Gjest Paff Skrevet 22. oktober 2003 #1 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg trenger litt pause fra jobben min (mediebransjen). Har vært her i fire år og er lei for tiden. Lurer på om jeg skal finne på noe "sprøtt" etter nyttår. Som å flytte til Spania og gå spanskkurs eller ta et kort studie i en annen norsk by (bor med mann og leilighet i Bergen), ta et halvt år studie i England...jobbe på kafe... Er det noen som har noen ideer/tips til meg - gjerne litt galskap!! Er det mulig å hospitere i et annet yrke en periode.. eller hva?? HJELP!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Helt ærlig? Se deg om etter en annen jobb eller innse at slike perioder vil oppstå fra tid til annen. Det er en del av å ha samme jobb i lang tid (ofte i hvert fall) man blir drittlei hele greia, men pauser tror jeg personlig i hvertfall ikke er beste løsning. Med mindre arbeidsgiver syns det er helt greit da. Men ikke si hvorfor i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. oktober 2003 #3 Del Skrevet 23. oktober 2003 Som å flytte til Spania og gå spanskkurs Dette er definitivt det jeg ville gjort. Skal du være enda galere kan du jo ta det i latinamerika Eller kanskje en hjelpeorganisasjon som røde kors kan sysselsette deg en stund? Det er i hvert fall noe jeg har fundert på. Men så har jo ikke jeg noe jobb å ta pause fra, da. En ting av gangen. Eller kanskje det er nettopp dette som er en gyllen anledning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 23. oktober 2003 #4 Del Skrevet 23. oktober 2003 Helt ærlig? Se deg om etter en annen jobb eller innse at slike perioder vil oppstå fra tid til annen. Det er en del av å ha samme jobb i lang tid (ofte i hvert fall) man blir drittlei hele greia' date=' men pauser tror jeg personlig i hvertfall ikke er beste løsning. Med mindre arbeidsgiver syns det er helt greit da. Men ikke si hvorfor i hvert fall[/quote'] Har snakket med sjefen og hun vet at jeg er litt overarbeidet/demotivert/sliten/lei for tiden - og hun forstår. Hun har faktisk tvunget meg til å ta fri i morgen :D . Skjønner hva du mener, og selvsagt må jeg innse at alle er lei av jobb innimellom. Men siden jeg er ung og ikke har altfor mye utdanning lurer jeg på om jeg trenger en pause til å gjøre noe annet kreativt. Er det noen som f.eks har tatt spanskkurs i Spania i noen mnd og har erfaringer om det? Ellers som har funnet på noe annet i en måned-halvår for å sprite opp hverdagen/gjøre noe annet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. oktober 2003 #5 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg tok grunnfag antikkens kultur (finnes bare i Tromsø tror jeg), første semester her hjemme, andre semester i Hellas. Noe av det lureste jeg har gjort. Kom hjem igjen etterpå, og var supermotivert til å fortsette med studiene som jeg var drittlei av da jeg dro. Herlig Synes det høres ut som en bra ide å gjøre noe "villt", du er heldig som har en sjef som unner deg det! Finn rett og slett ut hva du har lysst til, da blir det bra tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 23. oktober 2003 #6 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ikke ennå, men innlegget ditt, eller rettere sagt svaret mitt, fikk et lys til å gå opp for meg, og nå har jeg seriøse planer om å faktisk ta et spanskkurs i spania på nyåret. Venninne av en venninne gjorde det (og fant seg en spanjol og ble der nede) så nå skal jeg forhøre meg! Gjør jeg det ikke, kommer jeg til å angre, helt sikkert. Hva med deg? En annen ting jeg har tenkt på, hva med å være snøscooterguide på Svalbard en vinter? Vilt nok? Kjenner du noen som vil seile på måfå noen måneder? Lykke til Puff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 24. oktober 2003 #7 Del Skrevet 24. oktober 2003 Kanskje du vil være fredskorpser? Sjek det ut på www.fredskorpset.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 29. oktober 2003 #8 Del Skrevet 29. oktober 2003 Takk for fine svar! Er fortsatt på jakt...anyone?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå