonopol innen en radius på 10 minutter Treningssenter finner du som nevnt på Skullerud og Oppsal, men også på Hellerud og Lambertseter (alt innen 10 min). På Bøler er det offentlig bad med 32 grader i vannet. Skolene er som andre skoler i Oslo. De aller fleste er helt ok Har kun hatt barn selv på en av skolene, men har hørt godt om de andre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå