frisørmester :) Skrevet 25. januar 2011 #21 Skrevet 25. januar 2011 Jeg anbefaler virkelig micro rings. Bare å klipe på med tang, og bruke tang og få de ut igjen, kjempe kjekt, og det går fort! :-) Sliter ikke like mye på håret som den med kreatin. ..microringer er i aluminium... Aluminium er det samme som finnes på hårstrikker.. man bør ikke bruke de, og heller ikke metall helt innerst i røttene...
Gjest wahaj Skrevet 26. januar 2011 #22 Skrevet 26. januar 2011 Hmm... Setter man på dette selv eller kan man gjøre det hos frisør også? Vet du hvor lenge de varer da? TS Regner med en frisør kan gjøre det for deg hvis du ikke vil selv. Har hørt det går an å kjøpe selv og bare bestille time til frisøren og, men det kan du jo sjekke selv. De kan du ha i inntil 3 mnd, så kan du løsne de og sette de lenger inn ettersom håret gror ut. Jeg pleier å kjøpe på ebay faktisk, og er like fornøyd med hårkvaliteten hver gang, selv om en bunt med 100stk koster 100kr.
Sunniva81 Skrevet 26. januar 2011 #23 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har prøvd både tape og keratin/punkt extensions. Ulempen med tape, syntes jeg da, var at det ofte var lett å se festene, og måtte jobbe litt med å skjule taperemsene. Ulempen med keratinfestene var at det slet litt mer på håret, også fikk jeg litt sånn "spagetti" hår. Men likevel, vil jeg nok si at jeg var mer fornøyd med keratinfestene enn tape extensions, men er nok individuelt også! Jeg gjorde forresten alt hos frisøren! Åja! Å skjule taperemsene hele tiden var litt slitsomt. Og er man uheldig å ikke få skjult de godt nok, så ser det skikelig rart ut. Der er det en fordel med tykt hår tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #24 Skrevet 26. januar 2011 Ja har hørt om dette, men tenker det blir litt slitsomt å måtte sette de på hver dag, eller hvertfall ofte. Syns nemlig det er litt freaky å bytte på, langt hår en dag og kort dagen etter... Kanskje bare meg... TS Clips tar bare 3 min å sette på og 1 min å ta av. Har mine fra www.soar.no er veldig fornøyd. Jeg har klippet mine opp og bruker de hver dag så jeg finner ingenting freaky med det. Har også et sett som er lange og de bruker jeg når jeg skal ut på byen, for å føle meg mer sexy Hadde vanlige hair extension før, men de sliter på håret altså! Så det vil jeg ikke annbefale....
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #25 Skrevet 26. januar 2011 Clips tar bare 3 min å sette på og 1 min å ta av. Har mine fra www.soar.no er veldig fornøyd. Jeg har klippet mine opp og bruker de hver dag så jeg finner ingenting freaky med det. Har også et sett som er lange og de bruker jeg når jeg skal ut på byen, for å føle meg mer sexy Hadde vanlige hair extension før, men de sliter på håret altså! Så det vil jeg ikke annbefale.... Nei jeg sier ikke det er freaky å bruke clips, jeg sier det er freaky og bytte på å gå med og uten! Nå har jeg forklart det hvertfall to ganger før! Selvfølgelig er det ikke freaky hvis du bruker det hver dag! Jeg vet om flere som bruker clips, og de bytter på, fordi de sier de ikke har tid/ork til å sette de på hver morgen. Men hvis det bare tar tre minutter så... hmmm... Er litt skeptisk nå kjenner jeg. Hadde nesten bestemt meg for micro greiene, men siden de heller ikke er bra for håret så aner jeg ikke... Jeg hadde nesten trodd det hadde kommet noe "perfekt" jeg, men tydeligvis ikke - TS
sussanne Skrevet 26. januar 2011 #26 Skrevet 26. januar 2011 Jeg hadde nesten trodd det hadde kommet noe "perfekt" jeg, men tydeligvis ikke - TS Du er perfekt akkurat slik du er La håret gro. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #27 Skrevet 26. januar 2011 Du er perfekt akkurat slik du er La håret gro. Ja, det er noe i det du sier der Er vel inne i en sånn periode hvor håret har litt kjedelig lengde. Også vil jeg ikke klippe det opp i en frisyre, for da blir det så tynt når det blir langt... Hilsen TS
Brukernavn Skrevet 27. januar 2011 #28 Skrevet 27. januar 2011 Clips tar bare 3 min å sette på og 1 min å ta av. Har mine fra www.soar.no er veldig fornøyd. Jeg har klippet mine opp og bruker de hver dag så jeg finner ingenting freaky med det. Har også et sett som er lange og de bruker jeg når jeg skal ut på byen, for å føle meg mer sexy Hadde vanlige hair extension før, men de sliter på håret altså! Så det vil jeg ikke annbefale.... Men hvor langt hår må man ha for å sette på slike clip on, da?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2011 #29 Skrevet 27. januar 2011 Men hvor langt hår må man ha for å sette på slike clip on, da? Det er vanlige spenner så man trenger ikke så langt hår, men mitt hår er skulderlangt og jeg bruker klips, det ser veldig bra ut
yoyo Skrevet 27. januar 2011 #30 Skrevet 27. januar 2011 Nå er jeg drit lei av å spare til langt hår. Nå har jeg spart i 2 år minst, og det blir jo aldri lengre enn til skulderne. For å holde det sunt og friskt, klipper jeg det ca hver 2.-3. mnd og det går så sakte! Har lite peiling på hair extensions for jeg har aldri vurdert det før. Derfor lurer jeg på: finnes det noe hair extensions som ser naturlig og fint ut, ikke skader håret mens det er på, eller når man tar det av, og ikke er et evig arbeid mens man har det? Slik at jeg på en måte kan spare håret mens jeg har det i... Jeg tenker at nå som dette har vært "vanlig" så lenge, må det jo ha kommet noe som ikke er skadelig for håret og ser naturlig ut? Jeg har altid hatt veldig langt hår, men etter jeg har farget og tullet så mye med det tar det så langt til for det å bli langt fordi jeg må klippe det konstant fordi håret spiser seg oppover fordi jeg har bleking under fargen. Jeg hadde veldig lyst å sveise på hår, men det sliter så utrolig mye, så jeg kjøpte clip on extensions fra BOBBIE. De er veldig bra synes jeg og ganske billig. ca 1.200kr. De har også veldig mange forskjellige farger! Nå har jeg 45 eller 50 cm. er ikke helt sikker fordi det ikke var jeg som kjøpte dem. De er hvertfall veldig lange! Annbefaler virkelig BOBBIE. De holder til ved arkaden i oslo. Ved ikke om det er flere steder, men kan jo sjekke det på nettet! Lykke til
yoyo Skrevet 27. januar 2011 #31 Skrevet 27. januar 2011 Jeg bruker bare 3-5 min for å sette på extensionsene. og venninnene mine legger egentig ikke merke til om jeg har de på eller av hvis de ser på meg fort. Så folk går ikke rundt å tenker over det.
frisørmester :) Skrevet 28. januar 2011 #32 Skrevet 28. januar 2011 Åja! Å skjule taperemsene hele tiden var litt slitsomt. Og er man uheldig å ikke få skjult de godt nok, så ser det skikelig rart ut. Der er det en fordel med tykt hår tror jeg. Huff.. Om du har hatt problemer med og skjule tape remsene, er det nok noen som desverre kansje ikke var så flink som satt det på.. Jeg har selv tynt hår, og har aldri slitt med at tape remsene vises. Du må jo seff gre deg innimellom (les morgen og kveld)men jeg syns ikke det var vanskelig i det hele tatt og skjule tapen..
Sunniva81 Skrevet 29. januar 2011 #33 Skrevet 29. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1296209052' post='8830729] Huff.. Om du har hatt problemer med og skjule tape remsene, er det nok noen som desverre kansje ikke var så flink som satt det på.. Jeg har selv tynt hår, og har aldri slitt med at tape remsene vises. Du må jo seff gre deg innimellom (les morgen og kveld)men jeg syns ikke det var vanskelig i det hele tatt og skjule tapen..
ssecret Skrevet 29. januar 2011 #34 Skrevet 29. januar 2011 Det er en salong som bare finnes i oslo som vever på hår, også kan man raskt stramme flettene/heise håret opp uten å ta det av når håret vokser. Jeg ville gjøre dette, men bor i stavanger. Det skal ikke slite på håret. jeg husker ikke hva salongen heter, noen som vet?
Rumohra Skrevet 29. januar 2011 #35 Skrevet 29. januar 2011 Det er en salong som bare finnes i oslo som vever på hår, også kan man raskt stramme flettene/heise håret opp uten å ta det av når håret vokser. Jeg ville gjøre dette, men bor i stavanger. Det skal ikke slite på håret. jeg husker ikke hva salongen heter, noen som vet? Hvis det er Studio Africa du mener, har jeg prøvd dette. Svarte tidligere i tråden, og sakser det inn: Har du nordisk hår må du ihvertfall ikke finne på å bruke weave-ekstensions fra afro-salonger. Den fellen gikk jeg i for 2 år siden, og håret som var i fletter er enda ikke friskmeldt, fliser seg i hverandre og blir ikke langt. Måtte klippe meg kort og glemme drømmen om langt hår for mange år fremover..
frisørmester :) Skrevet 29. januar 2011 #36 Skrevet 29. januar 2011 Ja, kan godt hende det. Frisøren hadde ikke satt på tape ext før, men fikk veldig god veiledning/hjelp mens hun gjorde det da :klø: Kan godt hende det bare var noe jeg innbilte meg også, men syntes de vistes hele tiden, jeg Hehe, da er nok det svaret ditt De kan vises hele tiden, om man ikke tar hensyn til tykkelse, virvler osv..
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #37 Skrevet 30. januar 2011 Clips tar bare 3 min å sette på og 1 min å ta av. Har mine fra www.soar.no er veldig fornøyd. Jeg har klippet mine opp og bruker de hver dag så jeg finner ingenting freaky med det. Har også et sett som er lange og de bruker jeg når jeg skal ut på byen, for å føle meg mer sexy Hadde vanlige hair extension før, men de sliter på håret altså! Så det vil jeg ikke annbefale.... Er det andre som føler seg mer sexy med langt hår? Hvorfor er det slikt?
Rumohra Skrevet 30. januar 2011 #38 Skrevet 30. januar 2011 Er det andre som føler seg mer sexy med langt hår? Hvorfor er det slikt? Det er både riktig og galt at man er mer sexy med langt hår. Biologisk sett er langt hår et tegn på gode gener, godt kosthold og lite stress. Altså noe som vi helt basic vil synes er sexy. Men langt hår på en mindre pen dame, som i tillegg har dårlig selvtillit, ikke smiler eller ikke har sjarm.. Da kan det være det samme. En feminin og søt jente med godt humør, sjarm og selvtillit kan ha kort hår og få de langhårede jentene til å måtte nøye seg med å stå i skyggen hennes. Men kanskje hun hadde hatt enda mer draget med langt hår? Noen kler også kort hår best, mtp. ansiktstrekk. Mitt inntrykk er at overfladisk sett, f.eks. på byen, får jenter med langt hår litt mer oppmerksomhet enn de med kort - i snitt. Men når det kommer til kjæresteforhold vil en kjæreste finne jenta si like sexy med kort som med langt hår.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #39 Skrevet 30. januar 2011 Kan dele min erfaring med tape-extensions.. jeg hadde det på i vel..en 3 ukers tid tror eg.da var jeg MØKKlei og er nå himmelsk glad for å ha "mitt eget" hår igjen.for all del,det så knallbra ut,tykt,laangt og flott! men så alle ulempene..; -festene bør ikke vaskes mer enn max 2 ganger i uken(ulempe for meg som trener-blir mye svett.man vil jo ikke gå rundt med gammel svette i hodebunnen lissom) - tapefestene klør noe sykt når man trener/blir svett!!!ubehagelig så til de grader.. -det er uvant/vondt å sove de første nettene,pga alle tapefestene.jeg ble vant til de etter hvert da,men guud så deilig når jeg hadde tatt de ut igjen - håret BLIR slitt..jeg har tynnere hår nå enn hva jeg hadde før,det ses tydelig på bilder og jeg merker det selv. - det er seriøst vondt/ubehagelig å ha håret "opp"feks i hestehale,(slik en annen her nevnte)vrenger man tapefestene "feil" vei så er det fæælt.ergo;man blir nødt til å la det henge rett ned,stort sett.eneste jeg kunne variere med var flette/ikke flette. - styr å stelle med,bare det å vaske det er et prosjekt i seg selv..man må ikke bruke balsam på hodet og håret skal ikke børstes vått.må også flettes HVER kveld og etter hver vask for å unngå floker. -det MÅ børstes GODT hver dag,helt oppe i tapefestene.er ikke altid så lett å komme til de midt bak under et tonn lag med hår.. - tapefestene sees lett om man ikke passer på hvor man har skill o.l.og man utvikler en slags "angst" for at de synes..midt i køen på rema kan man plutselig tenke "åhneii ser han rett bak meg inn i bakhodet mitt nå??synes festene kansje..??" -håret er konstant i veien..når man plutselig har fått langt hår og det ikke har vokst seg slik naturlig,så har man ikke vent seg til lengden gradvis slik som normalt. alt som heter glidelås,bilbelte,borrelås osvosv blir veldig irriterende momenter i hverdagen! kunne sikkert navnt mye mer,dette var noe jeg kom på i farten. men smaken er som baken,det er sikkert mange andre som trives med tape selv om jeg ikke gjorde det. har ikke prøvd de andre ex.typene,men gjør ikke det heller..har sett nok tilfeller av ødelagt hår etter ex.bruk. mitt råd er;kos deg med det håret du har!!ev,bruk clip-on når du vil være ekstra fin.det funker kjempebra 1
Sunniva81 Skrevet 31. januar 2011 #40 Skrevet 31. januar 2011 Kan dele min erfaring med tape-extensions.. jeg hadde det på i vel..en 3 ukers tid tror eg.da var jeg MØKKlei og er nå himmelsk glad for å ha "mitt eget" hår igjen.for all del,det så knallbra ut,tykt,laangt og flott! men så alle ulempene..; -festene bør ikke vaskes mer enn max 2 ganger i uken(ulempe for meg som trener-blir mye svett.man vil jo ikke gå rundt med gammel svette i hodebunnen lissom) - tapefestene klør noe sykt når man trener/blir svett!!!ubehagelig så til de grader.. -det er uvant/vondt å sove de første nettene,pga alle tapefestene.jeg ble vant til de etter hvert da,men guud så deilig når jeg hadde tatt de ut igjen - håret BLIR slitt..jeg har tynnere hår nå enn hva jeg hadde før,det ses tydelig på bilder og jeg merker det selv. - det er seriøst vondt/ubehagelig å ha håret "opp"feks i hestehale,(slik en annen her nevnte)vrenger man tapefestene "feil" vei så er det fæælt.ergo;man blir nødt til å la det henge rett ned,stort sett.eneste jeg kunne variere med var flette/ikke flette. - styr å stelle med,bare det å vaske det er et prosjekt i seg selv..man må ikke bruke balsam på hodet og håret skal ikke børstes vått.må også flettes HVER kveld og etter hver vask for å unngå floker. -det MÅ børstes GODT hver dag,helt oppe i tapefestene.er ikke altid så lett å komme til de midt bak under et tonn lag med hår.. - tapefestene sees lett om man ikke passer på hvor man har skill o.l.og man utvikler en slags "angst" for at de synes..midt i køen på rema kan man plutselig tenke "åhneii ser han rett bak meg inn i bakhodet mitt nå??synes festene kansje..??" -håret er konstant i veien..når man plutselig har fått langt hår og det ikke har vokst seg slik naturlig,så har man ikke vent seg til lengden gradvis slik som normalt. alt som heter glidelås,bilbelte,borrelås osvosv blir veldig irriterende momenter i hverdagen! kunne sikkert navnt mye mer,dette var noe jeg kom på i farten. men smaken er som baken,det er sikkert mange andre som trives med tape selv om jeg ikke gjorde det. har ikke prøvd de andre ex.typene,men gjør ikke det heller..har sett nok tilfeller av ødelagt hår etter ex.bruk. mitt råd er;kos deg med det håret du har!!ev,bruk clip-on når du vil være ekstra fin.det funker kjempebra Akkurat samme erfaring som meg. Og for min del tror jeg ikke det har bare med uhell å gjøre, at frisøren ikke har gjort det bra nok ang taperemsene f.eks. Det ligger bare ikke for meg å ha extensions rett og slett Og ja, jeg er også sjeleglad for å ha kun mitt eget hår å tenke på. Aldri mer extensions på meg. Men så kjenner jeg flere som konstant har ext, så klart, som sagt smaken er som baken. Å den følelsen i køen på Rema, ja. *grøss*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå