Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å den følelsen i køen på Rema, ja. *grøss* :ler:

:fnise:

så det er flere enn meg som kjenner seg igjen i den ja ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlige spenner så man trenger ikke så langt hår, men mitt hår er skulderlangt og jeg bruker klips, det ser veldig bra ut :jepp:

Men går det an å farge klipshåret? Det skal vel noe til at klipshåret har akkurat samme farge som eget hår..?

Skrevet

Men går det an å farge klipshåret? Det skal vel noe til at klipshåret har akkurat samme farge som eget hår..?

Jeg farget klipsene mine og det gikk helt fint, men jeg ringte SOAR sine kundebehandlere først for å spørre om jeg kan farge de og da fikk jeg beskjed at de ikke annbefaler det fordi håret kan bli tørt, men jeg gjorde det forde og det gikk helt fint :jepp:

Det er også avhengig av hva slags hår du har da. Jeg har ekte menneskehår, men hvis du har "fake" hår så tror jeg ikke du kan farge det.

Skrevet

Jeg luere på om det er noen som er erfaring med hair extensions i Bergen?? Har hår selv, som jeg gjerne skulle ha fått hjelp til å feste på! Er punkt extensions..

Skrevet

Jeg farget klipsene mine og det gikk helt fint, men jeg ringte SOAR sine kundebehandlere først for å spørre om jeg kan farge de og da fikk jeg beskjed at de ikke annbefaler det fordi håret kan bli tørt, men jeg gjorde det forde og det gikk helt fint :jepp:

Det er også avhengig av hva slags hår du har da. Jeg har ekte menneskehår, men hvis du har "fake" hår så tror jeg ikke du kan farge det.

Men soar hadde bare ekte menneskehår, hadde de ikke? *litt forvirret* :fnise:

Skrevet

Men soar hadde bare ekte menneskehår, hadde de ikke? *litt forvirret* :fnise:

Jo, det har de. Men det er jo andre salgsteder som også tilbyr syntetisk hår feks http://www.rapunzelofsweden.no/1/no/products/syntetiske-clip-on-set.php Disse kan du ikke farge! Jeg vil heller ikke annbefale deg å kjøpe det engang, husker jeg kjøpte noe syntetisk hår fra glitter for noen år siden, det ble ødelagt med en gang.

Skrevet

Jeg luere på om det er noen som er erfaring med hair extensions i Bergen?? Har hår selv, som jeg gjerne skulle ha fått hjelp til å feste på! Er punkt extensions..

Det er vel bare å ringe diverse frisørsalonger å høre om de setter på ext? Og at du har selv, og kun trenger time til montering. :) De fleste salonger gjør vel det i dag?

• 6 år senere...
Skrevet

Hei folkens! 

Kan noen (frisører) tenke seg å gjøre en jobb mot betaling - dvs montering av keratin Extensions (som jeg har fra før  selv)? Bare monteringen blir gjort riktig, og med de beste av intensjoner, så blir jeg nok fornøyd (vet godt om risikoene ved dette osv). Har hatt det før, og hadde da ca 200-250 fester à 1gr pr. feste. Håret jeg har nå, er hovedsaklig blondt,med innslag av noen litt mørkere toner innimellom.

Om noen har gode råd til salonger som enten monterer medbragt hår, ELLER salonger/nettsider som selger ekte Remy human hair, med keratin fester i så kald blond farge som mulig, og i en lengde så lang som mulig,(24-26-28-30 inches),så send meg GJERNE TIPS!!!! VÆR SÅ SNILL, HAR LETT OG LETT I MANGE MÅNEDER NÅ, NESTEN ETT ÅR!!! 

Vennlig hilsen fra Milla 😉 

Gjest Priyanka
Skrevet

Jeg brukte extensions i flere år, og ser enkelt hvis noen bruker det. Det kan se så naturlig ut som bare det, men det vises. Jeg var mest fornøyd med tape. 

AnonymBruker
Skrevet
On 30.1.2011 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

Kan dele min erfaring med tape-extensions..

jeg hadde det på i vel..en 3 ukers tid tror eg.da var jeg MØKKlei og er nå himmelsk glad for å ha "mitt eget" hår igjen.for all del,det så knallbra ut,tykt,laangt og flott!

men så alle ulempene..;

-festene bør ikke vaskes mer enn max 2 ganger i uken(ulempe for meg som trener-blir mye svett.man vil jo ikke gå rundt med gammel svette i hodebunnen lissom)

- tapefestene klør noe sykt når man trener/blir svett!!!ubehagelig så til de grader..

-det er uvant/vondt å sove de første nettene,pga alle tapefestene.jeg ble vant til de etter hvert da,men guud så deilig når jeg hadde tatt de ut igjen :jepp:

- håret BLIR slitt..jeg har tynnere hår nå enn hva jeg hadde før,det ses tydelig på bilder og jeg merker det selv.

- det er seriøst vondt/ubehagelig å ha håret "opp"feks i hestehale,(slik en annen her nevnte)vrenger man tapefestene "feil" vei så er det fæælt.ergo;man blir nødt til å la det henge rett ned,stort sett.eneste jeg kunne variere med var flette/ikke flette.

- styr å stelle med,bare det å vaske det er et prosjekt i seg selv..man må ikke bruke balsam på hodet og håret skal ikke børstes vått.må også flettes HVER kveld og etter hver vask for å unngå floker.

-det MÅ børstes GODT hver dag,helt oppe i tapefestene.er ikke altid så lett å komme til de midt bak under et tonn lag med hår.. :filer:

- tapefestene sees lett om man ikke passer på hvor man har skill o.l.og man utvikler en slags "angst" for at de synes..midt i køen på rema kan man plutselig tenke "åhneii ser han rett bak meg inn i bakhodet mitt nå??synes festene kansje..??" :fnise:

-håret er konstant i veien..når man plutselig har fått langt hår og det ikke har vokst seg slik naturlig,så har man ikke vent seg til lengden gradvis slik som normalt.

alt som heter glidelås,bilbelte,borrelås osvosv blir veldig irriterende momenter i hverdagen!

kunne sikkert navnt mye mer,dette var noe jeg kom på i farten.

men smaken er som baken,det er sikkert mange andre som trives med tape selv om jeg ikke gjorde det.

har ikke prøvd de andre ex.typene,men gjør ikke det heller..har sett nok tilfeller av ødelagt hår etter ex.bruk.

mitt råd er;kos deg med det håret du har!!ev,bruk clip-on når du vil være ekstra fin.det funker kjempebra :)

Signerer denne.

Anonymkode: 72951...a55

• 2 uker senere...
Skrevet

Eg gikk til Nordic Hair salongen sjøl! :) Det er på en plass som heter Bikubå og det ligger liksom 3 min fra Stavanger sentrum om du kjøre... :laugh: Søk på facebook hvis du vil finne de! Eg syns de va flinke!

De har masse teknikker der som keratin som noen har nevnt, tape ext og også nå mikroringer tror eg. De er veldig flinke med nordiske hår, det er vel derfor de hette Nordic Hair når eg tenke meg om, hehe... :fnise: men sjøl så har eg tykt og litt bølgete/krøllete og det ble og veldig fint. De har liksom krøller og rett hår og litt forskjelligt så de og kan blande. Kan ikkje se at ext er synlig hos noen av de eg kjenner som har fått håret fikst der. De drive bare med ext faktisk! Og så selger de også hår om du vil feste selv (anbefales ikkje, been there done that!), de feste også hår du har me deg om du har kjøpt inn sjøl. Og så har de mye forskjellig annet innen ext. som clips ext. og produkter for at håret skal holde seg fint lenge og sånt. Sikkert mer og. Det skal ikkje gjøre vondt å ha ext. altså, då har nok noen gjort noe feil på dåkk. :frkk: Kan ver litt stramt fysste dagen eller to, det va det en gang eg tok det en plass i England på ferie, men det går raskt øve liksom. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...