Gå til innhold

Smerter i hånden, i leddene på fingrene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ti dagene hatt smerter i den ene hånden. I leddene på fingrene og ved knoklene. Idag har jeg begynt å kjenne litt i den andre hånden også.

Det gjør vondt nesten hele tiden og det er ikke så stor forskjell på om jeg har hånden i ro eller bruker den mye. Det blir litt vondere når jeg bruker den, men ikke mye. Jeg kan jobbe slik det er nå (renholdsarbeider), men det gjør vondt spesielt i visse situasjoner som når jeg kjører bil eller vasker.

Jeg har tenkt at dette går nok over, og samboeren sier også at det er relativt vanlig å få vondt i hendene iblant og at det går over. Men jeg begynner å bli litt usikker. Bør jeg ringe legen imorgen kanskje? Har nettopp vært der pga noe annet og vil ikke være helt hypokonder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det samme da jeg jobbet som renholder i fjor. Var betennelse i hånden. Jeg var sykemeldt en stund for å bli kvitt det, ble bedre etter hvert, men jeg har faktisk enda problemer med den hånden. Byttet jobb ganske fort etterpå, så jeg belastet heller ikke hånda veldig mye etter jeg fikk problemer med den.

Så kan jo hende du og begynner å få en betennelse? Hørtes ut som det starta ganske likt hos meg nemlig, rundt knokla å fingra, enda betennelsen satt oppå hånden - oppfor lillefingern..

Skrevet

Fryser du mye på henda? Går uten hansker, og sånt? Eller "knekker" fingre?

Det pleier å skape litt smerte hos meg, av og til.

Ellers kan det som personen over meg skrev, være en form for betennelse. Ta deg en tur til legen, ingenting blir bedre av at du lar det skure :)

Skrevet

Fryser du mye på henda? Går uten hansker, og sånt? Eller "knekker" fingre?

Det pleier å skape litt smerte hos meg, av og til.

Ellers kan det som personen over meg skrev, være en form for betennelse. Ta deg en tur til legen, ingenting blir bedre av at du lar det skure :)

Jeg går mye uten handsker, men de siste ukene har det vært veldig mildt. Sammenlignet med tidligere i vinter ;) Og jeg har aldri tidligere merket at jeg får vondt i hendene når jeg fryser på de. Knekker ikke med fingrene, eller, ikke ofte hvertfall.

Takk for svar, burde kanskje ringe legen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...