Gå til innhold

Får så mye luft/fjært av soyaprodukter. Noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er ikke et tulle innlegg, bare så det er sagt!

Saken er den at jeg har fått beskjed av legen min om å spise soyaprodukter istedet for kjøtt. Men siden jeg begynte med det, har jeg slitt med mye luft i magen. Utrolig ubehagelig å gå rundt å føle at du må fjærte hele tiden. Passer seg liksom ikke på jobb.

Er det noen som har noen gode råd? Skal jo liksom fortsette å spise soyaprodukter, så jeg kan jo ikke bare kutte de ut heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har du husket å koke det lenge nok? (Soyakjøtt skal kokes i minst 25 minutter, jo lengre jo bedre, det gjør ingenting å "glemme" en saus el å la den koke i et par timer ;)), om du har kokt det lenge nok kan det være at du er en av de som har slike problemer i en kortere periode, grunnen til det er at kroppen skal tilpasse seg noe nytt, det går over etter 1-2 uker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Okay, da er det jo håp for meg også. Får nemlig luft problemer av å drikke soya melk.

Får se om det gir seg etter to uker.

Skrevet

Kanskje det er overgangen til en ny livsstil, magen trenger vel litt tid til å omstille seg, men kan forstå at det er et problem ja, håper det ordner seg for deg... :D

Skrevet

Herbalife selger et produkt som er fint for dette problemet.

Det er tabeletter som heter: Aminogen

Lykke til!

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker nok en gang for alle tilbakemeldingene! Ja kanskje det er slik at kroppen må venne seg til soyamelken.

Men til deg som snakket om et produkt fra Herbalife. Hva er det med det produktet som du nevner, som gjør at man unngår luft? Fint om du kunne gitt meg en tilbakemelding.

Skrevet

Du kan også kjøpe Minifom på apoteket. Dette virker lokalt i vomma og forhindrer gassdannelse. Kjekt produkt. *host* :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Om det kun er soyamelk som du bruker kan du kanskje drikke rismelk i stedenfor?

Skrevet

Sorry at jeg brukte så lang tid.

Aminogen - er spesielt utvalgte plantebaserte proteinenzymer.

De hjelper deg å fordøye og dermed ta opp mer av proteinet i maten du spiser.

koster kr. 188,- for en boks.

:wink:

Skrevet

Anbefaler også Minifom fra Apoteket! Det er helt ufarlig og ikke noe kroppen blir avhengig av.

Husk også, som sagt over her, at det kan ta en stund å omvende fordøyelsesystemet ditt. Jeg har hatt mye problemer med hard mage/forsoppelse. Jeg fikk beskjed av legen om å ta ......(husker ikke, et apotekprodukt) i ET HALVT ÅR fordi det tar så lang tid å vende fordøyelsessystemet til en ny måte å jobbe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...